تحصیل در بهترین دانشگاه‌های بین المللی در خارج از کشور می‌تواند رویایی شیرین برای تمام دانشجویان باشد. اما نکته‌ مهمی که می‌تواند چالش انگیز باشد، هزینه‌های تحصیل و زندگی در خارج از کشور است. از این رو پیدا کردن دانشگاهی‌ که بتوان با هزینه‌های کمتر در آن مشغول به تحصیل شد، اهمیت زیادی دارد. پیدا کردن دانشگاه‌هایی در بریتانیا که پایین‌ترین نرخ شهریه را ارائه می‌دهند، دشوار است. قطعا میزان شهریه دانشجویان بین المللی چندین برابر دانشجویانی است که در کشور خود تحصیل می‌کنند.

نکته دیگر این است که هزینه‌های تحصیل در خارج از کشور علاوه بر شهریه، شامل هزینه‌های زندگی نیز می‌شود. با این وجود، این مسئله نباید شما را از تحصیل در برترین دانشگاه‌ها در خارج از کشور باز دارد. در این مقاله به معرفی ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای دانشجویان بین المللی می‌پردازد.

معرفی ارزان ترین دانشگاه های انگلستان

برای انتخاب بهترین دانشگاه باید به فاکتورهای متعددی توجه کرد. شاید بخواهید به موسسه‌ای بروید که رشته‌هایی در سطح جهانی ارائه می‌دهد یا شهرت فوق‌العاده‌ای دارد. اما هزینه زیادی نیز برای شما به همراه خواهد داشت. در زیر دانشگاه‌های بریتانیا که ارزان ترین دانشگاه ها برای دانشجویان بین‌المللی هستند معرفی شده‌اند.

دانشگاه بولتون

اگر علاقه مند به تحصیل در دانشگاه در انگلستان هستید، اما بودجه محدودی دارید، دانشگاه بولتون گزینه‌ای عالی برای شما محسوب می‌شود. این دانشگاه یکی از موسسات در بریتانیا با بهترین کیفیت آموزشی است که رشته‌ها و گرایش‌های مختلفی را با بهترین هزینه ارائه می‌دهد. علاوه بر برنامه‌های آکادمیک، دوره‌های متنوعی نیز در بسیاری از حرفه‌ها ارائه می‌دهد.

دانشگاه بولتون در شهر بولتون واقع شده و همواره به عنوان یکی از مقرون به ارزان ترین دانشگاه های انگلستان برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رتبه بندی می‌شود. این دانشگاه همچنین دارای یک زندگی دانشجویی پر جنب و جوش است و فرصت‌های متنوعی را برای دانشجویان خود فراهم می‌کند. شهریه این دانشگاه برای مدرک لیسانس از 12000 پوند تا 14000 پوند در سال متغیر است. هزینه تحصیل در برخی از رشته‌ها در مقطع لیسانس بسته به رشته تحصیلی بین 4000 تا 10000 پوند در سال تعیین می‌شود.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 13550 پوند تحصیلات تکمیلی: 11250 پوند
هزینه کلی زندگی9854 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه5875 پوند در سال

دانشگاه کامبریا

دانشگاه کامبریا یکی از دانشگاه‌های ارزان در کشور انگلیس است که از نظر خدمات آموزشی و پشتیبانی کیفیت مناسبی نیز ارائه می‌دهد. برنامه‌های تحقیقاتی که در این دانشگاه انجام شده‌اند، در سطح بین المللی مشهور هستند. این دانشگاه به عنوان یکی از مقرون به صرفه‌ترین دانشگاه‌هابرای دانشجویان بین المللی محسوب می‌شود. همچنین از پنج پردیس تشکیل شده است و هر یک از این پردیس‌ها فرصت‌های بی نهایتی را به دانشجویان کشورهای دیگر ارائه می‌دهد. علاوه بر این، تعداد زیادی بورسیه و کمک هزینه وجود دارد که به دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این کشور هستند اما به دلیل محدودیت‌های مالی یا عوامل دیگر قادر به پرداخت هزینه کامل برنامه تحصیلی خود نیستند، ارائه می‌شوند.

هدف کلی این دانشگاه ارائه آموزش به دانشجویان است به صورتی که پس از فارغ التحصیلی به دنبال مشاغل موفق باشند. هزینه شهریه برای تحصیلات تکمیلی در هر سال تحصیلی از 3500 پوند تا 15500 پوند متغیر است. این دانشگاه سالانه ده میلیون پوند از دولت کمک مالی دریافت می‌کند، بنابراین فرصت‌های زیادی برای کسانی که درخواست می‌دهند وجود دارد. در زیر میانگین شهریه دانشگاه و هزینه‌های زندگی در انگلیس آورده شده‌اند.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 13575 پوند تحصیلات تکمیلی: 15375 پوند
هزینه کلی زندگی2600 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه4095 پوند در سال

دانشگاه چستر

دانشگاه چستر به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان با مناسب‌ترین شهریه شناخته می‌شود و کیفیت آموزشی ارائه می‌دهد در سراسر جهان به خوبی مورد توجه قرار می‌گیرد. دانشجویان این دانشگاه از بیش از 65 کشور مختلف می‌آیند و بیش از 14000 نفر از آنها در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند. بیشترین تعداد دانشجویان دانشگاه چستر اروپایی هستند، اما تعداد قابل توجهی از آن‌ها نیز از آسیا، آفریقا و خاورمیانه به صورت تمام وقت یا پاره وقت در این دانشگاه حضور دارند.

توجه داشته باشید که هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی از 12000 پوند تا 14000 پوند در سال متغیر است.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 12750 پوند تحصیلات تکمیلی: 13380 پوند
هزینه کلی زندگی9135 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه2599 پوند در سال

دانشگاه بدفوردشایر

دانشگاه بدفوردشایر یکی از موسسات تحقیقاتی عمومی انگلستان است. این دانشگاه در هشت دانشکده خود هنر، تجارت و حقوق، مهندسی و علوم فیزیکی، علوم انسانی و اجتماعی و علوم طبیعی مدارک تحصیلی را در هر سه سطح تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا اعطا می‌کند.

دانشجویان از بیش از 110 کشور در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. علاوه بر این، دانشگاه همکاری‌های بین المللی با موسساتی در چین، اروپا و خاورمیانه دارد که می‌تواند برای دانشجویان نیز مفید باشد. این دانشگاه علاوه بر داشتن شهرت عالی و ارزش بالا، شهریه‌های مناسبی را از دانشجویان سایر کشورها دریافت می‌کند. با توجه به سیاست پرداخت شهریه فعلی موسسه، دانشجویان خارج از کشور در مقطع لیسانس برای ثبت نام در برنامه مدرک BA یا BSc ملزم به پرداخت 12000 پوند هستند.

این مرکز آموزش عالی، یک موسسه پژوهش محور است و دارای هشت بخش با برنامه‌های آموزشی از مقطع کارشناسی تا دکترا را در رشته‌های تحصیلی مختلف است. همچنین دارای جمعیت دانشجویی بیش از 20000 نفر است.

به طور میانگین دانشجویان بین المللی باید بین 9000 تا 12500 پوند برای دوره لیسانس هنر یا علوم، 9900 تا 12600 پوند برای دوره کارشناسی ارشد هنر یا علوم و هزینه ثابت 11250 پوند برای کارشناسی ارشد بازرگانی بپردازند.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 12660 پوند تحصیلات تکمیلی: 12450 پوند
هزینه کلی زندگی9,150 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه7780 پوند در سال

دانشگاه تیساید

پنجمین دانشگاه ارزان و مقرون به صرفه برای تحصیل دانشجویان بین المللی در انگلستان، دانشگاه تیساید است. دانشگاه Teesside به دانشجویان خود تجربه آموزشی عالی و باکیفیتی از طریق طیف گسترده‌ای از رشته‌های تحصیلی و آموزش و تحقیقات ارائه می‌دهد. هزینه‌های تحصیل مقرون به صرفه این دانشگاه، آن را به دانشگاهی ارزان در انگلستان برای دانشجویان بین المللی تبدیل می‌کند.

هزینه برای یک دانشجوی تمام وقت در مقطع کارشناسی حدودا از 11825 پوند تا 13000 پوند در سال متغیر است. با این حال، کلاس‌های تحصیلات تکمیلی از نظر شهریه بسیار متنوع‌تر هستند. به عنوان مثال، یک برنامه تحقیقاتی آموزش از راه دور پاره وقت دارای هزینه 5875 پوند است، در حالی که هزینه برنامه MBA 17000 پوند است.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 11000-13000 پوند تحصیلات تکمیلی: 11380-17000 پوند
هزینه کلی زندگی9,207 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه3,380 پوند در سال

دانشگاه کاونتری

دانشگاه کاونتری، که در سال 1843 تأسیس شد، بزرگ‌ترین دانشگاه در وارویک است. این دانشگاه دارای جمعیت دانشجویی بیش از 27000 نفر است که در دو پردیس مختلف تحصیل می‌کنند. دانشگاه کاونتری به عنوان یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان در بین دانشجویان سراسر جهان شناخته شده است. همچنین به دلیل مشارکت‌های تحقیقاتی خود در رتبه بندی‌های ملی و بین المللی جایگاه مناسبی دارد. این دانشگاه علیرغم قیمت مناسب، بورسیه‌هایی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد که از 1500 تا 2500 پوند برای هر دانشجو در سال متغیر است.

دانشگاه کاونتری بر اساس رده بندی جهانی QS 2024، جایگاهی را در بین 500 دانشگاه برتر جهان کسب کرده است. علاوه بر این، این موسسه دارای بیش از 20 ساختمان است که رشته‌های مختلفی ارائه می‌دهند.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 16800 پوند تحصیلات تکمیلی: 18250 پوند
هزینه کلی زندگی6345 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه5,740 پوند در سال

دانشگاه غرب لندن

دانشگاه غرب لندن یکی دیگر از دانشگاه‌های قیمت مناسب و ارزان برای دانشجویان بین المللی است که رشته‌های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی (MBA) را در پایتخت بریتانیا برای دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهد. این ویژگی آن را به یکی از دانشگاه‌های کم‌هزینه در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل می‌کند و همچنین انتخابی عالی برای کسانی که می‌خواهند با هزینه مناسب تحصیل کنند و در عین حال به منابع با کیفیت بالا دسترسی داشته باشند.

این دانشگاه به دلیل برخورداری از امکانات تحقیقاتی، اساتید ماهر و تدریس عالی، شهرت بالایی به دست آورده است. برخی از کم هزینه‌ترین رشته‌های تحصیلی در بریتانیا را دارد و هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی بیش از 13000 پوند در سال نیست.

محل این دانشگاه به زبان‌آموزان اجازه می‌دهد تا در بهترین شهرهای دانشجویی QS در سال 2024، تحصیلات اقتصادی در برترین شهرهای دانشجویی در سطح جهان دریافت کنند.

این دانشگاه چندین بورسیه برای کمک به دانشجویان در هزینه‌های خود ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها، کمک هزینه‌ها و کمک‌های مالی حداکثر 5000 پوند در هر سال یا حداکثر 10000 پوند در طول چهار سال ارزش دارند.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 12500 پوند تحصیلات تکمیلی: 13800 پوند
هزینه کلی زندگی7800 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه8580 یورو در سال

دانشگاه ولورهمپتون

دانشگاه ولورهمپتون یک موسسه آموزش عالی دولتی است که در ولورهمپتون، وست میدلندز، انگلستان واقع شده است. به گفته گاردین، این مرکز یکی از ارزان‌ترین دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین المللی در سال 2024 است. این کالج با جمعیت دانشجویی در حدود 23000 نفر، به دلیل امکانات مدرن، تجربه هیئت علمی و رشته‌های متناسب با نیازهای کارفرمایان مشهور است.

دانشگاه ولورهمپتون طیف گسترده‌ای از دانشجویان را از سراسر جهان ثبت نام می‌کند که در مجموع بیش از 2500 نفر از بیش از 140 کشور جهان را تشکیل می‌دهند. هزینه شهریه بستگی به دوره تحصیلی دارد، اما معمولاً از 14000 پوند در سال بیشتر نمی‌شود.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 12500 پوند تحصیلات تکمیلی: 13800 پوند
هزینه کلی زندگی7800 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه8580 یورو در سال

دانشگاه لیدز بکت

دانشگاه لیدز بکت یکی دیگر از دانشگاه‌های قیمت مناسب در انگلستان است که کیفیت بالایی از آموزش را نیز ارائه می‌دهد. این دانشگاه با سازمان‌ها و مشاغل مختلف در این منطقه همکاری می‌کند تا تضمین کند که دانشجویانش پس از پایان تحصیلات خود به بهترین فرصت‌های شغلی نیز دسترسی خواهند داشت.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 12350 پوند تحصیلات تکمیلی: 11990 پوند
هزینه کلی زندگی2600 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه4095 یورو در سال

دانشگاه استرلینگ

دانشگاه استرلینگ یکی از دانشگاه‌های باکیفیت شهر لندن محسوب شده و در عین حال یکی از ارزان ترین دانشگاه های انگلستان است. این دانشگاه موسسه کوچکی است که تقریباً 6000 دانشجو دارد و رشته‌های تحصیلی مختلفی را ارائه می‌دهد. استرلینگ به دلیل خدمات ارائه شده تحصیلی، آمادگی شغلی و ویژگی‌های دیگر رتبه پنج ستاره را در رتبه بندی دانشگاه‌های QS از آن خود کرده است.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، برای یک دوره آموزشی در کلاس درس 12,140 پوند و برای برنامه در آزمایشگاه 14,460 پوند می‌پردازند. این هزینه‌ها شامل هزینه کتاب‌های درسی یا مسکن نیست. شهریه تحصیلات تکمیلی نیز از 13650 پوند تا 18970 پوند متغیر است. اگر به دنبال دانشگاه باکیفیت و قیمت مناسب هستیدف این دانشگاه را فراموش نکنید.

انواع هزینه‌هامیانگین هزینه‌ها
متوسط شهریه در سالمقطع کارشناسی: 13900 پوند تحصیلات تکمیلی: 15510 پوند
هزینه کلی زندگی8213 پوند در سال
هزینه اقامت در خوابگاه7,740 پوند در سال

مزایای تحصیل در یک دانشگاه مقرون به صرفه در انگلستان

انتخاب یک دانشگاه ارزان در انگلستان مزایای متعددی دارد، از جمله:

  • شهریه‌های کمتر: دانشگاه‌های مقرون به صرفه در انگلستان نسبت به سایر دانشگاه‌ها شهریه کمتری دریافت می‌کنند که می‌تواند به کاهش بار مالی بر روی دانشجویان بین المللی کمک کند.
  • هزینه‌های زندگی کمتر: دانشگاه‌های ارزان معمولا در مناطقی قرار دارند که هزینه‌های زندگی در آنجا کمتر است. به این صورت می‌توانید به کاهش هزینه‌های اقامت، غذا و سایر هزینه‌ها کمک کنید.
  • تنوع: دانشگاه‌های مقرون به صرفه در انگلستان دانشجویان را از سراسر جهان جذب می‌کند. این موضوع می‌تواند به دانشجویان بین المللی کمک کند تا تجربه‌ای متنوع و چند فرهنگی داشته باشند.

نکاتی برای تحصیل در یک دانشگاه مقرون به صرفه در انگلستان

تحصیل در یک دانشگاه ارزان در انگلستان می‌تواند چالش برانگیز باشد، اما غیر ممکن نیست. در اینجا چند نکته وجود دارد که به دانشجویان بین المللی کمک می‌کند تا از با هزینه کمتر در انگلستان تحصیل کنند.

  • از بورسیه‌ها و فرصت‌های مالی ارائه شده استفاده کنید.
  • برای کاهش هزینه‌های زندگی از خوابگاه یا مسکن‌های مشترک استفاده کنید.
  • به جای غذا خوردن در بیرون از خانه، خودتان غذا بپزید یا از غذای دانشگاه استفاده کنید.
  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی گزینه مناسبی است.
  • تخفیف‌ها و پیشنهادات دانشجویی فراموش نکنید.

دانشجویان بین‌المللی در انگلستان می‌توانند از بین گزینه‌های مختلف زیر برای کاهش هزینه‌ها استفاده کنند:

  • بورسیه‌ها: بسیاری از بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در بریتانیا در دسترس است. از جمله این بورسیه‌های تحصیلی می‌توان به بورسیه‌های ارائه شده توسط دانشگاه‌ها و سایر سازمان‌ها اشاره کرد.
  • وام‌های دانشجویی: دانشجویان بین المللی می‌توانند برای کمک به تامین مالی تحصیل خود در انگلستان از وام‌های دانشجویی استفاده کنند.
  • کار پاره وقت: دانشجویان بین المللی می‌توانند در حین تحصیل در انگلستان به صورت پاره وقت کار کنند.

سخن آخر

تحصیل در ارزان ترین دانشگاه های انگلستان می‌تواند راهی عالی برای صرفه جویی در هزینه‌های دانشگاه و زندگی باشد. با این حال، آگاهی از چالش‌هایی که دانشجویان بین‌المللی هنگام تحصیل در دانشگاه‌های کم‌هزینه در بریتانیا با آن‌ها مواجه هستند، مانند کیفیت آموزش، خدمات پشتیبانی دانشجو و کیفیت اقامتگاه و فعالیت‌های موجود نیز ضروری است.

همچنین باید تحقیق کنید و مطمئن شوید که دانشگاه انتخابی شما برای محل مناسبی برای تحصیل است. اگر به دنبال تحصیل در دانشگاهی باکیفیت و هزینه مناسب هستید، می‌توانید از کارشناسان ما در موسسه مهاجر دانش کمک بگیرید تا شما را در این مسیر راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)