تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان ممکن است برای برخی از افراد هزینه بر باشد. اما با توجه به ارزشمندی مدرک دانشگاه‌های این کشور، در بلند مدت متوجه سرمایه‌گذاری که از این طریق کرده‌اید؛ خواهید شد. دانشجویان بین المللی می‌توانند در کشور انگلستان در رشته‌های متنوعی تحصیل کنند و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، به دنبال یک کار تخصصی و متناسب با تحصیلات خود بگردند. همه دانشگاه‌های انگلستان از نظر کیفیت ارائه دوره‌های کارشناسی ارشد شهرت دارند و در واقع این مسئله به دلیل وجود سیستم آموزشی غنی اساتید مجرب و امکانات فوق العاده‌ای است که دانشگاه‌ها به دانشجویان خود ارائه می‌دهند. در ادامه ما به مراحل، نکات و راهنمایی‌های لازم در رابطه با تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان و موفقیت در این مسیر پرداخته‌ایم.

چرا مقطع کارشناسی ارشد را در انگلستان تحصیل کنیم؟

در ستایش دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به این نکته اشاره کرد که کشور آمریکا به عنوان یکی از مقاصد پرطرفدار دانشجویان برای تحصیل، هر ساله در حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشجوی داخلی را به دانشگاه‌های انگلستان رهسپار می‌کند. در واقع این دانشجویان آمریکایی بنابر خواسته شخصی و به علت کیفیت بالای دانشگاه‌های انگلستان، ترجیح می‌دهند تحصیلات خود را نه در آمریکا بلکه در انگلستان بگذرانند. همچنین سیستم آموزشی و وجود دانشگاه‌های قدیمی همچون آکسفورد و کمبریج که امروزه خودشان را به روز کرده‌اند؛ یکی از برتری‌های این کشور از لحاظ جذب دانشجویان بین‌المللی به حساب می‌آید. علاوه بر این موارد، کشور انگلستان یک ویژگی منحصر به فرد دیگر هم دارد؛ بریتانیا یا انگلستان به طور کلی از ۴ کشور هم پیمان انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تشکیل شده است. بنابراین از جمله دلایلی که می‌‌توان به طور کلی برای ادامه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان به آن‌ها اشاره کرد؛ می‌توانیم موارد زیر را در نظر بگیریم:

دانشگاه‌های برتر جهانی: کشور انگلستان به داشتن دانشگاه‌های برتر مشهور است. اسامی دانشگاه‌هایی همچون آکسفورد یا کمبریج به گوش اکثر افراد آشنا است. در واقع انگلستان به دلیل داشتن دانشگاه‌های برتر یکی از بهترین مقاصد تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد است.دانشگاه‌های انگلستان به صورت مداوم در رنکینگ بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرند که خود گویای همه چیز است.

مراکز فرهنگی دانشگاهی: در هر کدام از دانشگاه‌ های انگلستان که تصمیم بگیرید تحصیل کنید به احتمال بسیار زیاد این دانشگاه مجهز به موزه گالری، کتابخانه‌های برجسته و سایر امکانات خواهد بود. با توجه به وجود حجم زیادی از موزه‌ها از جمله موزه وانیتی در لندن، گالری هنری کلاوینگرو در گلاسکو و همچنین موزه راه آهن ملی در یورک، انگلستان از نظر جاذبه‌های فرهنگی هیچ کمبودی ندارد.

کمک هزینه‌های مالی: در کشور انگلستان فرصت دریافت بورسیه‌های تحصیلی و همچنین کمک هزینه‌های مالی بسیار زیادی وجود دارد. از جمله بورس‌های موجود در این کشور می‌توان به بورس چیونینگ و سایر موارد اشاره کرد. همچنین در اغلب دانشگاه‌های این کشور امکان دریافت وام و تسویه آن پس از دوران تحصیل در انگلستان هم وجود دارد.

مدارک تحصیلی بین‌المللی معتبر: مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد کشور انگلستان در سراسر دنیا دارای اعتبار بوده و به همین خاطر امکان استفاده از آنها به صورت بین المللی هم وجود دارد. همین نکته یکی از مهم‌ترین مزایای تحصیل در دانشگاه‌های انگلستان در مقاطع مختلف کارشناسی تا کارشناسی ارشد و دکترا است.

نحوه تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

برای تحصیل در انگلستان، باید حتما رشته و دانشگاه مورد نظر خود را در ابتدا مشخص کنید. با توجه به وجود تعداد زیادی رشته و دانشگاه برای انتخاب کردن، پیدا کردن یک گزینه درست ممکن است، کمی سخت به نظر برسد. با این حال بهتر است خیلی سخت نگیرید و در چند مرحله ساده انتخاب خود را انجام بدهید. در ادامه مراحل انتخاب رشته و دانشگاه در کشور انگلستان و همچنین ادامه تحصیل در این کشور را شرح داده‌ایم:

مرحله ۱: تعریف اهداف و برنامه‌های شما

از خودتان بپرسید که به ادامه تحصیل در کدام رشته بیشتر علاقه دارید و برای شرکت در دوره‌های آموزشی آن در انگلستان شکست زده خواهید شد. همچنین در نظر بگیرید که برای ورود به بازار کار چه شغلی را می‌پسندید تا انتخاب رشته نهایی خود را با دقت و علاقه کامل انجام بدهید. در این مسیر باید علاقمندی‌ها، نقاط قوت و ضعف و همچنین آرزوهای خود برای آینده‌تان را در نظر بگیرید؛ تا با توجه به آنها بتوانید رشته‌ای را پیدا کنید که با علایق شما همخوانی داشته و در جدیدی رو به فرصت‌هایی که در جستجوی آنها هستید برای شما باز کند.

مرحله ۲: تحقیقات گسترده

انجام تحقیقات برای انتخاب رشته تحصیلی اهمیت بسیار زیادی دارد. به طور مثال زمانی که می‌خواهید؛ در رشته تحصیلی مهندسی و مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهید؛ باید به دانشگاه‌هایی که دوره آموزشی مهندسی را برگزار می‌کنند؛ توجه کرده و اطلاعات لازم درباره شرایط آنها را کسب کنید. در ادامه چندین نکته در رابطه با انتخاب رشته تحصیلی و انجام تحقیقات لازم درباره شرایط دوره‌های آموزشی این رشته در دانشگاه ارائه کردیم. به طور مثال امکان تحصیل آنلاین در انگلستان، یکی از مواردی است که باید بررسی کنید.

• در ابتدا باید بررسی کنید که دانشگاه مورد نظر شما با چه شرکت‌ها یا مراکز تحقیقاتی و سازمان‌های مشهوری همکاری می‌کند؛ همین موارد کوچک می‌تواند به شما در تصور مسیر شغلی آینده‌تان بسیار کمک کنند. علاوه بر این‌ با انجام این تحقیقات فرصت‌های بسیار زیادی را جهت انتخاب یک دانشگاه مناسب پیدا خواهید کرد.

• رشته تحصیلی را انتخاب کنید که دقیقاً مطابق با اهداف شما باشد. در واقع مهم‌ترین مسئله در انتخاب رشته تحصیلی و دانشگاه هدف‌هایی است که شما برای آینده خود دارید. به طور مثال برخی از افراد به دنبال یادگیری مهارت‌های جدید در دانشگاه و برخی دیگر با هدف افزایش علم و دانش خود به دانشگاه وارد می‌شوند. بنابراین با توجه به برنامه زندگی خود فرصت تحصیل و کارآموزی در دانشگاه‌های مختلف را انتخاب کنید.

• سعی کنید اعضای هیئت علمی و اساتید دانشگاهی که قصد تحصیل در آن دارید را بشناسید. در واقع با بررسی و تحقیق درباره هیئت علمی یک دانشگاه، می‌توانید سطح علمی و همچنین پژوهش‌هایی که دانشگاه دنبال می‌کند را بررسی کنید. علاوه بر این، در صورت آشنایی داشتن با اساتید دانشگاه، می‌توانید در هنگام ارزشیابی آنها تصمیمات درستی بگیرید.

مرحله ۳: تهیه لیست

در مرحله بعدی برای ادامه تحصیل خود باید یک لیست کامل تهیه کنید. به طور مثال می‌توانید این لیست را با برنامه اکسل بسازید تا بررسی آن آسان‌تر شود.در این لیست می‌توانید اسم دانشگاه‌هایی که به آنها علاقمند هستید را یادداشت کنید و اطلاعات مهم مربوط به رشته‌های تحصیلی این دانشگاه‌ها را هم بنویسید. در کنار این موارد بهتر است؛ گزینه‌هایی که در ادامه نام برده‌ایم را هم به لیست خود اضافه کنید تا برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشید.

• هزینه‌ شهریه

• دریافت بورسیه تحصیلی (اگر در دسترس است)

• مهلت درخواست یا ددلاین

• ملزومات ارائه درخواست

• ویزای تحصیلی انگلستان

در ادامه تعدادی از شرایط و ملزومات تحصیل در دانشگاه‌های انگلیس را هم معرفی کرده‌ایم:

مدرک زبان انگلیسی: برای دریافت مدرک زبان انگلیسی باید ببینید که دانشگاه مورد نظر شما چه مدرک و نمره‌ای را قبول دارد. این مسئله را می‌توانید از سایت خود دانشگاه یا سایت‌های عمومی بررسی کنید. البته معمولاً دانشگاه‌های انگلیس مدرک آیلتس با نمره ۶ الی ۷ را می‌پذیرند.

کارنامه و نمرات درسی پیش نیاز: برای شرکت در رشته‌های خاص باید از پیش برخی از دروس را در دوره پیش دانشگاهی خود گذرانده باشید. بنابراین دانشگاه هنگام پذیرش، کارنامه و نمرات قبلی این دروس را هم از شما درخواست خواهد کرد. بدون گذراندن این مرحله نمی‌توانید وارد دانشگاه‌های تخصصی در انگلستان شوید. زیرا این نمره‌ها نقش پیشنیاز را دارند.

شرایط دانشگاه: به طور کلی همه دانشگاه‌های کشور انگلستان شرایط خاصی برای پذیرش دانشجویان و همچنین قبول درخواست آنها دارند. در واقع این دانشگاه‌ها حساسیت بسیار زیادی بر روی یک سری از مسائل جزئی دارند و یا اینکه آزمون ورودی مورد نظر خود را برای پذیرش و جذب دانشجویان برگزار می‌کنند. بنابراین حتماً پیش از ارسال درخواست به دانشگاه شرایط آن را بررسی کنید تا با برنامه‌های شما همخوانی داشته باشد.

در ادامه مواردی را عنوان کرده‌ایم که ممکن است دانشگاه‌ها در مجموع شرایط خود آن‌ها را هم لحاظ کنند:

• گذراندن برخی از مباحث یا درس‌های اجباری در دانشگاه

• روش‌های ارزیابی یا برگزاری تست و آزمون‌های متفاوت

• اجبار کارآموزی برای دانشجویان برخی از رشته‌ها

• داشتن مقاله یا سایر فعالیت‌های علمی

پذیرش در دانشگاه‌های انگلستان کارشناسی ارشد

خوشبختانه ارائه درخواست و دریافت پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان در صورت واجد شرایط بودن بسیار آسان است. در واقع برای ارائه درخواست تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان می‌توانید؛ با آماده کردن مدارک لازم و همچنین هزینه‌های دوره تحصیلی، درخواست خود را ارسال کنید. همچنین این امکان وجود دارد که درخواست خود را به صورت مشترک و از طریق سامانه UCAS به صورت همزمان به همه دانشگاه‌های مورد نظر خودتان ارسال کرده و منتظر پاسخ آن‌ها بمانید.

 

هزینه تحصیل کارشناسی ارشد در دانشگاه‌های انگلستان

به طور کلی تحصیل در خارج از کشور هزینه‌بر است اما تحصیل و زندگی در انگلستان به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ممکن است؛ هزینه‌های بیشتری هم داشته باشد. این احتمال وجود دارد که بودجه شما برای تامین همه هزینه‌های تحصیل در این کشور کافی نباشد. بنابراین پیش از مهاجرت یا ادامه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور می‌توانید؛ از کمک هزینه‌های مالی یا همچنین بورسیه‌های تحصیلی هم استفاده کنید. در ادامه توضیحات کامل در رابطه با هزینه تحصیل در انگلستان و هزینه زندگی در این کشور بیان کرده‌ایم.

هزینه تحصیل و زندگیمیانگین سال
شهر لندن۳۲۰۰۰ پوند
خارج از شهر لندن۳۰۰۰ پوند

شهریه:

کشور انگلستان به خاطر داشتن مجموعه گسترده‌ای از دانشگاه‌ها و برنامه‌های تحصیلی معروف است. با این حال، دانشجویان بین المللی در حدود دو برابر دانشجویان داخلی (شهروندان انگلیسی) شهریه پرداخت می کنند. به طور معمول دانشجویان در بازه زمانی یک ساله ۱۲۰۰۰ تا ۳۵۰۰۰ پوند شهریه می‌دهند که این مبلغ در حالت  میانگین حدود ۲۰۰۰ پوند در سال است. البته توجه کنید که شهریه دانشگاه‌های مختلف با یکدیگر بسیار متفاوت هستند و برای کسب اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید وب سایت‌های رسمی خود دانشگاه را مشاهده کنید. همچنین در صورتی که به تحصیل بدون هزینه در دانشگاه‌های انگلستان علاقمند هستید؛ می‌توانید با کارشناسان مجموعه موسسه مهاجرتی مهاجردانش تماس بگیرید.

هزینه های زندگی:

به گفته یکی از وب سایت‌های رسمی دولت انگلستان شما به عنوان دانشجوی بین‌المللی باید ماهانه در حدود مبالغ زیر هزینه پرداخت کنید:

– ۱۲۰۰۶ پوند برای ۹ ماه تحصیلی (در مجموع ۱۳۴۴ پوند هر ماه) در لندن

– ۹۲۰۷ پوند در ماه برای ۹ ماه تحصیلی (در مجموع ۱۰۲۳ پوند هر ماه) خارج از لندن

اثبات تمکن مالی برای دریافت ویزای دانشجویی:

همچنین ممکن است نیاز باشد که تمکن مالی خود را جهت تحصیل کارشناسی ارشد در کشور انگلستان اثبات کنید. در واقع باید ثابت کنید که به اندازه کافی پول برای تامین هزینه‌های زندگی خود در دوران تحصیلی دارید. همچنین اگر تمکن مالی شما اثبات شود و بخواهید با یکی از اعضای خانواده خودتان به انگلستان بیایید؛ برای او هم باید هزینه اضافه کنار بگذارید. برای اثبات تمکن مالی می‌توانید اظهارنامه بانکی، نامه بانکی و یا مدارک رسمی مشابه را که نشان دهنده داشتن مبلغ مورد نیاز به مدت ۲۸ روز متوالی در ماه باشد را ارائه کنید. همچنین این مدارک باید ۳۱ روز قبل از تاریخ درخواست ویزای شما صادر شده باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به وب سایت دولت انگلستان مراجعه کنید. معمولا دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در خوابگاه‌های دانشگاه سکونت بکنند؛ اما تضمینی برای ارائه خوابگاه و مسکن به شما پس از مهاجرت به این کشور وجود ندارد. بهتر است اگر قصد شما برای تحصیل در کشور انگلستان جدی است؛ حتماً پیش از مهاجرت یک مسکن در آنجا برای خود تهیه کنید. اغلب دانشگاه‌ها بر اساس اولویت ثبت نام به دانشجویان خوابگاه یا مسکن می‌دهند؛ بنابراین با ارسال درخواست اقامتگاه در اولین زمان ممکن شانس خود را برای دریافت مسکن از دانشگاه و همچنین صرفه‌جویی اقتصادی در دوران تحصیل افزایش بدهید.

بورسیه دانشگاه‌های انگلستان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

دانشگاه‌های انگلستان برای جذب دانشجویان بین‌المللی بورسیه‌های اختصاصی را هم هر ساله ارائه می‌دهند. به طور کلی این بورسیه‌ها برای دانشجویان بین‌المللی طراحی شده‌اند و در صورت دریافت آنها به دانشجو هزینه‌های تحصیلی و کمکی زندگی در انگلستان تعلق می‌گیرد. این بورس‌ها البته با توجه به معیارهای انتخاب دانشجویان واجد شرایط، مهلت ارائه درخواست و مبلغ کمک هزینه متفاوت هستند و به طور معمول به دانشجویانی با سطح علمی بالا و یا نخبگان بین‌المللی ارائه می‌شوند.

چند نمونه از اینگونه بورس‌ها عبارت‌اند از:

-بورس رودز –  دانشگاه آکسفورد (هزینه‌های تحصیلی را پوشش می‌دهد و سالانه ۱۸۱۸۰ پوند (۱۵۱۵ پوند در ماه) برای هزینه‌های زندگی اعطا می‌کند، شامل محل اقامت)

-بورس‌های کلارندون – دانشگاه آکسفورد (۲۰۰ بورس کاملا تکمیلی)

-بورس‌های مختلف گروهی – دانشگاه ادینبورگ (به انتخاب دانشجو امکان معافیت از هزینه‌های تحصیلی یا چند هزار پوند بورس وجود دارد)

-بورس‌های کارشناسی ارشد دانشکده مدیریت – دانشگاه بات (چهار معافیت هزینه تحصیلی و بیش از ۳۰ بورس ۵۰۰۰ پوندی)

-بورس‌های بات – دانشگاه بات (یک بورس کامل و یک گرنت تا ۱۵۶۰۹ پوند)

-طرح بورس‌های واوریک دانشجویان مدیریت – دانشگاه وارویک (تا ۱۰ هزار پوند برای هر دانشجو، برای مجموعا ۵۰ دانشجو)

 بورسیه‌ تحصیلی انگلستان ارائه شده توسط سازمان‌های دولتی و خارجی

  • بورس تحصیلی چیونینگ Chevening: این بورس شامل هزینه‌های شهریه و همه هزینه‌های مربوط به مهاجرت شما به انگلستان می‌شود. همچنین شامل یک حقوق ماهانه و چند پاداش اضافی است (مقدار آن به شهری که در آن زندگی می‌کنید بستگی دارد) و به طور کلی توسط دولت انگلیس تأمین می‌شود.
  • بورسهای Master اشتراکی: این بورس دارای شرایط پوشش کامل شهریه، یک حقوق ماهانه (£ ۱۲۳۶ در ماه یا £ ۱۵۱۶ در ماه برای کسانی که در منطقه شهری لندن قرار دارند)، این بورس دارای پاداش‌های اضافه هم بوده و توسط دولت انگلیس تأمین می‌شود.

– بورس‌های برنامه Fullbright Scholar: این بورسیه انواع مختلفی از پشتیبانی مالی را به دانشجویان آمریکایی و غیر آمریکایی (مهاجر) در انگلستان اعطا میکند.این بورسیه توسط دولت ایالات متحده تأمین می‌شود.

– بورسیه پساکارشناسی جهانی ویلز: بورسیه‌هایی به ارزش تا ۱۰۰۰۰ پوند برای دانشجویانی که قصد دارند مدرک کارشناسی ارشد خود را در ویلز بدست آورند. این بورسیه یک همکاری بین چندین سازمان است و توسط مدیران یک مجموعه تبادل دانشجویان در ولز، تأمین می‌شود.

– بورسیه زنان در حوزه علوم و فناوری: این بورسیه توسط شورای بریتانیا سازماندهی شده و شامل شهریه، حقوق ماهانه، هزینه‌های سفر، هزینه‌های ویزا و پوشش بهداشتی است. همچنین این بورسیه پشتیبانی ویژه‌ای برای مادران و افراد دارای مسئولیت‌های مراقبتی در نظر گرفته است.

وام های تحصیلی کارشناسی ارشد در انگلستان

شما می توانید درخواست دریافت وام‌های تحصیلی را به موسسات مالی یا موسسات وام دانشجویی دولتی ارائه کنید.موسسه دولتی وام‌های تحصیلی به دانشجویان و شهروندان اتحادیه اروپا در انگلستان وام می دهد. همچنین ارائه دهندگان تسهیلات خصوصی مانند Prodigy Finance در اعطای وام بین المللی به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد تخصص دارند.

دریافت مجوز کار در انگلستان

در نظر داشته باشید که پس از فارغ التحصیلی برای شروع به کار باید ویزا و مجوز دریافت کنید‌. در ادامه توضیحات لازم در این زمینه را ارائه کرده‌ایم:

• ویزای فارغ التحصیلی به شما اجازه می دهد تا دو سال در بریتانیا باقی بمانید و در جستجوی کار باشید. شما برای مجوز کار باید در داخل انگلستان درخواست بدهید و امکان تمدید این ویزا بیشتر از دو سال وجود ندارد.

• ویزای کاری به شما امکان می‌دهد تا با کار در یک شرکت تایید شده، اقامت دائم دریافت کنید.

کار پاره وقت هنگام تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان

دانشجویان بین المللی در انگلستان حق قانونی کار پاره وقت در طول تحصیل خود را دارند. شما می توانید فرصت‌های استخدامی کار پاره وقت را در دانشگاه یا در جوامع محلی بررسی کنید تا هزینه های زندگی خود را تامین کنید.اگر دانشگاه شما پارلمان یا اتحادیه دانشجویی دارد؛ می توانید از آنها درباره فرصت های شغلی موجود بپرسید.به خاطر داشته باشید؛ علی رغم این که امکان دارد به عنوان یک دانشجوی بین المللی کار پیدا کرده و در طول تحصیل خود کار کنید؛ گاهی اوقات‌ هم فرصت‌های شغلی در دسترس شما بسیار محدود هستند و رقابت برای آن موقعیت ها بالا خواهد بود.کار پاره وقت پیدا کردن یک چالش است که بسیاری از دانشجویان بین المللی با آن مواجه هستند‌. محدودیت ویزای دانشجویان بین المللی و همچنین شرایط سخت‌تر استخدام آنها در شرکت‌ها اغلب باعث می‌شود که مدیران شرکت از استخدام دانشجویان بین‌المللی صرف نظر کرده و دانشجویان داخلی را استخدام کنند.به همین خاطر بهتر است که کار پاره وقت را برای تامین هزینه‌های خود چندان جدی نگیرید و به فکر یک منبع دیگر برای درآمدزایی باشید.

کار پس از فارغ‌التحصیلی کارشناسی ارشد دانشگاه‌های انگلستان

پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد خود در انگلستان فرصت‌های شغلی زیادی خواهید داشت. در واقع دانش و مهارت شما که در طول دوران تحصیل به دست آورده‌اید؛ موجب پیشرفت شغلی در آینده خواهد شد‌‌. در ادامه به موقعیت‌های شغلی دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه‌های انگلستان پرداخته‌ایم:

دنبال کردن حرفه در دانشگاه

با مدرک کارشناسی ارشد، می‌توانید در حوزهٔ دانشگاهی فعالیت کنید و به تحقیقات در رشتهٔ خود کمک کنید. همچنین، می‌توانید تصمیم بگیرید به دنبال تحصیل دکترا بروید. دانشگاه‌ها اغلب فرصت‌های شغلی تدریس و تحقیق را به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد ارائه می‌دهند.

پیدا کردن شغل در صنعت

بسیاری از صنایع از تخصص و دانش پیشرفته‌ای که به واسطه دریافت مدرک کارشناسی ارشد بدست آورده‌اید؛ قدردانی می‌کنند. برای مثال در حوزهٔ مالی، مهندسی، بازاریابی یا فناوری، می‌توانید یک شغل مناسب پیدا کنید.

تبدیل شدن به یک کارآفرین

مدرک کارشناسی ارشد به شما امکان کسب مهارت‌های لازم برای راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان یا تبدیل شدن به یک کارآفرین نوآور را می‌دهد. شروع به کار در کشور انگلستان برای کارآفرینان یک فرصت بسیار عالی است. همچنین برنامهٔ کارآفرینی جهانی دولت انگلیس (GEP) امکانات و منابع ارزشمندی را برای کارآفرینان جدید بین‌المللی فراهم کرده است.

سخن پایانی

بر هیچکس پوشیده نیست که تحصیل کارشناسی ارشد در انگلستان در بین دانشجویان سراسر جهان محبوب است. دانشگاه‌های انگلستان یک سابقه طولانی از موفقیت‌های تحصیلی و علمی در زمینه‌های مختلف دارند و امکانات خوبی را در دسترس دانشجویان قرار می‌دهند.

علاوه بر این، فضای شهرهای انگلستان هم برای تحصیل بسیار زیبا و پر ماجرا است. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتری در رابطه با اخذ پذیرش از دانشگاه‌های انگلستان و همچنین ادامه تحصیل در این کشور دارید؛ می‌توانید با موسسه مهاجرتی مهاجردانش تماس بگیرید.

سوالات متداول

امکان ادامه تحصیل در مقطع دکترا پس از دریافت مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد؟

بله، برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در صورت فراهم کردن شرایط پیش نیاز دانشگاه هیچ مشکلی وجود ندارد.

شانس دریافت بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان تا چه میزان است؟

شانس شما برای دریافت بورسیه بستگی به مهارت‌ها و توانایی‌های شما دارد.

امکان گرفتن مسکن یا خوابگاه از دانشگاه‌های انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد؟

بله، فقط باید در اولین فرصت نسبت به ثبت نام خوابگاه اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)