در صورت تحصیل کارشناسی در انگلستان، مسیر زندگی خود را دگرگون خواهید ساخت. فرصت طلایی تحصیل در انگلستان و تنوع بالای رشته‌های دانشگاهی در این کشور، دست شما را برای انتخاب باز خواهد گذاشت. در واقع سیستم آموزشی دانشگاه‌های انگلستان به شما اجازه می‌دهد تا به شخصه دروس را انتخاب کرده و در رشته کارشناسی مورد علاقه خود شروع به تحصیل کنید. بهتر است برای پیشبرد اهداف خود و ساختن آینده شغلی مورد علاقه‌تان، هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را انجام بدهید. در این مطلب توضیحات لازم درباره پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان را ارائه کرده‌ایم.

چرا باید در انگلستان تحصیل کنید؟

دانشگاه‌های انگلستان به خاطر آموزش با کیفیت بالا، در سراسر جهان شناخته شده هستند. اهمیت تفکر انتقادی، روش‌های خلاقانه آموزش و کنترل کیفیت مدرسین، از جمله نکات مثبت سیستم آموزشی این کشور هستند. سایر دلایلی که انگلستان بهترین مکان برای تحصیل دوره کارشناسی است عبارتند از:

بیشترین تعداد دانشگاه‌های رتبه‌ برتر: در انگلستان بیشترین تعداد دانشگاه با رتبه‌ برتر در مقایسه با سایر کشورها وجود دارد. در بین ۱۱۱ دانشگاه رتبه‌بندی شده، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه کمبریج و دانشگاه امپریال لندن به طور مداوم در بین ۱۰ دانشگاه برتر دنیا حضور دارند.
کیفیت سیستم آموزشی: استانداردهای آموزشی در این کشور توسط دولت تنظیم می‌شود. انگلستان دارای برخی از قدیمی‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است؛ اما این مسئله به صورت اتفاقی رخ نداده است. سازمان‌هایی مانند ستاد دانشجویان (OfS) و سازمان اطمینان از کیفیت آموزش عالی (QAA) این برتری را تایید کرده‌اند.تمرکز زیاد بر روی یادگیری پژوهش محور و داشتن تفکر خلاق، یکی‌ از مهم‌ترین ویژگی‌های دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان است.

زندگی دانشجویی با کیفیت: دانشجویان دانشگاه‌های انگلستان، از جمله شادترین محصلان سراسر جهان هستند. فرهنگ کشور انگلستان به گونه‌ای است که برگزاری جشن‌ها و مراسمات در آن اهمیت ویژه‌ای دارد. همچنین شهرهای این کشور در طول شب و روز بسیار زنده هستند و به همین خاطر مردم به صورت مداوم در دورهمی و مهمانی‌های شبانه روزی شرکت می‌کنند.

چگونه دانشگاه خوبی در انگلستان انتخاب کنیم؟

تصمیم گرفتن درباره این که کجا می خواهید تحصیل کنید؛ یک انتخاب کاملا شخصی است. اما بهتر است؛ اطلاعات عمومی خود درباره شرایط دانشگاه‌های مختلف را بیشتر کنید. برای ساده‌تر کردن انتخاب شما، در ادامه لیستی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا را فراهم کرده‌ایم:

– دانشگاه آکسفورد: این دانشگاه قدمتی بیشتر از همه دانشگاه‌های بریتانیا دارد و از ساختار خاص و سازمان یافته برخوردار است. هم دانشجویانی و هم تیم اساتید این دانشگاه دارای سطح علمی بسیار بالایی هستند که به تنهایی یک افتخار برای دانشگاه آکسفورد است.

– دانشگاه کمبریج: دانشگاه کمبریج هم درست مانند دانشگاه آکسفورد، یکی از دانشگاه‌های باستانی انگلستان است و همواره در بین ۵ دانشگاه برتر جهان قرار میگیرد. این دانشگاه با قدمتی بیش از ۸۰۰ سال و پژوهش‌های علمی در سطح جهان، جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد.

– دانشگاه عالی لندن:این دانشگاه به خواست پرنس البرت (همسر ملکه ویکتوریا) ساخته شده است و در طول تاریخ جایگاه فرهنگی ویژه‌ای به دلیل در برگیری موزه‌ها و کالج‌ها داشته است. دانشگاه عالی لندن فقط رشته‌های مدیریت کسب و کار، علوم، فناوری و پزشکی را ارائه می‌کند.

– دانشگاه کالج لندن یا UCL: یو سی ال اولین دانشگاه لندن است. این دانشگاه به شدت منحصر به فرد بوده و اولین دانشگاه در انگلستان که دانشجویان با هر دین و ملیتی را از گذشته تا به امروز پذیرفته است. همچنین، دانشگاه یو سی ال یکی از اولین دانشگاه‌هایی است که به زنان به عنوان دانشجو در آن اجازه تحصیل داده‌اند.

– دانشگاه ادینبورگ؛ دانشگاه ادینبورگ بهترین دانشگاه اسکاتلند است و رتبه‌ پنجم در بین برترین دانشگاه‌های انگلستان را کسب کرده است. این دانشگاه با هدف کار آفرینی و همچنین فراهم کردن امکانات برابر بین المللی، دانشجویان از سراسر دنیا را می‌پذیرد.

کدام شهر در انگلستان برترین مراکز آموزشی را دارد؟

بزرگترین مرکز دانشجویی در انگلستان بدون شک شهر لندن است. شهر لندن بهترین شهر دانشجویی توسط QS اعلام شده است و بیش از ۱۸ دانشگاه رتبه برتر دارد. این شهر قدیمی، سومین شهر بزرگ اروپا با جمعیتی بیش از ۹.۳ میلیون نفر و چندین فرهنگ مختلف و کاملا متنوع است.اما زندگی در شهرهای بزرگ فقط برای برخی از دانشجویان مناسب است و انگلیس شهرهای دانشجویی عالی دیگری را هم دارد. در شمال انگلستان، شهر منچستر با پنج دانشگاه بزرگ، استودیوهای تلویزیونی و مراکز فناوری، تعداد زیادی استارتاپ روبه رشد و سایر امکانات وجود دارد. البته در بین ایالت‌های انگلستان، یک شهر دیگر بزرگ و تاریخی وجود دارد. ادینبورگ، پایتخت اسکاتلند و محل قرارگیری یکی از بهترین پنج دانشگاه در انگلستان است. بنابراین با توجه به سلیقه و سبک زندگی خود، می‌توانید یکی از این شهرها را به عنوان محل زندگی نهایی انتخاب کنید.

مسکن دانشجویی در انگلستان

وقتی شما دنبال مسکن دانشجویی در انگلستان هستید، دو گزینه دارید:

مسکن دانشجویی در دانشگاه (خوابگاه) : خوابگاه‌ها سالن‌های اقامتی بزرگی هستند که توسط دانشگاه شما مدیریت می شوند؛ اصولا خوابگاه‌ها مجتمع های مسکونی هستند که در آن‌ها صدها دانشجو زندگی می کنند. بیشتر مواقع هزینه های اضافی مانند هزینه آب، گرمایش و برق بر عهده دانشجو نیستند و امکان تخفیف دادن به دانشجویان سال اول و بین المللی وجود دارد؛ البته اگر به موقع درخواست بدهند.خوابگاه‌های دانشجویی در انگلستان به طور کلی اتاق های کوچک و تمیز، با یک تخت، کمد و میز، آشپزخانه و اتاق‌های مشترک و حمام هستند. زندگی در خوابگاه ممکن است بسیار چالش برانگیز باشد و شما به همین خاطر از دوران دانشجویی خود خاطرات زیادی داشته باشید.اما بهتر است با هم اتاقی‌های خود همراه شوید و از زمان لذت ببرید.

مسکن دانشجویی خارج از دانشگاه: مسکن دانشجویی خارج از دانشگاه آپارتمان‌ها یا خانه‌های کوچکی است که دانشجویان در آنها ساکن می‌شوند. البته هزینه ماهانه اجاره این خانه‌ها از خوابگاه بیشتر بوده و حتی ممکن است با هزینه‌های اضافی مانند برق و آب مواجه شوید.

هزینه‌های تحصیل و زندگی در انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان همراه با هزینه زندگی برآورد می‌شود. هزینه شهریه دانشجویان بریتانیایی نسبت به دانشجویان بین المللی (از جمله دانشجویان اتحادیه اروپا) کاملا متفاوت است. همچنین هزینه شهریه دوره‌ها با توجه به دانشگاه یا رشته تحصیلی که انتخاب می کنید؛ متغیر خواهد بود. شهریه دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی از ۹۰۰۰ تا ۳۳۵۰۰ پوند در سال و همچنین شهریه این دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد از ۷۰۰۰ تا ۳۶۴۰۰ پوند در سال بوده و به صورت میانگین دانشجویان خارجی در انگلستان، سالانه باید حدود ۲۰۰۰۰ پوند پول پرداخت کنند. در فصل تابستان، هزینه شهریه دانشجویان در مقطع کارشناسی از ۱۸۲۰ تا ۹۲۵۰ پوند متغیر است. همچنین هزینه دوره‌های کارشناسی ارشد در فصل تابستان از ۳۳۵۰ تا ۲۲۳۰۰ پوند است.اگر مقدار هزینه شهریه دانشگاه برای شما اهمیت دارد؛ مطابق معیار QS می‌توانید با شهریه کمتری در دانشگاه‌های سافولک، کوونتری و دانشگاه سلطنتی تحصیل کنید.همچنین به خاطر داشته باشید که دوره‌های آنلاین دانشگاه‌ها معمولا از  سایر دوره‌ها ارزان‌تر هستند. بیش از ۷۰۰ دوره کارشناسی تحصیل آنلاین در انگلستان وجود دارد که ارزان‌ترین آنها فقط ۱۷۸۴ پوند در سال است.همچنین در کشور انگلستان بیش از ۲۵۰۰ دوره کارشناسی ارشد آنلاین با شروع هزینه‌ها از ۵۴۰ پوند در سال وجود دارد.گاهی اوقات، دانشجویان می توانند از تخفیف هزینه شهریه بهره مند شوند. تخفیف به معنی مبلغ کسری است که در کل هزینه شهریه شما اعمال می شود. با این حال، این تخفیف‌ها فقط برای دانشجویان انگلیسی و گاهی اوقات برای دانشجویان اتحادیه اروپا در دسترس است. برای کسب اطلاعات کامل‌تر در این زمینه، میتوانید صفحه دانشگاه خود را بررسی کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که برای دانشجویان داخلی و بین المللی بورس‌های تحصیلی فراوانی وجود دارد.

تحصیل رایگان در انگلستان

متأسفانه، در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی و یا دانشجویان اتحادیه اروپا، عملا شرایط تحصیل رایگان وجود ندارد. اما راه‌هایی برای کاهش یا کسر کامل هزینه‌های شهریه در طول سال‌های تحصیل وجود دارد.دانشجویان داخلی دارای امتیاز درخواست وام دانشجویی هستند که تمام هزینه‌های دوره کارشناسی را پوشش می‌دهد؛ البته باید مبلغ وام را پس از کسب درآمد کافی، به صورت اقساطی بازپرداخت کنند. برای درخواست وام تحصیلات دوره کارشناسی خود، باید پس از دریافت پذیرش از دانشگاه، به سایت Gov.UK مراجعه کنید. اما اگر دانشجوی بین‌المللی هستید و به دنبال روشی برای تحصیل رایگان در انگلستان می‌گردید؛ تنها گزینه شما بردن یک بورسیه تحصیلی انگلستان است که هزینه‌های تحصیل و در صورت امکان هزینه‌های زندگی شما را به طور کامل تامین می‌کند. این بورسیه‌ها بسیار رقابتی هستند؛ اما تعداد زیادی از آن‌ها وجود دارند. بنابراین به سایت Scholarshipportal مراجعه کنید و نسبت به بررسی همه بورسیه‌های موجود برای تحصیل در انگلستان اقدام کنید.همچنین اگر جزو متقاضیان بین المللی بوده و به تحصیل در دوره دکتری دانشگاه‌های انگلستان علاقه‌مند هستید؛ تنها راه تحصیل رایگان استفاده از بورسیه است. اما در مقطع دکتری، می‌توانید به عنوان یک کارآموز در دانشگاه خود کار کنید و در حین تحقیقات، کمی هم درآمد کسب کنید.

کمک‌های مالی و بورسیه در دانشگاه‌های انگلستان

بسیاری از دانشگاه.ها، سازمان‌های خصوصی، سازمان‌های غیر دولتی و نهادهای دولتی، بورسیه و کمک‌های مالی به دانشجویان بین المللی اهدا می‌کنند.هر بورسیه یا کمک مالی شرایط متفاوتی دارد؛ برخی به خاطر موفقیت تحصیلی اهدا می شوند و برخی دیگر به خاطر نیازهای مالی و سایر مشکلات به دانشجویان تعلق می‌گیرند. همچنین دانشگاه‌ها به دانشجویانی که از کشورهای درحال توسعه یا فقیر می آیند؛ فاند یا کمک مالی ارائه می‌دهند.می توانید پس از پذیرش در دانشگاه یا به عبارت دیگر، به محض دریافت پیشنهاد از دانشگاه، برای گرفتن کمک مالی درخواست دهید. در شرایط بسیاری از بورسیه‌ها امکان درخواست کمک مالی، حتی پس از شروع به تحصیل دانشجویان، وجود دارد. بهتر است برای دریافت بهترین بورسیه‌ها تلاش کنید و همچنین هیچ فرصتی را در این بین از دست ندهید.

شرایط قبولی در بورسیه‌های مختلف

چندین نوع کمک مالی یا فاند تحصیلی به دانشجویان بین المللی در انگلستان تعلق می‌گیرد. معروف‌ترین این کمک‌ها بورسیه تحصیلی است. اما شما می‌توانید فاند تحصیلی یا وام‌های دیگری را هم پیدا کنید.بورس‌های تحصیلی بر اساس استعداد، نیاز مالی یا معیارهای دیگر به دانشجویان اختصاص داده می‌شوند. به عنوان مثال، برخی از بورس‌ها به دلیل کسب نتایج علمی عالی یا کمک مالی به دانشجویان با درآمدهای پایین اختصاص داده می‌شوند. باید ببینید کدام یک از آن‌ها بیشتر با وضعیت شما همخوانی دارند. در این مقاله در مورد انواع مختلف بورس‌های تحصیلی و روش‌های دریافت کمک مالی آموزش‌های لازم را داده‌ایم‌.محدودیتی برای شرکت در بورس‌های تحصیلی مختلف وجود ندارد. فقط بهتر است اطمینان حاصل کنید که بورس انتخابی شما، معیارهای لازم را دارد و میتوانید با آن به تحصیل بپردازید. همچنین حتما در ابتدای کار، شانس خود را برای دریافت بورس‌هایی که شانس قبولی بیشتری در آنها دارید؛ امتحان کنید. در ادامه به تعدادی از بورس‌های دانشگاهی و دولتی بریتانیا اشاره کرده‌ایم:

تعدادی از بورس‌های دولتی عبارتند از:

• بورس‌های چونین برای کارشناسی ارشد
• بورس‌های مشترک برای دکتری و کارشناسی
• بورس‌های عالی

تعدادی از بورس‌هایی که توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند؛ عبارتند از:

• بورس‌های گیتس کمبریج
• بورس پرشینگ اسکوئر آکسفورد
• بورس دانشگاه بریستول
• بورس مجموعه کالج لندن
• بورس کارشناسی جهانی GEMS

ارسال درخواست به دانشگاه در انگلستان

در ادامه اطلاعات تکمیلی در رابطه با نحوه ارائه درخواست به دانشگاه‌ها و شرایط آن ارائه کرده‌ایم:

نحوه ارسال درخواست

تمام ارائه درخواست‌ها در انگلستان از طریق وب سایت یوکاس انجام می‌شوند. شما برای هر دوره تحصیلی می‌توانید فقط یک درخواست ارسال کنید و در این درخواست می‌توانید تا ۵ رشته تحصیلی مختلف را انتخاب کنید. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که شما باید درخواست خود را برای هر دانشگاه جداگانه و به صورت شخصی‌سازی شده ارسال کنید؛ در انگلستان شما با یک درخواست عمومی می‌توانید با همه دانشگاه‌ها ارتباط بگیرید.

ساختار سال تحصیلی در انگلستان

سال تحصیلی در انگلستان معمولاً از اواخر سپتامبر یا اوائل اکتبر آغاز می‌شود و در ژوئن پایان می‌یابد. تاریخ دقیق ممکن است با توجه به مؤسسه و دوره متغیر باشد. اما اکثر دانشگاه‌ها دارای یک زمانبندی مشابه هستند. همچنین برخی از دانشگاه‌ها ممکن است تعطیلات متفاوتی داشته باشند؛ اما به هر حال سیستم ترم ۳ ماهه دانشگاهی در همه آن‌ها برقرار است.

در طول سال تحصیلی، سه ترم اصلی وجود دارد:

• ترم پاییزی (سپتامبر تا دسامبر)
• ترم بهاری (ژانویه تا آوریل)
• ترم تابستانی (از ماه مه تا اواخر ژوئن)

هر کدام از این ترم‌ها به چند هفته آموزش و چند هفته تعطیلات یا آزمون تقسیم می‌شوند:

• تعطیلات کریسمس (اوایل دسامبر تا اوایل ژانویه)
• تعطیلات عید (دو هفته، در طول بهار)
• تعطیلات تابستان (طولانی‌ترین تعطیلات در سال، از ژوئن تا اواخر سپتامبر)
• تعطیلات نیمه ترم (تقریباً هر شش تا هشت هفته در طول سال تحصیلی)
• روزهای تعطیل رسمی (تعطیلات عمومی در انگلستان)

زمان ارسال درخواست برای دانشگاه‌های بریتانیا

در بیشتر دانشگاه‌ها و دوره‌های آموزشی بریتانیا، مهلت ارسال درخواست متقاضیان تا ماه ژانویه و برای دوره‌هایی است که در سپتامبر همان سال شروع می شوند. اما دانشگاه پزشکی کمبریج و آکسفورد، شرایط متفاوتی دارند و باید قبل از ارسال درخواست، برنامه‌های آن‌ها را در سایت دانشگاه بررسی کنید. البته امکان ارسال درخواست از ماه جولای تا اکتبر هم وجود دارد؛ اما ممکن است در این زمان درخواست‌ها از طرف دانشگاه بررسی نشوند.

مدارک مورد نیاز برای ارسال درخواست به دانشگاه

برای ارسال درخواست به دانشگاه‌های انگلستان، باید حتما یک سری مدارک ارائه کنید. تعدادی از این مدارک عبارتند از:

• مدارک هویتی
• سوابق تحصیلی
• سوابق شغلی
• انگیزه نامه
• معرفی نامه (از یک استاد یا کارفرما که با او تجربه همکاری داشته‌اید.)
• پرداخت هزینه ارسال درخواست

مرحله بعدی انتظار برای دریافت پاسخ است. اگر پذیرفته شوید؛ می‌توانید سریعا کارهای انتقال خود را انجام بدهید. البته دانشگاه‌ها معمولا دو نوع پاسخ ارائه می‌کنند؛ قبولی شرطی و بدون شرط، دو حالت مختلف از پذیرش دانشجویان هستند. ممکن است دانشگاه به شرط قبولی در آزمون زبان یا آزمون ورودی شما را بپذیرد یا اینکه بدون هیچ شرطی تحصیلات خود را آغاز کنید.

نیازمندی‌های زبانی

اگر می‌خواهید در انگلستان تحصیل کنید؛ رشته تحصیلی شما به زبان انگلیسی تدریس خواهد شد. بنابراین برای انجام کارهای تحصیلی خود باید در سطحی خاص از مهارت زبانی قرار داشته باشید. به همین دلیل شما بطور قطعی نیازمند ارائه مدارک تسلط به زبان انگلیسی در  دانشگاه‌های انگلستان هستید. برای این کار، باید یکی از آزمون‌های تصویب شده را بدهید و حداقل نمره مورد نیاز دانشگاه خود را بدست آورید.

آزمون‌های زبان متداول مورد قبول در انگلستان:

آیلتس

شما در هر بخش (شنیداری، خواندن، نوشتن و صحبت کردن) امتیاز ۰ تا ۹ و یک امتیاز کلی را باید دریافت کنید. به طور کلی، دانشگاه‌های بریتانیا برای پذیرش حداقل امتیاز ۶٫۰ یا ۶٫۵ را می‌خواهند. با این حال برخی از دانشگاه‌های معتبر تر امتیاز ۷٫۰ یا ۷٫۵ را می‌طلبند.

تافل

مراحل چهارگانه (خواندن، شنیدن، صحبت کردن و نوشتن) این آزمون، هر کدام امتیاز ۰ تا ۳۰ را دارند. شما می‌توانید حداکثر ۱۲۰ امتیاز بدست آورید. بسیاری از دانشگاه‌ها برای پذیرش به امتیازات ۷۰-۸۰ نیاز دارند. در حالی که دانشگاه‌های معروف مانند اکسفورد و کمبریج برای پذیرش به امتیاز بیش از ۱۰۰ نیاز دارند.

PTE Academic

شما می‌توانید امتیاز بین ۱۰ تا ۹۰ را در سه بخش صحبت کردن و نوشتن، خواندن و شنیدن بدست آورید. برای تحصیل در دوره‌های مقطع کارشناسی، دانشگاه‌های انگلستان معمولاً حداقل ۵۹ امتیاز را می‌خواهند.

Cambridge English Advanced

آزمون‌های کمبریج از سطح قبل از A1 (به نام استارترز) تا C2 (به معنی تسلط کامل) برگزار می‌شوند که امتیازات آن‌ها هم از نمره ۸۰ تا ۲۳۰ را شامل می‌شوند. برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان، شما باید گواهی مهارت C1 Advanced با دامنه امتیازات ۱۸۰-۲۰۰ را بدست آورید.

آزمون انگلیسی Duolingo

این آزمون روز به روز محبوب‌تر می‌شود و در هزاران موسسه از سراسر جهان قبول شده است. شما در این آزمون امتیاز بین ۱۰ تا ۱۶۰ را دریافت خواهید کرد و در آن ۹۵-۱۰۰ امتیاز، معادل امتیاز آیلتس ۶٫۰ است.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آزمون‌های مختلفی که می‌توانید بدهید؛ با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجردانش تماس بگیرید.

ویزای تحصیلی انگلستان

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید؛ برای تحصیل در انگلستان باید درخواست ویزا دهید. شما می توانید برای ثبت درخواست و ارسال مدارک ویزا از پلتفرم‌های آنلاین سفارت خانه استفاده کنید. البته در ادامه به صورت موردی به شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اشاره کرده‌ایم:

• مصاحبه ویزا
• هزینه ویزا معادل ۳۴۸ پوند
• اثبات تمکن مالی
• اثبات محل اقامت
• دریافت بیمه سلامت

سوالات متداول

آیا دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در انگلستان نیاز به ویزای تحصیل دارند؟

بله، دانشجویان بین‌المللی برای تحصیل در انگلستان نیاز به ویزا دارند. نوع ویزای مورد نیاز بستگی به مدت دوره و مقطع تحصیلی، همچنین تابعیت و شرایط فردی دانشجو دارد.

آیا تحصیل در انگلستان ارزش دارد؟

کشور انگلستان با ارائه امکاناتی همچون آموزش با کیفیت بالا، طیف گسترده‌ای از رشته‌ها به زبان انگلیسی، امکان داشتن کار پاره‌وقت در حین تحصیل، بسیاری از برنامه‌های آموزشی و اهدای کمک هزینه مالی و همچنین داشتن محیطی پویا و چند ملیتی، برتری خاصی نسبت به سایر مقاصد تحصیلی دارد؛ همچنین تمام این عوامل، دلایل بسیار خوبی برای تحصیل در انگلستان هستند.

هزینه تحصیل در انگلستان چقدر است؟

شهریه دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی از ۱۱.۴۰۰ – ۳۸.۰۰۰ پوند در سال و در مقطع کارشناسی ارشد از ۹.۰۰۰ – ۳۰.۰۰۰ پوند در سال است.

چه مقدار پول برای تحصیل در انگلستان نیاز است؟

هزینه متوسط زندگی در انگلستان شامل اجاره بها، هزینه غذا، حمل و نقل و تفریح حدود ۱۲.۰۰۰-۱۵.۰۰۰ پوند در سال است.

آیا می‌توانم بدون آزمون IELTS در انگلستان تحصیل کنم؟

اگر به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی به یک دانشگاه در انگلستان درخواست دهید؛ باید مهارت‌های زبان انگلیسی خود را اثبات کنید. همچنین می‌توانید برای این کار در آزمون IELTS شرکت کنید. البته امکان شرکت در آزمون‌های دیگری مانند TOEFL، PTE Academic یا Cambridge English Advanced هم وجود دارد.

چه الزاماتی برای تحصیل در انگلستان وجود دارد؟

برای تحصیل در انگلستان، باید همه مدارک مورد نیاز درسی و تحصیلی خود را ارسال کنید. از جمله آن‌ها می‌توان به سوابق تحصیلی، مدرک آزمون زبان انگلیسی، انگیزه نامه و غیره اشاره کرد. علاوه بر این موارد، شما نیاز به دریافت یک ویزای دانشجویی دارید و باید توانایی تأمین مالی خود در طول دوران تحصیلی را اثبات کنید.

برای تحصیل در انگلستان چه آزمون‌هایی لازم است؟

برای شروع به تحصیل در انگلستان، باید مدارک آزمون A Level را در رشته‌های مورد نیاز برای مدرک خاص خود ارائه کنید. اگر از کشوری که آزمون A Level را نمیگیرد باشید؛ باید معادل آن را داشته باشید. همچنین می‌توانید مدارک مورد قبول در هر کشور را از طریق سایت دانشگاه مورد نظر خود بررسی کنید.

چگونه می‌توان در حین تحصیل در انگلستان اقامت دائم کسب کرد؟

برای کسب اقامت دائم در انگلستان، می‌توانید پس از ۵ سال کار در رشته فارغ‌التحصیلی، برای ویزای ILR (اجازه برای اقامت بدون محدودیت) درخواست دهید. همچنین، باید آزمون دانش زندگی در انگلستان و یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی مورد تأیید را انجام بدهید.

سخن پایانی

تحصیل کارشناسی در انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین المللی دارای مزایای فراوانی است. سیستم آموزش و پرورش در این کشور واقعاً عالی است و با دانشگاه‌های برتر و گستره‌ی وسیعی از رشته‌ها سر و کار خواهید داشت. مدرکی که از یک دانشگاه انگلیسی دریافت می‌کنید در سراسر جهان معتبر است و می‌توانید یک شغل خیلی خوب پیدا کنید.

علاوه بر این، می‌توانید با افرادی از فرهنگ‌ها و شهرهای مختلف آشنا شوید که تجربه زیست شما را لذت بخش‌تر می‌کند. دانشگاه‌های انگلستان مکانی بزرگ برای انجام تحقیقات و نوآوری هستند. بنابراین فرصت‌های زیادی برای پیشرفت وجود دارد. علاوه بر این، تحصیل در کشوری که به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند؛ برای شما آسان‌تر خواهد بود. در صورتی که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی هستید می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجر دانش تماس بگیرید.

امتیاز