انگلستان امروزه به یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای دانشجویان بین‌المللی تبدیل شده است؛ زیرا این کشور دارای مشهورترین دانشگاه‌های جهان بوده و فرهنگی پر جنب و جوش و متنوع را در کنار فرصت‌های شغلی بی‌نظیر و هزینه‌های مناسب زندگی، به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کند. اگر قصد دارید رؤیاهای خود را با مهاجرت تحصیلی به انگلستان محقق کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم درباره نحوه اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را به طور دقیق فرابگیرید.

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

تمامی دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان ملزم به دریافت ویزای تحصیلی هستند؛ ویزای تحصیلی مجوزی رسمی از سمت دولت است که امکان ورود، اقامت و تحصیل در انگلستان را برای متقاضیان فراهم می‌کند. برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار دارد که هر نمونه مزایا و محدودیت‌های مختلفی را به دانشجویان ارائه می‌کنند. فرآیند اخذ ویزای تحصیلی یکی از مهم‌ترین مراحل ارائه درخواست شما برای تحصیل در انگلستان است؛ این فرآیند در ابتدا ممکن است کمی پیچیده و چالش‌برانگیز باشد اما در صورتی که درباره جنبه‌های مختلف آن اطلاعات کافی داشته باشید، می‌توانید با موفقیت درخواست خود را ارائه کنید.

انواع ویزای تحصیلی انگلستان

در حال حاضر امکان ارائه درخواست برای سه نوع ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد که عبارت‌اند از ویزای تحصیلی کوتاه مدت، ویزای دانشجویی و ویزای دانش‌آموزی. در این شرایط به عنوان دانشجوی بین‌المللی، ویزای دانش‌آموزی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد، چراکه این نوع ویزای مخصوص دانش آموزان بین 4 تا 17 سال است؛ بنابراین ویزای کوتاه مدت و دانشجویی گزینه‌های مناسب برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان است. در ادامه می‌توانید جزئیات دقیق این ویزاها را مورد بررسی قرار دهید:

  • ویزای تحصیلی کوتاه مدت

اگر دوره تحصیلی شما در انگلستان کمتر از 11 ماه است، ویزای تحصیلی کوتاه مدت می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با اخذ این ویزا می‌توانید در طول دوره کمتر از 11 ماه در انگلستان بمانید اما امکان تمدید ویزا و اشتغال هنگام تحصیل، برای شما وجود ندارد.

  • ویزای دانشجویی

در شرایطی که در دوره‌های تمام‌وقت موفق به اخذ پذیرش شده‌اید، لازم است که نسبت به دریافت ویزای دانشجویی انگلستان اقدام کنید. با اخذ این ویزا می‌توانید در طول دوره تحصیلی خود در انگلستان بمانید و پس از اتمام مدت اعتبار، نسبت به تمدید ویزا اقدام کنید. همچنین با اخذ ویزای دانشجویی انگلستان، امکان اشتغال در حین تحصیل نیز برای شما فراهم خواهد شد و پس از فارغ‌التحصیلی نیز می‌توانید تصمیم بگیرید که در انگلستان بمانید و به اشتغال بپردازید یا این کشور را ترک کنید.

شرایط درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

ارائه درخواست برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان ملزم به برخورداری از شرایطی است که در ادامه به بیان آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • شما باید در یک دوره تحصیلی تمام‌وقت  در یکی از دانشگاه‌های معتبر انگلستان، پذیرفته شده باشید.
  • شما باید مهارت کافی و تسلط بر زبان انگلیسی داشته باشید و اثبات کنید که می‌توانید دوره تحصیلی خود را بدون مشکل به زبان انگلیسی، تکمیل کنید.
  • شما باید از حمایت مالی کافی برای پرداخت هزینه‌های زندگی و تحصیل خود در انگلستان، برخوردار باشید.

نحوه درخواست ویزای تحصیلی انگلستان

پس از اینکه با انواع ویزای تحصیلی انگلستان آشنایی پیدا کرده و بهترین گزینه را متناسب با دوره و شرایط تحصیلی خود انتخاب کردید، اکنون لازم است که نسبت به اخذ ویزای خود در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کنید. در این شرایط با دنبال کردن مراحلی که در ادامه به بیان آن خواهیم پرداخت، می‌توانید روند ارائه درخواست خود را بسیار سریع‌تر و آسان‌تر به انجام برسانید.

  • تمکن مالی

در مرحله اول برای اخذ ویزای دانشجویی انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی، لازم است که مدارک مبنی بر تأمین مالی هزینه‌های تحصیل و اقامت خود در انگلستان را ارائه کنید. این مدارک شامل ارائه اثبات در اختیار داشتن بودجه لازم برای اقامت در انگلستان است. در این شرایط به صورت حساب‌های بانکی خودتان، والدین یا سرپرستان نیاز دارید که وجوه لازم را برای حداقل 28 روز در حساب خود داشته باشند. گواهی تمکن مالی شما باید دربردارنده موارد زیر باشد:

  • شهریه سال اول دوره تحصیل شما در انگلستان
  • هزینه‌های زندگی ماهانه برای نه ماه اول زندگی در انگلستان

در این شرایط اگر از سمت حامیان رسمی ‌مانند بورسیه‌های دانشگاهی، تأمین مالی می‌شوید، لازم است که نامه رسمی از آن‌ها دریافت کرده و به همراه مدارک ویزا ارائه کنید.

  • بررسی جدیدترین شرایط ویزای دانشجویی انگلستان

تکمیل فرم‌های درخواست ویزای تحصیلی انگلستان ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ بنابراین هم‌زمان با آماده‌سازی مدارک لازم برای اثبات تکمن مالی، فرم‌های لازم را دریافت و تکمیل کنید. در این شرایط حتماً اطمینان حاصل کنید که پاسپورت شما دارای اعتبار است و در صورت نیاز نسبت به تمدید پاسپورت خود اقدام کنید. در ادامه می‌توانید برخی شرایط لازم برای دریافت ویزای دانشجویی انگلستان را مورد بررسی قرار دهید:

  • در صورتی که زیر 18 سال سن دارید، ارائه رضایت والدین و قیم قانونی، ضروری است.
  • نتایج آزمایش‌های پزشکی و گواهی سلامت
  • ترجمه رسمی مدارک انگلیسی
  • ریزنمرات دوره‌های تحصیلی
  • گواهی مهارت زبان انگلیسی
  • نامه تأییدیه پذیرش از سمت موسسه آموزشی معتبر در انگلستان
  • بررسی نامه پذیرش

نامه پذیرش یکی از مهم‌ترین مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان است؛ بنابراین حتماً تمام جزئیات نامه از جمله اطلاعات شخصی و اطلاعات دوره تحصیلی را مورد بررسی قرار داده و از صحت آن‌ها اطمینان حاصل کنید. نامه پذیرش ارائه‌دهنده اطلاعات شخصی، جزئیات دوره تحصیلی، هزینه‌های پرداخت شده برای تحصیل و شرایط و مدارک مهارت زبان انگلیسی شماست.

  • شروع ارائه درخواست ویزا

پس از اینکه نامه پذیرش خود را از دانشگاه انگلستان دریافت کردید، اکنون می‌توانید درخواست خود را نسبت به دریافت ویزای تحصیلی تکمیل کنید. در این شرایط لازم است که هزینه مورد نیاز برای دریافت ویزا را پرداخت کرده و مدارک لازم را به همراه درخواست خود به سفارت انگلستان ارائه کنید. زمان پردازش مدارک و پاسخ به درخواست ویزای دانشجویی انگلستان بسته به شرایط و نوع درخواست شما، معمولاً بین 1 تا 3 هفته به طول می‌انجامد.

  • تائید و ارائه اسناد بیومتریک

به عنوان بخشی از درخواست ویزای تحصیلی انگلستان، لازم است که هویت خود را تائید کنید؛ در این شرایط باید اثر انگشت و عکس بیومتریک خود را به مرکز درخواست ویزا ارائه دهید. همچنین ممکن است از شما درخواست شود که در مصاحبه اعتباری، از طریق لینک‌های ویدئویی با کارکنان سفارت انگلستان، شرکت کنید تا اطمینان حاصل شود که شما یک دانشجو با هویت واقعی هستید.

  • دریافت ویزا

پس از پردازش اطلاعات و رسیدگی به درخواست دریافت ویزا، نامه تائید به همراه پاسپورت به شما ارائه می‌شود و پس از آن می‌توانید در بازه 30 تا 90 روزه به انگلستان سفر کنید. در برخی موارد نیز به دلایل مختلف درخواست شما مبنی بر دریافت ویزا رد شده و یا ویزای صادر شده نادرست خواهد بود. در این شرایط لازم است که در مرحله اول با دانشگاه خود در انگلستان تماس بگیرید و ضمن بیان موقعیت خود از آن‌ها بخواهید بهترین روش را برای ادامه راه به شما ارائه کنند.

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد انگلستان

ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد انگلستان با سایر دوره‌ها نظیر کارشناسی، کمی تفاوت داشته و در برخی موارد انعطاف‌پذیرتر است. درواقع شما برای هر دوره تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد، بدون محدودیت پاره‌وقت یا تمام‌وقت بودن دوره تحصیلی، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای تحصیلی اقدام کنید. با این حال محدودیت‌هایی برای ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد برای دوره‌های تحصیلی پاره‌وقت وجود دارد. به عنوان مثال شما در این شرایط مجاز به اشتغال در طول دوره تحصیلی نیستید و امکان پیوستن افراد تحت تکفل مانند همسر یا فرزند در انگلستان، برای شما وجود ندارد.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد انگلستان

برای درک بهتر تفاوت شرایط دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی و کارشناسی ارشد لازم است که موارد ذکر شده در ادامه را مورد بررسی قرار داده و شرایط خود را با آن‌ها منطبق کنید:

  • الزامات زبان

برای دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد نیز مانند شرایط دریافت ویزای کارشناسی، باید از مهارت زبان انگلیسی برخوردار باشید. در این شرایط ممکن است برای اثبات مهارت خود ملزم به شرکت در آزمون‌های سنجش مهارت زبان انگلیسی باشید. در این شرایط اگر مدرک کارشناسی خود را از کشوری انگلیسی زبان دریافت کردید، معمولاً نیازی به اثبات مهارت زبان انگلیسی نخواهید داشت.

  • الزامات مالی

برای دریافت ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد نیز مانند ویزای کارشناسی، لازم است اثبات کنید که می‌توانید در طول دوره کارشناسی ارشد از خود حمایت کنید. درواقع شما باید ثابت کنید که پول یا بودجه کافی برای تحصیل در انگلستان را دارید و می‌توانید هزینه‌های خود را پوشش دهید. در این شرایط قبل از ورود به انگلستان نمی‌توانید درباره بورسیه و شغل‌های پاره‌وقت اطمینان حاصل کنید و باید تمکن مالی معتبری را به سفارت انگلستان ارائه دهید و اثبات کنید که به منبع مالی مطمئنی دسترسی دارید.

کدام دانشگاه‌ها می‌توانند ویزای تحصیلی انگلستان را حمایت کنند؟

برای اینکه بتوانید درخواست خود را برای دریافت ویزا و مهاجرت تحصیلی به انگلستان ثبت کنید لازم است که توسط ارائه‌دهندگان خدمات آموزش عالی معتبر در انگلستان حمایت شوید. این حمایت به این معنی است که   مؤسسه مورد نظر شما را به عنوان دانشجو پذیرفته است و تائید می‌کند که شما در دوره‌های تحصیلی معتبر آن‌ها مشغول به تحصیل خواهید شد. دانشگاه‌های انگلستان حمایت خود را با صدور گواهی تائید پذیرش تحصیل تحت عنوان گواهی CAS اثبات خواهند کرد.

اکثر دانشگاه‌های دولتی انگلستان و برخی مؤسسات آموزش عالی خصوصی در این کشور می‌توانند ویزای دانشجویی را حمایت کنند. در این شرایط باید مطمئن شوید که دانشگاه مورد نظر تمایل به حمایت ویزای شما دارد یا خیر. برای اطلاع از اعتبار دانشگاه مورد نظر خود برای حمایت از ویزای تحصیلی، می‌توانید لیست دانشگاه‌های دارای مجوز را در وب سایت دولت انگلستان مشاهده کنید.

CAS چیست؟

CAS مخفف کلمه Confirmation of Acceptance for Studies به معنای تائید پذیرش برای تحصیل است که توسط دانشگاه یا مؤسسات آموزشی، برای حمایت از ویزای تحصیلی انگلستان صادر می‌شود. این مجوز تائید می‌کند که شما برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان و تحصیل در موسسه آموزشی به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی پذیرفته شده‌اید.

درواقع شما نمی‌توانید بدون گواهی CAS نسبت به دریافت ویزای دانشجویی اقدام کنید، چراکه برای ارائه درخواست ویزا، ملزم به ارائه شماره CAS خود هستید؛ در این شرایط باید بدانید که CAS تنها به مدت شش ماه اعتبار دارد. بنابراین قبل از پایان مدت اعتبار CAS درخواست خود را برای اخذ ویزا ارائه کنید.

لغو اعتبار CAS

در برخی شرایط ممکن است اعتبار حمایت دانشگاه شما لغو شود؛ این در شرایطی اتفاق می‌افتد که دانشگاه مقصد برای دوره کوتاه و آزمایشی موفق به کسب جایگاه حامی دانشجویی شده باشد و یا به دلایل مختلف صلاحیت این عنوان را نداشته باشد. اما در این شرایط چه اتفاقی برای گواهی CAS شما رخ خواهد داد؟ در این وضعیت ممکن است چندین پیشامد اتفاق بی افتد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • دانشگاه مقصد توانایی خود را برای صدور CAS  جدید از دست بدهد

در این شرایط ممکن است دانشگاه مقصد شما در وضعیت حمایت‌ کننده سابق بافی بماند؛ بنابراین دانشگاه صلاحیت صدور CAS جدید را ندارد اما CAS هایی که پیش از این صادر کرده است، همچنان معتبر باقی می‌مانند؛ بنابراین اگر از چنین مؤسسات گواهی CAS دریافت کرده‌اید، حتی با لغو اعتبار دانشگاه، همچنان می‌توانید با گواهی قبلی نسبت به دریافت ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

  • وضعیت حمایت‌ کننده CAS برای دانشگاه مقصد لغو شود

در این شرایط وضعیت حمایت ‌کننده CAS به طور کامل برای دانشگاه مقصد شما لغو شده است و ضمن عدم صدور CAS جدید، CAS های قدیمی نیز به طور کلی نامعتبر شمرده خواهند شد؛ بنابراین اگر دانشگاه مقصد شما جزو این مؤسسات باشد، نمی‌توانید با CAS قبلی، نسبت به دریافت ویزای مهاجرت تحصیلی انگلستان اقدام کنید و لازم است که موسسه دیگری را برای تحصیل و دریافت CAS انتخاب کنید. همچنین باید در نظر داشته باشید که در صورتی که دانشگاه مقصد ضمن تحصیل و اقامت شما در انگلستان اعتبار CAS خود را از دست بدهید، طی 60 روز باید انگلستان را ترک کنید یا نسبت به دریافت ویزای دانشجویی جدید اقدام کنید.

درخواست تائید پذیرش برای تحصیل (CAS)

پیش از این هم به اهمیت دریافت تأییدیه CAS پرداختیم، اما برای درک بهتر باید بدانید که اخذ ویزای تحصیلی انگلستان دو مرحله دارد که عبارت‌اند از:

  • درخواست CAS
  • درخواست ویزای تحصیلی

بنابراین این دو مرحله مجزا باید به ترتیب تکمیل شوند. اما برای درخواست گواهی CAS باید چه مراحلی را طی کنید؟ در این شرایط لازم است که درخواست پذیرش خود را برای مؤسسات تحصیلات تکمیلی انگلستان صادر کنید و پس از موافقت با درخواست و پذیرش شما در دانشگاه مقصد، درخواست خود را مبنی بر اخذ گواهی CAS به آن‌ها ارائه دهید. در این شرایط لازم است که تأییدیه رسمی مدارک تحصیلی خود را به همراه ریزنمرات و نتایج آزمون‌های علمی برای دانشگاه مقصد ارسال کنید. همچنین ممکن است که در طول فرآیند درخواست CAS دانشگاه از شما درخواست  کند که بخشی از هزینه تحصیلات تکمیلی خود را پرداخت کنید. این اقدام به دانشگاه کمک می‌کند تا از صحت درخواست شما برای تحصیل در دانشگاه، مطمئن شود.

بدین ترتیب پس از اینکه CAS خود را دریافت کردید می‌توانید درخواست خود را مبنی بر اخذ ویزای تحصیلی انگلستان به صورت آنلاین ارائه دهید. در این شرایط لازم است که برخی مدارک ازجمله پاسپورت معتبر و گواهی تمکین را به همراه CAS ارائه کنید. لازم است که این مدارک را از طریق پست ارسال کنید؛ بدین ترتیب مدارک شما معمولاً طی 14 روز بررسی و مجدداً از طریق پست برای شما ارسال خواهند شد. درنهایت علاوه  بر درخواست آنلاین، لازم است که برای ثبت مشخصات هویتی به مرکز رسمی درخواست ویزا در کشور خود مراجعه کرده و اطلاعات بیومتریک خود را ثبت کنید.

دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چقدر زمان می‌برد؟

همان‌طور که پیش از این هم اشاره شد، روند دریافت ویزای تحصیلی انگلستان به طور معمول حداکثر تا 21 روز به طول می‌انجامد. در این شرایط اطمینان از صحت اطلاعات و کامل بودن مدارک به تسریع این روند و جلوگیری از تأخیر در دریافت ویزا، کمک می‌کند. علاوه بر این با توجه به طولانی مدت روند دریافت ویزای دانشجویی انگلستان، توصیه می‌کنیم که درخواست خود را در اسرع وقت به سفارت این کشور ارائه دهید تا در رابطه با شروع دوره تحصیلی خود مشکلی نداشته باشید.

نکات مهم ویزا و مهاجرت تحصیلی انگلستان

پس از اینکه فرآیند اخذ ویزا را با موفقیت پشت سر گذاشتید اکنون لازم است که خود را برای مراحل نهایی مهاجرت تحصیلی آماده کنید؛ در این شرایط توجه به برخی نکات می‌تواند از بروز مشکل در فرآیند اخذ ویزا و مهاجرت شما جلوگیری و شرایط بهتری را برای تحصیل در انگلستان برای شما فراهم کند. در ادامه می‌توانید برخی از این نکات را مورد بررسی قرار دهید:

  • توجه داشته باشید که شما باید حداکثر یک ماه قبل از شروع دوره تحصیلی خود به انگلستان مهاجرت کنید. به طور کلی در ابتدا ویزای شما به صورت کوتاه مدت صادر  خواهد شد تا بتوانید تا حداکثر 90 روز پیش از اخذ اقامت بیومتریک طولانی مدت، در انگلستان بمانید.
  • پس از ورود به انگلستان، ویزای اقامت طولانی مدت به شما ارائه خواهد شد که شامل نام و جزئیات بیومتریک، شرایط و ضوابط ویزای تحصیلی شماست. لازم است که ویزای طولانی مدت خود را از دانشگاه و ظرف 10 روز پس از ورود خود تا پیش از پایان اعتبار ویزای کوتاه مدت، دریافت کنید.

اشتغال با ویزای تحصیلی در انگلستان

به طور کلی شما می‌توانید حین تحصیل در مقاطع مختلف در دوره‌های تمام‌وقت تحصیل در انگلستان، اشتغال داشته باشید. با این حال اشتغال در انگلستان با ویزای تحصیلی، مشمول محدودیت‌هایی است که در ادامه به بیان برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • شما می‌توانید حداکثر 20 ساعت در هفته به صورت پاره‌وقت در طول ترم تحصیلی خود در انگلستان، اشتغال داشته باشید.
  • در طول تعطیلات تحصیلی خود در انگلستان می‌توانید به صورت تمام‌وقت اشتغال داشته باشید.
  • ممکن است در برخی مشاغل مانند مشاغل حوزه ورزش حرفه‌ای یا صنعت سرگرمی، برای شما امکان اشتغال وجود نداشته باشد.
  • شما باید در دوره‌های تحصیلی تمام‌وقت مشغول به تحصیل باشید، چراکه امکان اشتغال در دوره‌های تحصیلی پاره‌وقت وجود ندارد.

پیوستن اعضای خانواده با ویزای تحصیلی در انگلستان

اگر در دوره‌های تحصیلی تمام‌وقت در انگلستان تحصیل کنید، وابستگان و خانواده نیز می‌توانند به همراه شما به انگلستان سفر کرده و حتی در طول دوره تحصیلی با شما در این کشور زندگی کنند. این ویزا شامل همسر و فرزندان زیر 18 سال شما می‌شود اما برای دریافت این ویزا لازم است که بودجه و تمکن مالی حمایت از هر یک از اعضای خانواده را با در نظر گرفتن هزینه‌های اضافی و مراقبت‌های بهداشتی، اثبات و پرداخت کنید.

آیا اخذ ویزای تحصیلی انگلستان آسان است؟

به طور کلی تا زمانی که از تمام شرایط اخذ ویزای تحصیلی انگلستان برخوردار باشید و تمامی مدارک را طور دقیق ارائه کنید، فرآیند اخذ ویزا کاملاً ساده خواهد بود. اما اگر درخواست یا مدارک خود را به طور ناقص ارائه کنید و از شرایطی که پیش از این به بیان آن‌ها پرداختیم برخوردار نباشید، ممکن است روند پردازش درخواست شما زمان‌بر باشد و یا با درخواست شما موافقت نشود. بنابراین مطمئن شوید که نه تنها الزامات عمومی اخذ ویزای تحصیلی را رعایت می‌کنید بلکه الزامات خاص و جزئی را نیز به دقت بررسی کنید. این الزامات می‌تواند بسته به کشور مبدأ، سن و شرایط مهاجرت شما به انگلستان، متفاوت باشد.

راهنمایی تخصصی برای دریافت ویزای انگلستان

نداشتن اطلاعات کافی از نحوه دریافت ویزای تحصیلی انگلستان ممکن است منجر به بروز مشکلات زیادی شده و روند تحصیل و اقامت شما را تحت تأثیر قرار دهد. در این شرایط ممکن است فرآیند دریافت ویزا برای شما چالش‌برانگیز باشد اما در عین حال بخش جدایی‌ناپذیر و ضروری پروسه مهاجرت است. بنابراین لازم است که با داشتن اطلاعات کافی، مراحل اخذ ویزا را به طور دقیق تکمیل کنید. علاوه بر این پیشنهاد می‌کنیم که حتماً پیش از اقدام برای دریافت ویزا، با وکیل مهاجرت تحصیلی به انگلستان مشورت کرده و از جدیدترین اطلاعات در این زمینه آگاهی پیدا کنید. در این شرایط وکیل مهاجرت تحصیلی با توجه به تجربه خود در این زمینه می‌تواند آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌های مهاجرت و اخذ ویزا را مطابقت به شرایط به روز ارائه شده توسط دولت و دانشگاه‌های انگلستان، به شما ارائه کند.

سوالات متداول

ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

ویزای تحصیلی انگلستان مجوزی است که توسط دولت انگلستان به دانشجویان بین المللی مستعد اعطا می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا برای یک دوره خاص در این کشور تحصیل کنند. انواع مختلف ویزا بر اساس مدت و سطح برنامه تحصیلی در دسترس است. دانستن این انواع و الزامات آنها برای یک روند درخواست ویزای دانشجویی انگلستان بسیار مهم است.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چگونه است؟

فرآیند درخواست ویزای تحصیلی انگلستان ممکن است طاقت فرسا به نظر برسد، اما تقسیم آن به مراحل قابل مدیریت می‌تواند آن را بسیار تسهیل کند. 

آیا برای تحصیل در انگلستان می‌توانم از بورسیه تحصیلی استفاده کنم؟

بله، دولت انگلستان چندین طرح بورسیه برای دانشجویان کشورهای مختلف ارائه می‌دهد که تحصیلات خود را در انگلستان دنبال می‌کنند.

شرایط مالی برای ویزای تحصیلی انگلستان چگونه است؟

صورت مالی شما باید نشان دهد که می‌توانید هزینه دوره و هزینه‌های زندگی خود را تا 9 ماه پرداخت کنید. این بیانیه باید برای پردازش ویزای دانشجویی شما ارسال شود.

آیا می‌توانید به عنوان یک دانشجوی بین المللی در انگلستان به صورت پاره وقت کار کنید؟

بله، برای تامین هزینه‌های تحصیلی خود می‌توانید در ساعات غیر تحصیلی در انگلستان به صورت پاره وقت یا آزاد کار کنید.

سخن پایانی

خوشحالیم که تا انتهای مطلب با ما همراه بودید؛ به طور کلی اگر قصد مهاجرت تحصیلی به انگلستان را دارید مهم است که علاوه بر تعیین رشته و دانشگاه مورد نظر خود، درباره نحوه ورود و اقامت به این کشور نیز اطلاعات کاملی کسب کنید. در این شرایط امیدواریم که مطالب ذکرشده اطلاعات کافی در این زمینه را به شما ارائه کرده باشد و بتوانید روند ارائه درخواست ویزای تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذارید. درنهایت در صورت بروز هرگونه ابهام می‌توانید با مشاوران با تجربه ما در موسسه مهاجرتی مهاجردانش در ارتباط باشید.

5/5 - (1 امتیاز)