آیا انگلستان برای تحصیل در رشته پزشکی دانشجو می‌پذیرد؟ این سوال اغلب کسانی است که قصد تحصیل پزشکی در انگلستان را دارند. این کشور با توجه به امکاناتی که دارد، دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان جذب خود می‌کند. تحصیل پزشکی در انگلستان در دانشگاه‌هایی که در سطح جهانی هستند، رویا بسیاری از افراد است. اگر شما هم قصد مهاجرت به انگلستان و تحصیل در رشته پزشکی در این کشور را دارید، باید شناخت کافی از این کشور پیدا کنید. در مرحله اول دانشجویانی که قصد مهاجرت به تحصیل در این رشته را دارند به دنبال بورسیه تحصیلی انگلستان هستند. بهترین راه برای مهاجرت شما و تحصیل در رشته پزشکی دریافت بورسیه تحصیلی است. در این صورت هزینه‌های تحصیل شما بسیار کم خواهد بود. همچنین شما پیش از مهاجرت باید با دانشگاه‌های این کشور، ویزای تحصیلی انگلستان و… آشنا شوید. برای کسب اطلاعات کافی درباره مهاجرت به انگلستان و تحصیل رشته پزشکی در این کشور ادامه بحث را دنبال کنید.

رشته پزشکی در انگلستان

هنگامی که قصد مهاجرت و تحصیل پزشکی در انگلستان را دارید، در مرحله اول لازم است که با رشته پزشکی در این کشور آشنا شوید. نوع پذیرش هر کشور در رشته پزشکی و نوع تدریس آن‌ها با یکدیگر متفاوت است. رشته پزشکی یکی از رقابتی‌ترین رشته‌های تحصیلی در انگلستان است. همچنین این کشور هر ساله پذیرش زیادی از دانشجویان بین‌المللی در این رشته دارد. ورود به رشته پزشکی در انگلستان بسیار سخت است و دانشجویان با معیارهای سختگیرانه‌ای سنجیده می‌شوند. سوالاتی که برای ورود به رشته پزشکی از شما پرسیده می‌شود تنها در حوزه درسی نیست. برای ورود به دانشگاه‌های انگلستان و تحصیل در رشته پزشکی از شما سوالاتی درباره انگیزه برای تحصیل در این رشته می‌پرسند. اگر در آزمون‌های درسی نمره بالایی کسب کنید و علاقه خود را به تحصیل در رشته پزشکی به صورت کامل نشان دهید، در این صورت می‌توانید در رشته پزشکی در انگلستان تحصیل کنید. به دلیل دانشگاه‌های معتبری که در انگلستان وجود دارد و امکاناتی که در کنار تحصیل در انگلستان وجود دارد، رقابت برای تحصیل در این کشور بسیار بالا است. همچنین رقابت برای پذیرش در مقاطع رشته پزشکی بسیار بالا است. به همین دلیل افرادی که سابقه تحصیلی قوی‌تری داشته باشند و حتی تجربه کاری داوطلبانه مربوط به آن رشته را داشته باشند، در اولویت هستند. بنابراین اگر قصد جدی برای پذیرش در دانشگاه انگلستان دارید باید سابقه تحصیلی و کاری قوی داشته باشید.

نکته دیگری که درباره تحصیل رشته پزشکی باید بدانید مدت زمان آن است مدرک لیسانس پزشکی در این کشور حدود ۵ تا ۶ سال طول می‌کشد و یک مدرک کارشناسی است. پس از دریافت مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد ۱ تا ۲ سال طول می‌کشد برای دریافت کارشناسی ارشد شما باید سابقه قوی در علوم یا مراقبت‌های بهداشتی داشته باشید.

شما می‌توانید برای مهاجرت از یک مجموعه کمک بگیرید تا در این راه شما را همراهی کند. موسسه مهاجرتی مهاجردانش با توجه به کادر با تجربه‌ای که دارد، می‌تواند در حوزه مهاجرت تحصیلی به انگلستان به شما کمک کند. کادر این مجموعه به دلیل تجربه در این حوزه کاری با راه و روش آن آشنایی کامل دارند و می‌توانند به شما کمک کنند.

شرایط ورود به رشته پزشکی

شما به عنوان یک مهاجر و دانشجوی بین‌المللی برای تحصیل پزشکی در انگلستان باید شرایطی را داشته باشید و مراحلی را پشت سر بگذارید. برای تحصیل در انگلستان در ابتدا باید در یک دانشکده پزشکی ثبت نام کنید. این دانشکده‌ها معمولاً از متقاضیان درخواست می‌کنند که در آزمون پذیرش پزشکی یا آزمون استعدادهای بالینی شرکت کنند. این دانشکده‌ها با آزمون‌هایی که می‌گیرند قصد محک زدن شما را دارد. در این آزمون‌ها مهارت‌های زیستی، حل مسئله، ارتباطات و مهارت‌های تفکر انتقادی بررسی می‌شود. همچنین بعضی از دانشکده‌ها ممکن است علاوه بر این آزمون‌ها درخواست کنند که تجربه‌ای از کار در این رشته داشته باشید.

شما برای پذیرش در دانشکده‌های پزشکی انگلستان باید از آزمون استعدادهای بالینی نمره بالایی دریافت کنید. این آزمون به صورت آنلاین است. هدف اصلی برگزاری آزمون استعداد‌های بالینی، شناخت و بررسی نگرش، تفکر، استدلال و توانایی‌های شناختی شما است. طبق گفته‌ها در این آزمون ۴ آزمون استدلال و یک آزمون قضاوت موقعیتی است. ۴ آزمون استدلال شامل استدلال کلامی، کمی، انتزاعی و تجزیه و تحلیل تصمیم گیری است. در ادامه ویژگی‌هایی از شما که در این آزمون مورد بررسی قرار می‌گیرد را با شما در میان می‌گذاریم.

● آزمون استدلال کلامی که از شما گرفته می‌شود توانایی تفکر منطقی درباره اطلاعات نوشتاری را بررسی می‌کند و شما باید یک به یک نتیجه منطقی برسید. زمان این آزمون ۲۱ دقیقه است و خود آزمون شامل ۱۱ قسمت برای خواندن و ۴۴ سوال است.

● آزمون استدلال کمی برای ارزیابی توانایی حل مسائل عددی از شما گرفته می‌شود که شامل جدول و نمودار است. این آزمون ۲۴ دقیقه است و ۳۶ سوال، ۹ جدول و نمودار دارد.

● آزمون استدلال انتزاعی یکی دیگر از توانایی‌های شما را بررسی می‌کند.

این آزمون مخصوص بررسی توانایی یافتن و اثبات کردن روابط از اطلاعات با تفکر همگرا و واگرا است. زمان این آزمون ۱۳ دقیقه است و شامل ۵۵ سوال خواهد بود.

● آزمون تجزیه و تحلیل تصمیم مخصوص ارزیابی شما در حوزه توانایی برخورد با اشکال متفاوتی از اطلاعات است. در این آزمون توانایی برخورد شما با اطلاعات برای یافتن و اثبات کردن روابط، تصمیم گیری، قضاوت آگاهانه و برخورد مناسب را بررسی می‌کنند. زمان برگزاری این آزمون ۳۲ دقیقه است. ۱ سناریوی پر از اطلاعات و ۲۸ سوال در اختیار شما گذاشته می‌شود.

● در نهایت آزمون قضاوت موقعیتی پاسخ‌های شما را در موقعیت‌های مختلف بررسی می‌کند و درک شما از اخلاق پزشکی در موقعیت‌های پزشکی را می‌سنجد.

زمان این آزمون ۲۷ دقیقه همراه ۶۷ سوال در ۲۰ سناریوی متفاوت است.

شما به عنوان یک دانشجوی مهاجر که ویزای تحصیلی انگلستان را دریافت کردید و قصد تحصیل در رشته پزشکی دارید، باید زبان را به صورت حرفه‌ای آموزش ببینید. نمره آیلتس 6.5 در هر چهار بخش خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن و به طور کلی نمره 7 برای دانشگاه‌های مطرح انگلیس مورد نیاز است. پنج دانشگا‌ه معتبر انگلستان که نیاز به آزمون و نمره آیلتس بالا دارند، عبارتند از دانشگاه کمبریج، ادینبورگ، کالج لندن، گلاسکو و بریستول هستند.

مدارک پزشکی در انگلستان

برای تحصیل پزشکی در انگلستان مدارک متفاوتی موجود است. شما در طول تحصیل باید مدرک لیسانس پزشکی فوق لیسانس پزشکی و دکترای پزشکی را دریافت کنید. طول تحصیل هر کدام از این مدرک‌ها شامل آموزش‌های خاص خود است. در ادامه این سه مدرک مورد نیاز برای مشغول به کار شدن در رشته پزشکی را بررسی می‌کنیم.

لیسانس پزشکی

پس از ورود به دانشگاه‌های انگلستان شما مشغول تحصیل در مقطع لیسانس پزشکی می‌شوید. لیسانس پزشکی MBBS هم نامیده می‌شود. شما به عنوان یک دانشجو بین المللی که برای تحصیل در رشته پزشکی به انگلستان مهاجرت کردید، باید سابقه تحصیلی بسیار خوبی در دبیرستان داشته باشید. برای شروع تحصیل در مقطع لیسانس پزشکی باید در درس‌هایی مانند زیست شناسی، فیزیک شیمی بسیار قوی باشید. از آن‌جایی که سطح تحصیلی دانشگاه‌های انگلستان بسیار بالا است، شما نباید تنها به سابقه درسی خود اکتفا کنید بلکه باید روز به روز با تلاش اطلاعات خود را درباره این رشته بیشتر کنید. لیسانس پزشکی یا کارشناسی در انگلستان شامل درس و تجربه بالینی است. مدت تحصیل در این رشته ۵ تا ۶ سال است. شما در سال‌های اول مشغول یادگیری دروس پایه اصطلاحات پزشکی می‌شوید و پس از آن به صورت عملی مشغول یادگیری می‌شوید. شما در سال‌های پایانی لیسانس از بیمار مراقبت می‌کنید و مهارت‌های بالینی بیشتری کسب می‌کنید.

فوق لیسانس پزشکی

فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد برای رشته پزشکی یک مقطع تکمیلی است. شما در این مقطع تحصیلی مهارت‌ها و درس‌هایی که در کارشناسی آموخته‌اید را تکمیل می‌کنید.

شما پس از آن‌که مدرک لیسانس یا کارشناسی خود را در رشته پزشکی تکمیل کنید، می‌توانید به مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد وارد شوید.

دکتری پزشکی

مدرک دکتری در پزشکی شامل تحقیقات در این حوزه است و یک مدرک بسیار پیشرفته است. شما می‌توانید پس از گذراندن مقاطع تحصیلی لیسانس و فوق لیسانس وارد مقطع دکتری شوید. این مقطع تحصیلی حدوداً ۴ تا ۶ سال طول می‌کشد و شما می‌توانید پس از اتمام آن در دانشگاه‌ها مشغول تدریس و کار شوید. پس از دریافت دکتری شما می‌توانید علاوه بر دانشگاه، در صنعت پزشکی یا  شغل‌های پزشکی هم مشغول شوید. معمولاً افرادی که این مدرک را دریافت می‌کنند در حوزه تحقیقات مشغول به کار می‌شوند. به دلیل اطلاعاتی که این افراد طی تحصیل پزشکی در انگلستان کسب کرده‌اند، بسیار مناسب فعالیت در شغل تحقیقات امور نظارتی در شرکت‌های دارویی و بیوتکنولوژی هستند.

شغل و حقوق پزشکان

شما پس از گذراندن دوران تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان در رشته پزشکی می‌توانید مشغول به کار شوید. برای افرادی که در این رشته تحصیل کرده‌اند شغل‌های زیادی وجود دارد. معمولا رشته‌ پزشکی جزو رشته‌هایی است که دانشجویان آن به راحتی کار پیدا می‌کنند. شما به عنوان یک پزشک در انگلستان می‌توانید در مطب عمومی، بیمارستان و بخش تحقیقات مشغول به کار شوید. حقوق هر کدام از این مشاغل با توجه به سختی کار و ساعت کاری متفاوت است. در ادامه تعدادی از این مشاغل به همراه حقوق‌شان را بررسی می‌کنیم.

● تعدادی  از پزشکان پس از دریافت مدرک پزشکی خود در مطب‌های عمومی مشغول به کار می‌شوند. آن‌ها به عنوان پزشک عمومی مراقبت‌های اولیه را از بیماران انجام می‌دهند. حقوق پزشکان عمومی در انگلستان سالانه حدود ۷۲ هزار تا ۱۵۰ هزار پوند است.

● تعداد دیگری از پزشکان پس دریافت مدرک خود در بیمارستان‌ها مشغول به کار می‌شوند. آن‌ها با توجه به مهارتی که دارند در این بیمارستان‌ها استخدام می‌شوند. شما زمانی که تحصیل پزشکی در انگلستان را تکمیل کردید و مدرک خود را از دانشگاه‌های انگلستان دریافت کردید، می‌توانید در تخصص‌های مختلف مشغول شوید. شما می‌توانید با توجه به تخصصی که خوانده‌اید در بخش قلب مغز و اعصاب فوریت‌های پزشکی اطفال و… مشغول شوید. میانگین حقوق سالانه برای پزشکان ۴۰ هزار تا ۱۰۲ هزار پوند اعلام شده است.

● همچنین شما پس از دریافت مدرک پزشکی خود می‌توانید به عنوان جراح در مراکز درمانی متفاوتی مشغول به کار شوید. جراحان در مراکز درمانی عمل را روی بیماران انجام می‌دهند. میانگین حقوق سالانه برای جراحان حدود ۸۰ هزار تا ۱۵۰ هزار پوند اعلام شده است.

● شما به عنوان یک پزشک که در حوزه سلامت و روان تخصص دارید، می‌توانید به عنوان روانپزشک یا مشاور بیماران را معالجه کنید. در مراکز مختلف مانند بیمارستان‌ها مطب‌های پزشکی و… می‌توانید به عنوان مشاور و روانپزشک فعالیت داشته باشید. میانگین حقوق سالیانه برای یک مشاور در انگلستان حدود ۸۲ هزار تا ۱۱۰ هزار پوند است. میانگین حقوق سالیانه برای روانپزشک‌ها هم سالانه ۷۹ هزار تا ۱۰۷ هزار پوند است.

●  در نهایت تعدادی از پزشکان هم در حوزه تحقیقات صنعت داروسازی و… مشغول به کار می‌شوند. حقوق این افراد سالانه حدوداً ۲۵ هزار تا ۶۰ هزار پوند علام شده است.

شهریه تحصیل در رشته پزشکی

تحصیل پزشکی در انگلستان از هزینه بالایی برخوردار است. به دلیل این‌که امور پزشکی به جان انسان‌ها متصل است، نیاز است برای آموزش به دانشجویان از امکانات کاملی استفاده شود. علاوه بر استفاده از امکانات کامل برای آموزش پزشکی به دانشجویان نیاز به استاد با تجربه است. دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه کمبریج به دلیل این‌که در سطح جهانی معتبر و شناخته شده هستند، از امکانات بالایی برخوردار هستند. همچنین منابع گسترده‌ای در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. یکی دیگر از دلایل پرهزینه بودن رشته پزشکی در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس و دکتری طولانی بودن طول تحصیل آن است. هزینه تحصیل در انگلستان در این رشته برای دانشجویان بین المللی بسیار بالا خواهد بود. یکی از کارهایی که در هزینه تحصیل به دانشجویان بین المللی کمک می‌کند، بورسیه تحصیلی انگلستان است. به دلیل بالا بودن هزینه تحصیل در این رشته بسیاری از دانشکده‌های پزشکی دانشجوهایی که از سطح علمی بالا برخوردار هستند را بورسیه تحصیلی می‌کنند. طبق محاسبه‌هایی که انجام شده دانشجویان بین‌المللی در دانشکده‌های پزشکی باید انتظار داشته باشند که سالانه ۲۵ هزار تا ۴۰ هزار پوند پرداخت کنند. این مبلغ یک مبلغ حدودی برای یک سال تحصیلی تحصیل در رشته پزشکی است. رشته پزشکی در انگلستان زیر شاخه‌های مختلفی از جمله داروسازی و تخصص‌های مختلف را پوشش می‌دهد. در ادامه شهریه تعدادی از زیرشاخه‌های پزشکی را بررسی می‌کنیم.

● هزینه تحصیل در دانشگاه کمبریج و دوره داروسازی برای دانشجویان بین المللی حدوداً ۶۴ هزار پوند است.

● هزینه تحصیل در دانشگاه آبردین در دوره MBChB در رشته پزشکی برای دانشجویان بین المللی سالانه حدوداً ۵۰ هزار پوند محاسبه شده است.

● هزینه تحصیل در دانشگاه ادینبورگ در دوره MBChB در رشته پزشکی برای دانشجویان بین المللی هر سال تحصیلی حدوداً ۳۵ هزار پوند در نظر گرفته شده است.

● هزینه تحصیل در دانشگاه کالج لندن برای دانشجویان مهاجر بین المللی که در دوره MBBS پزشکی مشغول به تحصیل هستند هر سال حدوداً ۴۷ هزار پوند است.

● هزینه تحصیل در دانشگاه سنت اندروز در دوره لیسانس پزشکی برای دانشجویان بین المللی هر سال تحصیلی حدود ۳۶ هزار پوند است.

هزینه تحصیل در دوره‌های دانشگاه‌های مختلف با توجه به اساتید و امکانات آنها با یکدیگر متفاوت است؛ بنابراین این هزینه‌های تحصیل که برای هر دانشگاه گفتیم برای دانشگاه‌های دیگر درست نیست.

شرایط دریافت بورسیه

دانشجویانی که قصد تحصیل در انگلستان را دارند مشتاق هستند که برای تحصیل خود بورسیه دریافت کنند. برای دریافت بورسیه دانشجویان بین‌المللی باید شرایطی داشته باشند. هر کدام از این دانشجویان که این شرایط را داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت بورسیه تحصیلی دارد. بنابراین اگر شما به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی قصد دریافت بورسیه تحصیلی را دارید، باید سعی کنید شرایط دانشگاه‌ها را داشته باشید. داشتن شرایط مدنظر دانشگاه‌ها یکی از راه‌های دریافت بورسیه تحصیلی است. در ادامه به بررسی شرایط بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی می‌پردازیم.

سابقه تحصیلی عالی

یکی از شرایطی که برای دانشگاه‌ها بسیار مهم است که دانشجویان بین‌المللی داشته باشند و در ازای آن به شما بورسیه تحصیلی می‌دهند، سابقه تحصیلی است. شما برای پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان در رشته پزشکی نیاز دارید که در مقطع قبلی تحصیلی خود سابقه تحصیلی خوبی داشته باشید. برای دانشجویانی که قصد تحصیل پزشکی در انگلستان را دارند، داشتن نمره‌های بالا در دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی بسیار مهم است

تبحر در زبان انگلیسی

شما برای تحصیل در انگلستان و دریافت بورسیه تحصیلی باید زبان انگلیسی را به خوبی بلد باشید. برای دانشگاه‌های معتبری که در انگلستان هستند، زبان یکی از نکات بسیار مهم است. شما برای دریافت بورسیه لازم است نمره آیلتس خوبی داشته باشید. این شرایطی که دانشگاه‌ها به دانشجویان بین المللی برای دریافت بورسیه اعلام کردند، یک فیلتر مناسب است که دانشجویانی که زبان انگلیسی را به خوبی بلد نیستند نمی‌توانند بورسیه دریافت کنند. شما هنگامی که این شرایط را دارا باشید یعنی آمادگی تحصیل در یک مکان انگلیسی راه دارید.

داشتن برنامه و هدف

دانشگاه‌هایی که به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌کنند از آن‌ها می‌خواهند که درباره هدف و آینده کاری خود صحبت کنند. این دانشگاه‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که شما به رشته‌ای که در آن درس می‌خوانید علاقه دارید و آینده روشنی را برای آن می‌بینید. در تحصیل در رشته پزشکی علاوه بر سابقه تحصیلی خوب، علاقه به رشته تحصیلی هم بسیار مهم است. بنابراین دانشگاه‌های معتبر جهان در انگلستان برای ارائه بورسیه تحصیلی کسانی را انتخاب می‌کنند که به این رشته علاقه داشته باشند و برنامه و اهداف بلند مدت داشته باشند.

داشتن برنامه فوق برنامه

دانشگاه‌های معتبر علاوه بر سابقه تحصیلی شما به روحیات شما هم توجه می‌کنند. داشتن فوق برنامه و داشتن برنامه‌ای به جز درس باعث می‌شود که روحیات شما عوض شود. برنامه‌های مانند ورزش و گردش باعث می‌شود که شما از خودتان شناخت بیشتری پیدا کنید.

انواع بورسیه تحصیلی

برای دانشجویان بین المللی که قصد مهاجرت به انگلستان و تحصیل در کشور را دارند، انواع و اقسام بورسیه‌های تحصیلی وجود دارد. تفاوت این بورسیه‌ها در شرایط ارائه و مقدار بودجه آن است. بعضی از بورسیه‌های تحصیلی که مبلغ بیشتری به شما تحویل می‌دهند، شرایط سخت‌تری دارد. شما برای تحصیل در انگلستان بهتر است با تمام بورسیه‌های تحصیلی این کشور آشنا شوید.

بورسیه تحصیلی Chevening

در این بورسیه تمام هزینه‌های شما از جمله هزینه‌های پرواز، اقامت و دوره تحصیلی را پرداخت می‌کند. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود. تمام دانشگاه‌های انگلستان این بورسیه را دارند. دانشجویانی که اهداف بلند مدت دارند و سابقه تحصیلی بهتری در دوره‌های کارشناسی و مقطع تحصیلی دبیرستان دارند، شانس بیشتری در دریافت این بورسیه تحصیلی خواهند داشت.

بورسیه‌ تحصیلی عالی

این بورسیه فقط به دانشجویان کشورهای خاصی تعلق می‌گیرد. هدف ارائه این بورسیه، افزایش شانس دانشجویان برای دریافت بورسیه حتی با مبلغ کمتر است. این بورسیه برای دانشجویانی از کشورهای چین، مصر، بنگلادش، غنا، هند، اندونزی، مالزی، کنیا، پاکستان، نیجریه، مکزیک، سنگاپور و چند کشور دیگر است. برندگان این بورسیه حداقل ۱۰ هزار پوند برای شهریه خود در دوره تحصیلی به مدت یک سال دریافت می‌کند. این بورسیه مانند بورسیه تحصیلی Chevening شامل شرایط سخت نیست. دانشجویان بین المللی که از کشورهای مورد نظر برای دریافت این بورسیه اقدام کنند و درخواست بدهند، شانس دریافت آن را دارند.

بورسیه تحصیلی مشترک المنافع

دانشجویان بین المللی که شهروند یا مقیم دائم کشورهای مشترک المنافع هستند، در صورتی که توانایی پرداخت شهریه تحصیلی خود را ندارند، می‌توانند این بورسیه را دریافت کنند. ارائه این بورسیه تحصیلی به دانشجویان بین‌المللی برای جذب استعدادها به دانشگاه‌های انگلستان است. این بورسیه شامل بورسیه از راه دور برای تحصیل آنلاین در انگلستان هم می‌شود. بورسیه تحصیلی مشترک المنافع به افرادی که شهروند یا مقیم دائم کشورهای کمتر توسعه یافته هستند ارائه می‌شود و این بورسیه در تمام مقاطع تحصیلی وجود دارد.

سوالات متداول

دانشویان بین المللی می‌توانند بورسیه تحصیلی را دریافت کنند؟

بورسیه تحصیلی انواع مختلفی دارد که دریافت آن شرایط خاصی دارد. اگر آن شرایط را داشته باشید شانس دریافت بورسیه تحصیلی را هم دارید.

انگلستان کشور مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است؟

چهار دانشکده از ۱۰ دانشکده برتر پزشکی جهان در انگلستان واقع شده است و این کشور مکان مناسبی برای تحصیل در رشته پزشکی است.

برای پذیرش در رشته پزشکی سابقه تحصیلی در چه دروسی مهم است؟

بیشتر دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی برای پذیرش در دانشگاه‌ها مهم است؛ اما برای پذیرش در دانشگاه‌هایی که از سطح علمی بالاتری برخوردار هستند تمام دروس اهمیت دارد.

دوره تحصیل پزشکی چند سال است؟

برای تحصیل در رشته پزشکی در انگلستان باید دوران کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا را پشت سر بگذارید. این مقاطع تحصیلی حدود ۸ تا ۱۰ سال طول می‌کشد.

سخن پایانی

افراد زیادی قصد تحصیلی پزشکی در انگلستان را دارند. برای مهاجرت به این کشور و شروع تحصیل در دانشگاه‌های آن باید از شرایط تحصیل در انگلستان باخبر شوید. شرایط پذیرش دانشجو در دانشکده‌های پزشکی راحت نیست. همچنین دریافت بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی شامل شرایطی است

در این مقاله سعی کردیم تمام این موضوعات را به شما توضیح دهیم. شما برای تحصیل در این کشور می‌توانید از موسسه مهاجرتی مهاجردانش کمک بگیرید. این مجموعه با توجه به تجربه‌هایی که در این حوزه کاری دارد، می‌تواند در راه مهاجرت به شما کمک زیادی کند.

5/5 - (1 امتیاز)