دریافت مدرک و تحصیل دکترا در انگلستان بالاترین دستاورد علمی است که می‌توان در این کشور برای پیشرفت در زمینه شغلی و همچنین آینده خود به دست آورد. مدرک دکترا نشان دهنده تخصص شما در یک رشته تحصیلی خاص و همچنین سطح علمی شما است. اما آیا تحصیل دکترا در انگلستان برای دانشجویان بین المللی آسان است؟  شما باید خودتان را به اندازه کافی توانمند کنید تا بتوانید در دانشگاه‌های برتر انگلستان و در مقطع دکترا پذیرش بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط دانشگاه‌ها و همچنین تحصیل دکترا در انگلستان می‌توانید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

شرایط تحصیل دکترا در انگلستان

مدرک دکترا بالاترین درجه‌ای است که شما می‌توانید در دانشگاه‌های کشور انگلستان به دست آورید. فارغ التحصیلی در مقطع دکترا به این صورت است که باید مقاله‌ای در حدود ۱۰۰ هزار کلمه و به عنوان پایان نامه بنویسید. سپس در یک جلسه دفاع و مقابل یک کمیته از اساتید شرکت می‌کنید و پس از آن می‌توانید مدرک خود را دریافت کنید. در طول دوران تحصیل دانشجویان یک استاد راهنمای خصوصی دارند و معمولاً مقطع دکترا ۳ سال تمام وقت و ۶ سال پاره وقت به اتمام می‌رسد. رشته‌های کمی در مقطع دکترا دارای برنامه آموزشی از پیش تعیین شده هستند و به همین خاطر بیشتر انتظار می‌رود که دانشجویان خودشان مسئولیت یادگیری و تحقیق را بر عهده بگیرند. با این حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چه مدرکی برای شرکت در دوره‌های دکترا دانشگاه‌های انگلستان نیاز است؟ شرایط پذیرش در دوره دکترا در انگلستان برای دانشجویان بین المللی، با توجه به دانشگاه‌ها و رشته‌هایی که قصد تحصیل در آنها را دارید؛ متفاوت هستند. در ادامه شرایط کلی برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان در مقطع دکترا را توضیح داده‌ایم:

– ارائه مدرک کارشناسی ارشد و کارنامه هر ترم تحصیلی

یکی از مهم‌ترین و اولین ملزومات پایه برای ارائه درخواست به دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در انگلستان و مقطع دکترا، داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته مرتبط با دوره آموزشی دکترا است. علاوه بر این مدرک، باید کارنامه تحصیلی هر ترم خود را هم ارائه کنید. البته برخی از دانشگاه‌ها برای پژوهش در مقطع دکترا فقط مدرک کارشناسی را درخواست می‌کنند که این مورد بستگی به دانشگاه مورد نظر شما دارد.

– داشتن پروپوزال تحقیقاتی

پروپوزال تحقیقاتی یکی دیگر از مدارکی است که در بیشتر دانشگاه‌ها آن را از دانشجویان درخواست می‌کنند تا برنامه دانشجویان برای مقطع دکترا مشخص شود. پروپوزال باید شامل موضوعات تحقیقاتی پایان نامه، هدف از تحقیق و نقشه راه پیشبرد تحقیقات شما باشد.

– نمرات آزمون مهارت زبان انگلیسی

شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی باید تسلط خود به زبان انگلیسی را با شرکت در آزمون‌های IELTS, TOEFL, و PTE یا سایر آزمون‌ها ثابت کنید. حداقل نمره مورد تایید آزمون آیلتس برای دانشجویان بین‌المللی جهت تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه انگلستان حداقل ۷ یا بیشتر از آن است.

– مدارک اضافی مانند انگیزه نامه شخصی، توصیه نامه و معرفی و رزومه

ارائه مدارک اضافی به دانشگاه باعث آشنایی کارشناسان با سابقه کاری یا تحصیلی شما خواهد شد و همچنین شانس شما برای پذیرش در مقطع دکترای دانشگاه‌های انگلستان بسیار افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین از ارسال انگیزه نامه توصیه نامه و سایر رزومه‌ها دریغ نکنید.

چرا باید دوره دکترا را در انگلیس تحصیل کنیم؟

تصمیم برای تحصیل دوره دکترا در یکی از دانشگاه‌های انگلیس مزایا و فرصت‌های قابل توجهی برای شما به همراه خواهد آورد؛ در واقع همین مسئله باعث شده است که انگلیس به یکی از مقاصد بسیار محبوب برای دانشجویان بین المللی تبدیل شود. در ادامه به دلایل کلی که انگلیس یک انتخاب ایده‌آل برای گذراندن دوره دکترا است؛ خواهیم پرداخت.

سطح علمی بالای دانشگاه‌ها:

کشور انگلستان با داشتن بیش از ۱۰ دانشگاه که همگی در رده‌بندی ۱۰۰ رتبه اول جهان قرار گرفته‌اند؛ یکی از برترین انتخاب‌ها برای گذران دوره تحصیلی دکترا است. در واقع دانشگاه‌های انگلیس به ارائه امکانات برای پژوهش و همچنین آموزش با کیفیت معروف هستند.

حمایت دولت از سیستم آموزشی:

ارائه ویزای کار پس از پایان دوره تحصیل به مدت ۳ سال توسط دولت انگلیس و همچنین توسعه بورسیه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع دکترا، یکی از نشانه‌های حمایت دولت از سیستم آموزشی است. در واقع دولت با توسعه امکانات برای دانشجویان دوره دکترا در نقش مشوق از آنها حمایت کرده و پژوهشگران بین المللی را گرد هم می‌آورد.

تنوع فرهنگی:

شرکت در دوره‌های آموزشی مقطع دکترای کشور انگلستان به دانشجویان فرصت می‌دهد؛ تا در یک محیط فرهنگی غنی و متنوع تجربه کسب کنند و همچنین تمام تلاش خود را برای پیشرفت به کار بگیرند.

فرصت‌های شغلی گسترده:

دانشجویان پس از پایان دکترا و دریافت مدرک در دانشگاه‌های شناخته شده انگلستان می‌توانند؛ مجوز کار دریافت کنند و همچنین فرصت‌های شغلی متنوعی در انتظار آنها است. به همین خاطر فارغ التحصیلان دانشگاه‌های انگلستان در مقطع دکترا به جایگاه علمی و حتی شغلی مناسبی دست پیدا خواهند کرد. انگلیس یکی از کشورهای برجسته از لحاظ علمی و تحصیلی است؛ به همین خاطر این کشور فرصت‌های بی‌شماری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می‌کند و بر همین اساس، آنها بسیار به تحصیل دکترا در انگلستان تمایل دارند.

دوره‌های تحصیلی دکترا در دانشگاه‌های انگلستان

برای پذیرش دانشجویان در مقطع دکترای دانشگاه‌های انگلستان آنها باید حتما ملزومات دانشگاه را آماده کرده و در مهلت مشخص شده تحویل دهند. در اینجا تلاش کرده‌ایم تا انواع دوره‌های آموزشی دکترا که در دانشگاه‌های انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی برگزار می‌شوند؛ را شرح دهیم. این دوره‌ها برای دانشجویان علاقمند مزایای بسیار زیادی را به ارمغان می‌آورند:

دکترای استاندارد: در این دوره آموزشی دانشجویان باید پروپوزال خود را انتخاب کنند و بر اساس آن به انجام تحقیقات بپردازند. در پایان با ارائه پایان نامه مدرک خود را دریافت خواهند کرد. این دوره آموزشی در دانشگاه‌های انگلستان در حال برگزاری است.

دکترای یکپارچه: در صورت ترکیب سال آخر آموزش کارشناسی ارشد با ۳ سال تحصیل دکترای استاندارد، مدرک دکترای یکپارچه را دریافت خواهید کرد.دکترای یکپارچه سطح علمی دانشجویان را بسیار بالا می‌برد و در بیش از ۳۰ دانشگاه کشور انگلستان در حال برگزاری است.

دکترای حرفه‌ای: با هدف ایجاد فرصت‌های شغلی گسترده دکترای حرفه‌ای در بسیاری از رشته‌های مهندسی علوم پزشکی ارائه می‌شود و بسیار مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.

دکترای تحصیل آنلاین در انگلستان: این دوره آموزشی برای دانشجویان بین‌المللی که چه به صورت نیمه بخش مشغول به تحصیل هستند یا شغل پاره وقت دارند؛بسیار مناسب است. این دوره آموزشی زمان بندی انعطاف پذیری دارد و معمولاً در طول ۵ تا ۶ سال به اتمام می‌رسد.

دکترا با انتشار مقاله: در این نوع دوره دکترا دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها فرصت دارند تا مقالاتی با تعداد کلمات بین ۵۰۰۰ تا ۲۰ هزار کلمه منتشر کنند و پس از آن مدرک خود را دریافت کنند.

نحوه پذیرش دکترا در دانشگاه‌های انگلستان

چگونه در مقطع دکتری دانشگاه‌های انگلستان پذیرش دریافت کنید؟
به طور کلی فرایند ارائه درخواست برای پذیرش در مقطع دکترا دانشگاه‌های انگلستان بسیار ساده است. در ادامه به مراحلی که باید دنبال کنید تا در مقطع دکترای دانشگاه‌های این کشور پذیرش بگیرید؛ پرداخته‌ایم.

۱- رشته تحصیلی و دانشگاهی را که می خواهید مقطع دکترا خود را در آن بگذرانید؛ انتخاب کنید.
۲- فرم درخواست خود را همراه با هزینه درخواست ارسال کنید.
۳- تمام مدارک و ملزومات درخواست شده در سایت دانشگاه مورد نظر را ارسال کنید.
۴- یک مقاله تحقیقاتی بنویسید و به همراه تمام مدارک ارسال کنید.
۵- با یک استاد در همان دانشگاه ارتباط بگیرید تا در فرآیند پذیرش صلاحیت‌های شما را تایید کند.
۶- در صورت امکان، برای یک بورسیه تحصیلی یا فاند مالی در دانشگاه درخواست بدهید.

پس از انجام مراحل منتظر بمانید تا درخواست و مدارک ارسال شده شما توسط دانشگاه بررسی شود‌. یکی از فاکتورهای مهم و تاثیرگذار برای انتخاب دانشگاه مورد نظر جهت تحصیل در خارج از کشور هزینه‌های شهریه دانشگاه است؛ بنابراین حتما پیش از انتخاب دانشگاه شهریه‌های آن را از طریق منابع معتبر بررسی کنید.

مدارک مورد نیاز برای ارائه درخواست به دانشگاه‌های انگلستان

برای ارسال هر درخواست در سایت UCAS باید مدارک زیر را حتما داشته باشید:

• مدارک هویتی
• کارنامه تحصیلی
• رزومه کاری
• انتخاب رشته دبیرستان
• انگیزه نامه (بخشی بسیار مهم از برنامه شما)
• توصیه نامه (نامه یکی از اساتید یا کارفرمایان قبلی در راستای تایید مهارت‌های شما)
• پرداخت هزینه درخواست

• ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان مقطع دکترا

هزینه تحصیل دکترا در انگلستان براساس تابعیت دانشجویان مختلف همچون دانشجویان داخلی، دانشجویان اتحادیه اروپا و دانشجویان بین المللی متغیر است. هزینه سالانه برای دانشجویان داخلی یا عضو اتحادیه اروپا به طور کلی حدود ۶۰۰۰ یورو است. این در حالی است که هزینه شهریه برای دانشجویان بین المللی معمولاً بین ۱۶۰۰۰ یورو تا ۲۴۰۰۰ یورو در سال است.علاوه بر شهریه تحصیلی، دانشجویان باید هزینه های زندگی را هم در نظر بگیرند. به طور متوسط، هزینه‌های ماهانه زندگی دانشجویان در انگلستان در حدود ۱۱۰۰ یورو تا ۱۳۰۰ یورو قرار دارد. البته هزینه‌های زندگی بر اساس سبک زندگی دانشجویان و شهر اقامت آن‌ها متغیر است.با توجه به وضعیت مالی دانشجویان بین المللی، انواع مختلفی از فاندهای تحصیلی در حالت عادی، از طرف مؤسسات آموزشی و دولت انگلستان در قالب بورسیه یا وام تحصیلی به دانشجویان ارائه میشود. این کمک‌های مالی به طور قابل توجهی بار مالی بر عهده دانشجویانی که در دوره آموزشی دکترا در انگلستان تحصیل میکنند را تسهیل می‌کند.

بورسیه‌ تحصیلی انگلستان برای دانشجویان بین‌ المللی مشغول به تحصیل در مقطع دکترا

برای کمک به دانشجویان بین‌المللی که نیازمند باند مالی جهت تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه‌های انگلستان هستند بورسیه‌های تحصیلی زیادی در دسترس قرار گرفته است این بورسیه‌ها نقش مهمی در حمایت از دانشجویان بین‌المللی و همچنین کاهش بار مالی آنها ایفا می‌کنند در ادامه ما لیستی از انواع مختلف این بورسیه‌ها را برای دانشجویان ارائه کرده‌ایم:

۱. بورس‌های چونینگ

دولت انگلستان، وزارت امور خارجه و امور بین‌الملل (FCO) و سایر سازمان‌های این کشور، برنامه بزرگ بورس‌های چونینگ را برای همه متقاضیان علاقه‌مند که در برنامه‌های کارشناسی ارشد ثبت‌نام کرده‌اند؛ برگزار کرده‌اند. هر ساله حدود ۱۵۰۰۰ دانشجو برای این بورس از تقریباً ۱۰۰ دانشگاه معتبر انتخاب می‌شوند.تمامی افرادی که علاقه‌مند به فناوری، دین، کسب و کار، رسانه‌ها و سیاست هستند؛ باید برای برنامه بورس چونینگ درخواست دهند. از نظر اثبات تسلط به زبان انگلیسی در بورس چونینگ، نمرات آیلتس یا گواهی‌های زبان کافی هستند تا نیاز شما را برآورده کنند.

۲. بورس‌های دولتی بزرگ در انگلستان

یکی از بورس‌های بزرگی که در دانشگاه‌های معروف انگلستان ارائه می‌شود؛ برنامه مشترک کمپین دولت انگلستان و شورای انگلستان است. دانشجوهایی که در حال تحصیل در دوره‌های کارشناسی  و کارشناسی ارشد هستند؛ می‌توانند برای این برنامه بورس کامل و شایسته درخواست دهند و مبلغ بورس تا ۱۰۰۰۰ پوند در یک سال را برای تامین شهریه دریافت کنند.

تقریباً دانشجویان از ۱۸ کشور برای بورس‌های بزرگ واجد شرایط هستند. از طرف دیگر، دانشجویانی که در حال تحصیل در رشته حقوق و مطالعات دادگستری هستند؛ هم می‌توانند برای بورس‌ بزرگ دولتی درخواست دهند. متقاضیان باید بر زبان معیار دانشگاه انتخابی تسلط داشته باشند و با نامه پذیرش و مدرک لیسانس حداکثر در موعد تعیین‌شده درخواست خود را ارسال کنند.علاوه بر این، برندگان بورس‌ها نه تنها از پاداش بورس بهره‌مند خواهند شد؛ بلکه همچنین در رویداد خوش‌آمد گویی و رویداد تشکیل گروه در نیمسال اول و دوم، به ترتیب، شرکت خواهند کرد. در همین حین، دانشجویانی که تجربه کار در رشته انتخابی را دارند؛ اولویت خواهند داشت.

۳. بورسیه‌های خوش‌آمدگویی دولت انگلستان

بورسیه دیگری که توسط دولت انگلستان ارائه می‌شود؛ بورسیه‌های خوش‌آمدگویی دولت انگلستان برای دانشجویان از کشورهای با درآمد متوسط و پایین است. دانشجویانی که در برنامه مطالعاتی و تحقیقاتی کارشناسی ارشد ثبت نام می‌کنند؛ می‌توانند از این فرصت طلایی بهره‌مند شوند و از امتیازات بورسیه خوش‌آمدگویی به مدت ۱۲ ماه در مقطع کارشناسی ارشد و ۱۸ ماه برای تکمیل پایان نامه تحقیق استفاده کنند.

برندگان بورسیه مبلغی برابر با ۱۲۵۰۰ پوند پاداش دریافت خواهند کرد. همچنین آن‌ها ۱۶۰۰۰ پوند در سال به عنوان کارمزد زندگی خارج از لندن و ۱۸۰۰۰ پوند در سال برای زندگی در لندن، به علاوه هزینه ویزا و هزینه‌های شهری دریافت خواهند کرد. حقیقت جالب درباره این بورسیه این است که برای آن نیازی به داشتن مدرک آیلتس نیست.

۴. بورسیه های بریتانیا بدون آیلتس

چندین بورسیه معتبر برای دانشجویانی که در دانشگاه های مختلف انگلستان در حال تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکترا هستند، وجود دارد. این بورسیه‌ها از طرف شورای بریتانیا و برنامه مشترکی بین دولت بریتانیا، شورای بریتانیا، دانشگاه‌های همکار و سایر همکاران است.با این حال، دانشجویان انتخاب شده از امتیازات مختلف و بسیار ارزشمندی بهره‌مند خواهند شد که شامل کاهش شهریه، بلیت هواپیما رایگان، هزینه مطالعاتی و خرید کتاب، کارمزد زندگی و مسکن ماهیانه و سالیانه، کمک‌ شهریه، و غیره است. با این حال، آیلتس تنها آزمون قابل قبول برای بورسیه های شورای بریتانیا نیست. متقاضیان می‌توانند مدارک آزمون‌های DET، PTE، TOEFL را هم ارائه دهند.

۵. بورسیه تحصیلات دکتری گیتز کمبریج

بنیاد گیتز کمبریج، دولت انگلستان و دانشگاه کمبریج اعلام کرده‌اند که برنامه بورس تحصیلی گیتز کمبریج برای دانشجویانی که در خارج از انگلستان زندگی می‌کنند و در دوره تحصیلات تکمیلی و دکترا شرکت کرده‌اند؛ ارائه خواهد شد. این بورسیه شامل دوره‌های کارشناسی ارشد و دکترا در هریک از دانشکده‌های دانشگاه کمبریج است.برندگان بورسیه کمبریجی انگلیسی هزینه تحصیل، حقوق، کمک هزینه ماهانه، هزینه سفر، هزینه زندگی، بلیط هواپیما، حقوق خانواده، حقوق کارآموزی و غیره را دریافت می کنند. با این حال، درخواست کنندگان باید نمرات آزمون‌‌های زبان انگلیسی درخواستی دانشگاه را ارائه کنند.

فهرست برترین دانشگاه‌های انگلستان در مقطع دکترا

درخواست تحصیل دکترا در انگلستان از طرف دانشجویان بین المللی حجم بسیار زیادی دارد. با این حال تعدادی از دانشگاه‌های انگلستان در لیست بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده مقطع دکترا قرار دارند. در ادامه این دانشگاه‌ها را معرفی کرده‌ایم:

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد به صورت رسمی به عنوان برترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود و به خاطر پژوهش‌های نوآورانه‌اش که به طرق مختلفی جامعه را توسعه بخشیده است؛ شهرت دارد. آکسفورد قدیمی‌ترین مؤسسه شناخته شده در دنیاست و دانشگاهی برجسته برای یادگیری، آموزش و پژوهش است.

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج شهرتی بین‌المللی دارد. بیش از هشت قرن است که دانشگاه کمبریج در زمینه‌ی مطالعات و پژوهش‌های علمی در صدر قرار دارد. کشف‌ها و اختراعات دانشجویان این دانشگاه به طور قابل توجهی جهان را تغییر داده‌اند.

دانشگاه کالج لندن

دانشگاه کالج لندن (UCL) که در سال 1826 تأسیس شد؛ یکی از سه دانشگاه چندرشته‌ای برتر در انگلستان است. دوره MPhil/PhD در UCL برای دانشجویان مسیری جهت نوشتن پایان‌نامه تحقیقاتی تحت نظارت استاد راهنمای آنها فراهم می‌کند.

دانشگاه ادینبرگ

در اسکاتلند، یکی از برترین دانشگاه‌های تحقیقاتی، یعنی دانشگاه ادینبورگ قرار دارد. این دانشگاه در بین دانشجویان کشورهای دیگر بسیار محبوب است. مقطع دکترا در دانشگاه ادینبورگ به منظور تربیت شما به عنوان یک پژوهشگر با دانش بالا در رشته‌ی تخصصی خود، ارائه شده است.

دانشگاه منچستر

دانشگاه تحقیقاتی و دولتی منچستر، موسسه برجسته‌ای است که در اولین شهر صنعتی جهان واقع شده است. دانشگاه منچستر با تقریباً ۳۸۰۰۰ دانشجوی فعلی، یکی از بزرگ‌ترین مؤسسات در انگلستان است. در دانشگاه منچستر، شما از بهترین امکانات تحصیلی بهره خواهید برد.

کالج پادشاهی لندن

بیش از ۱۸۰ دوره برتر دکترا در کالج پادشاهی لندن برای دانشجویان بین‌المللی در دسترس است. در کنار این‌ موارد، برنامه‌های کارشناسی ارشد، مدیریت اجرایی، دیپلم پساکارشناسی و گواهی نامه‌های پساکارشناسی در ۱۷ رشته مختلف برای دانشجویان در دسترس قرار دارد. برنامه MPhil/PhD در این دانشگاه به دانشجویان امکان پژوهش در یکی از ۱۴ دپارتمان دانشگاه را می‌دهد.

دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن

تقریباً ۱۱۰۰۰ دانشجو می‌توانند؛ در هر سال تحصیلی در دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن ثبت نام کنند. تقریباً ۵۵٪ از دانشجویان LSE خارجی بوده و از حدود ۲۰۰ کشور هستند. این دانشگاه یکی از برترین مقاطع دکترا در انگلستان برای دانشجویان بین‌المللی است.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول به دلیل آموزش و پژوهش برتر خود که با فضای مستقل و آزاد همراه است؛ شهرت دارد. برنامه دکترای این دانشگاه به دانشجویان امکان انجام پروژه تحقیقاتی خود از ابتدای دوران تحصیل را می‌دهد.

دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل از جمله دانشگاه‌های برتر در انگلستان از جهت فرصت‌های شغلی موجود برای فارغ التحصیلان است. میانگین حقوق سالیانه فارغ التحصیلان نیوکاسل تا ۱۲۰۰۰۰ یورو در سال است. آموزش در دانشگاه نیوکاسل در طول سال‌ها، جنبه کاملا جدیدی به خود گرفته است.

سوالات متداول

آیا هزینه تحصیل دکتری در انگلستان به طور کامل برای دانشجویان بین‌المللی تامین می‌شود؟

منابع مالی برای مقطع دکتری مختلف هستند. برخی از دانشگاه‌ها تمامی هزینه‌ها را تامین می‌کنند؛ درحالیکه برخی دیگر از دانشجویان خواستار پرداخت هزینه شهریه هستند. بورسیه و فاند مالی در برخی از دانشگاه‌ها ارائه می‌شود؛ اما این موارد همه دانشگاه‌های انگلستان را شامل نمی‌شود.

شرایط تحصیل در مقطع دکترا کشور انگلستان چیست؟

برای تحصیل دکترا در انگلستان، به طور کلی نیاز به دریافت مدرک کارشناسی ارشد یا مدرکی معادل در رشته مرتبط دارید. همچنین نیاز دارید تا یک پروپوزال مفصل را که اهداف تحقیق شما را توضیح می دهد را بنویسید. علاوه بر این، باید منابع مالی را تأمین کنید تا هزینه های شهریه و هزینه های زندگی خود را پرداخت کنید‌. هزینه‌ها را می توانید از طریق بورسیه‌ها، فاند مالی، هزینه شخصی یا غیره تامین کنید.

آیا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل دکترا در انگلستان درخواست دهند؟

بله، دانشجویان بین‌المللی می‌توانند برای تحصیل دکترا در انگلستان درخواست دهند. دانشگاه‌های انگلیس از دانشجویان سراسر جهان در مقطع دکترا استقبال‌ می‌کنند.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان چقدر است؟

شهریه مقطع دکترا برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان وابسته به عواملی مانند دانشگاه، رشته تحصیلی و محل زندگی آن‌ها است. به طور میانگین، هزینه‌ها بین ۱۵۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ پوند در سال متغیر است. با این حال، مهم است بدانید که هزینه‌های واقعی ممکن است به طرز قابل توجهی متغیر باشند.

سخن پایانی

تحصیل در خارج از کشور یک رویکرد فوق العاده برای افزایش سطح علمی و فرصت‌های شغلی در آینده است. یک دوره دکترا آموزشی در خارج از کشور احتمالاً دیدگاه های شما را تغییر می‌دهند و امکاناتی را که برای دستیابی به یک هدف دور از دسترس نیاز دارید؛ به شما ارائه می‌کنند.

همچنین در سراسر دنیا چه جایی بهتر از سرزمین انگلیس برای دریافت مدرک دکترا است؟ تحصیل دکترا در انگلیس، درهای جدیدی را به روی شما باز خواهد کرد. در صورتی که طی فرآیند پذیرش مقطع دکترا در انگلستان به مشکل بر خوردید؛ می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجر دانش تماس بگیرید.

امتیاز