اگر می­‌خواهید آینده­‌ا‌ی روشن برای خود بسازید و در شرایط ایده‌­آلی تحصیل کنید، یکی از بهترین گزینه‌­ها برای شما کشور ترکیه است. ترکیه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی مقصدی عالی است. دانشگاه‌­های خصوصی و دولتی زیادی وجود دارند که هر ساله دانشجویان متعددی را در این مقطع پذیرش می­‌کنند. ما در این مقاله سعی می­­‌کنیم اطلاعات مورد نیاز شما برای تحصیل کارشناسی در ترکیه را پوشش دهیم.

[lwptoc]

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

مدت زمان دوره کارشناسی حدود 3 تا 4 سال است. برای پذیرش شما در دانشگاه تسلط شما به زبان ترکی و اخذ نمره مورد قبول از آزمون ورودی دانشگاه اهمیت دارد. اگر می­‌خواهید در مقطع کارشناسی در ترکیه تحصیل کنید شما باید به انتخاب خود، در یکی از آزمون­‌های ورودی یوس YOS)) یا ست (SAT) شرکت نمایید.

تحصیل کارشناسی در ترکیه

یکی از مهم­ترین موارد همان­طور که گفته شد تسلط به زبان ترکی است. اگر قبل از مهاجرت تحصیلی زبان ترکی خود را تقویت کنید، تحصیل در این کشور برایتان بسیار آسان­تر خواهد بود. چرا که اکثر درس­‌های دانشگاهی در مقطع کارشناسی به زبان‌ترکی ارائه می‌شوند. شما با شرکت در آزمون TOMER و کسب نمره قبولی در دانشگاه مورد نظر خود پذیرش می­‌شوید. اگر خواهان تحصیل به زبان انگلیسی باشید موظف به ارائه مدرک آیلتس با حداقل نمره 6 به دانشگاه هستید.

شما می‌­توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه مدرک خود را از بخش هنر یا علوم دریافت کنید. بخش علوم تمرکزش روی تحقیق و مهارت­‌های ریاضی است. ولی بخش هنر تمرکز اصلی­‌اش را روی برقراری ارتباط درست در جامعه و یادگیری مفاهیم گذاشته است.

حتما بخوانید:

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه

مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه معمولاً چهار سال است. اما در برخی رشته‌های تحصیلی، مانند پزشکی، دندانپزشکی و دامپزشکی، مدت زمان تحصیل ممکن است بیشتر باشد. همچنین، در بعضی دانشگاه‌های ترکیه، برنامه‌های کارشناسی ارشد نیز در دسترس هستند که مدت زمان تحصیل در آن‌ها دو سال است. به هر حال، مدت زمان تحصیل در هر رشته تحصیلی و دانشگاهی ممکن است متفاوت باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر، با ما تماس بگیرید.

مدارک لازم برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

یکی از مراحل مهم برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌­های ترکیه آماده کردن مدارک مورد نیاز برای ارسال به دانشگاه است. اگر به این مرحله توجه کامل نکنید و مدارک را ناقص فرستاده شود احتمال رد شدن درخواست شما توسط دانشگاه امکان دارد. ما در این قسمت مدارکی که باید آماده کنید را برایتان ذکر می‌کنیم. البته به این نکته که با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر ممکن است مدارک متفاوتی از شما درخواست شود هم توجه داشته باشید. به طور کلی، مدارکی که تمام دانشگاه­‌ها از شما درخواست خواهند کردن به شرح زیر است:

  • فرم درخواست پذیرش
  • مدرک دیپلم دبیرستان و ترجمه آن
  • رونوشت از سوابق تحصیلی
  • مدرک زبان انگلیسی و یا ترکی معتبر
  • قبولی در آزمون یوس یا ست
  • انگیزه نامه قوی
  • رسید پرداخت هزینه‌های ثبت‌­نام دانشگاه
  • مدرک تمکن مالی
  • اصل و کپی پاسپورت

رشته‌­های محبوب برای تحصیل کارشناسی در ترکیه

در این قسمت بهترین رشته‌ها برای تحصیل در ترکیه با آینده شغلی خوب را بررسی می‌کنیم. شما با تحصیل در این رشته‌­های محبوب می­‌توانید آینده خوبی برای خود رقم بزنید.

تحصیل کارشناسی در ترکیه

رشته پزشکی

تحصیل در رشته­‌های پزشکی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بسیار جذاب و محبوب است. افرادی که قصد تحصیل در رشته داروسازی یا دندان پزشکی را دارند برای تحصیل در همچین رشته‌­هایی می‌توانند از دانشگاه­‌های ترکیه پذیرش بگیرند. شما برای تحصیل در پزشکی نیازمند مدارکی همچون قبولی در آزمون ورودی، یا ارائه مدرک تحصیلی معتبر هستید. با اخذ بورسیه تحصیلی موفق به تحصیل با هزینه معقول می‌شوید. همچنین، می‌­توانید در بهترین دانشگاه‌های دنیا تحصیل کنید. شما پس از تحصیل در گرایش­‌های پزشکی می­‌توانید خیلی وارد بازار کار شوید.

رشته مدیریت کسب و کار

تحصیل در رشته مدیریت کسب و کار در ترکیه گزینه خوبی برای دریافت مدرک کارشناسی است. این رشته شامل گذراندن دروس تئوری و عملی مختلف در حوزه‌ها و جنبه­‌های مختلف مدیریتی در دانشگاه هست. متقاضیان زیادی برای تحصیل در مقطع لیسانس و فوق لیسانس، به سمت رشته‌های مربوط به مدیریت کشیده می‌شوند. علت این است که آینده شغلی تضمین شده‌­ای در این کشور وجود دارد و دانشگاه­‌های بسیار خوبی هم رشته­‌های­ مدیریت را ارئه می‌­دهند.

رشته مهندسی کامپیوتر

رشته مهندسی کامپیوتر امروزه در سرتاسر جهان متقاضیان زیادی دارد. چرا که دنیا هر روز بیشتر به سمت تکنولوژی می­رود و نیاز به افراد خبره در این حوزه افزایش میابد. بسیاری از دانشگاه‌­های ترکیه در هر مقطعی از جمله کارشناسی این رشته را ارئه می‌­دهند. تحصیل در این رشته از بسیاری جهات آینده شغلی بسیار خوبی برای دانشجویان داخلی و خارجی دارد. برای دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در این رشته و مشغول شدن به کار در همین مسیر هستند، این گزینه برایشان بسیار عالی است.

رشته معماری

از آنجایی که معماری ساختمان‌­ها در ترکیه بسیار مهم است. رشته معماری در ترکیه هم یکی از پر مخاطب‌ترین رشته­‌ها در دانشگاه­‌های این کشور است. حدود 15 دانشگاه به آموزش رشته معماری در ترکیه می‌­پردازند. وجود این تعداد دانشگاه تقریبا در همه شهرهای ترکیه باعث افزایش تعداد دانشجویان معماری می‌شود. البته به خاطر بالا بودن تعداد متقاضیان این رشته، اساتید درجه یک در سطح دنیا، این رشته را در ترکیه تدریس می­‌کنند.

رشته بازیگری

تحصیل رشته بازیگری در ترکیه از جمله رشته­‌هایی است که بسیاری از افراد علاقه­‌مند را به شرکت در کلاس­‌های بازیگری ترغیب می‌کند. شما می­‌توانید برای تحصیل در رشته بازیگری در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام کنید. رشته‌ تئاتر و بازیگری در مقطع کارشناسی یک رشته‌ی 240 واحدی چهار ساله است. این رشته هشت ترم دارد و در هر ترم دانشجو حجم کاری بالایی را به عهده می‌گیرد. تحصیل در این رشته با توجه به اینکه در کشور ترکیه فیلم‌ و سریال‌های زیادی ساخته می‌شود یکی از بهترین گزینه‌ها برای افراد علاقه‌مند به این رشته است.

دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه می‌­گویند دانشجویان بازیگری فرصت زیادی برای آشنایی با افراد مهم و تأثیرگذار صنعت بازیگری را دارد. به همین علت، دانشجویان می‌توانند نکات مهم را از بازیگران اصلی یاد بگیرند و از تجربیات آن­ها استفاده کنند تا بتوانند خیلی زود شروع به کار کنند.

رشته پرستاری 

تحصیل رشته پرستاری در ترکیه مخصوصا در بین ایرانیان از جایگاه ویژه­ای برخوردار است. از آنجایی که پرستاری به عنوان یک حرفه حساس، ضروری و مهم شناخته می‌شود، علاقه­‌مندان به این رشته نیز زیاد شده­‌اند. متقاضیان این رشته برای اینکه بتوانند در ترکیه پرستار شوند، باید دوره 4 ساله لیسانس را بگذرانند. پیش از این هم باید دوره دو ساله کاردانی را پشت سر گذاشته باشند.

کسانی که در رشته پرستاری فارغ التحصیل شده‌­اند، گزینه­‌هایی برای کار و تحصیل پیش رو دارند. آن­ها می‌­توانند پس از تمام شدن درسشان بلافاصله وارد محیط کار شوند. اگر دانشجویان بین الملل تصمیم به این کار دارند باید زبان ترکی خود را تقویت کنند. به این ترتیب، آنها می‌توانند به راحتی با بیماران ارتباط برقرار کنند. همچنین، فارغ‌­التحصیلان می‌توانند در آزمون پرستاری شرکت کنند و آماده تحصیل در آمریکا شوند. البته شرکت در آزمون اختصاصی برای ادامه تحصیل در رشته پزشکی نیز میسر است.

رشته فیزیوتراپی

بعد از تحصیل پزشکی و دندانپزشکی، رشته فیزیوتراپی از پرطرفدارترین رشته‌­ها در میان دانشجویان تمام دنیا هست. بازار کار خوب و درآمد عالی این رشته باعث شده بسیاری از دانشجویان به آن روی بیاورند. مدرک تحصیلی فیزیوتراپی که ترکیه ارائه می­‌دهد، اعتبار بین‌­المللی دارد. شما پس از گرفتن مدرکتان به راحتی می‌توانید برای کار کردن و گرفتن فاند مدرک ­را به دانشگاه‌های کشور مختلف ارائه دهید.

تحصیل در این رشته مزیت­‌های فراوانی برای شما دارد. چرا که با تحصیل در رشته فیزیوتراپی در ترکیه می‌توانید در بهترین و مجهزترین دانشگاه­‌ها تحصیل کنید. به این ترتیب، از امکاناتی نظیر کتابخانه‌­های بزرگ، آزمایشگاه‌­های مجهز و غیره استفاده خواهید کرد.

بهترین دانشگاه­‌های ترکیه برای تحصیل کارشناسی

تعداد دانشگاه­‌ها در ترکیه بسیار زیاد هستند که بین آن­ها دانشگاه­‌های برتری هم وجود دارد. این دانشگاه‌ها هم سطح دانشگاه‌های بین‌­المللی هستند و متقاضیان بسیار زیادی هم به دلیل اعتبار زیاد مدرک دارند. به همین علت، دانشجو بعد از فارغ‌­التحصیلی از دانشگاه می‌­تواند راحت‌­تر شروع به کار کند.  بهترین دانشگاه‌­ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه به شرح زیر هستند.

دانشگاه فناوری خاورمیانه

این دانشگاه رتبه 435 جهانی را دارد و دومین دانشگاه برتر کشور ترکیه است. از معدود دانشگاه‌های مورد تأیید آموزش و پرورش آمریکا است که حدودا نزدیک به 31 هزار دانشجو دارد. برای تحصیل در مقطع کارشناسی این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه­‌ها محسوب می­‌گردد. دانشگاه فنی خاورمیانه در توسعه و پیشرفت کشور ترکیه و کشورهایی که در خاورمیانه هستند نقش به سزایی داشته است.

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول رتبه 486 جهانی و سوم کشوری را اخذ کرده. این دانشگاه در شهر استانبول تاسیس شده و یکی از برترین و پرطرفدارترین دانشگاه‌­ها برای تحصیل است. دانشگاه استانبول ترکیه افتخارات زیادی کسب کرده است. به این ترتیب، توانسته اعتبار بسیار زیادی در بین دانشگاه­‌های جهان هم اخذ کند. همچنین، این دانشگاه در بین دانشگاه­‌های پزشکی، ادبیات و زبان رتبه بسیار خوب و بالایی در جهان دارد. شرایط ثبت نام در دانشگاه استانبول با بقیه دانشگاه‌­ها کمی متفاوت است. متقاضیان باید رزومه خوب و معدل بسیار بالایی داشته باشند تا شانس قبولی در این دانشگاه برایشان افزایش یابد.

دانشگاه استانبول ترکیه از دانشگاه­‌هایی است که امکان تحصیل در کشور ترکیه به زبان انگلیسی را برای دانشجویان بین‌الملل فراهم کرده است. این دانشگاه دولتی است. به همین منظور، دانشجویان بین الملل می‌توانند با پرداخت هزینه­ مناسب دراین دانشگاه اقدام به تحصیل کنند.

دانشگاه بغازیچی

این دانشگاه دولتی رتبه 197 جهان و رتبه 1 کشور ترکیه را به دست آورده است. دانشگاه بغازیچی به عنوان بهترین دانشگاه ترکیه شناخته شده است. جالب است بدانید این دانشگاه با نظام آموزش عالی آمریکا ارتباطات بسیار نزدیکی دارند. متقاضیان تحصیل در مرکز آموزشی باید آزمون ورودی بدهند. شما باید بدانید رقابت در این دانشگاه بسیار بالا هست. پس اگر خواهان ادامه تحصیل در آن­ هستید باید نهایت تلاش خود را بکنید و سطح علمی بالایی برسید.

دانشگاه آنکارا

دانشگاه آنکارا یکی از برترین دانشگاه‌­های دولتی ترکیه است که مانند هیچ دانشگاه دیگری در این کشور نیست. در این دانشگاه جو علمی و رقابتی بسیار سالم حکم فرما است. دانشگاه آنکارا طیف وسیعی از بهترین رشته‌­ها و اعضای هیات علمی خبره دارد. به همین خاطر، دانشجویان بین الملل زیادی خواهان تحصیل در این دانشگاه هستند.

این دانشگاه انواعی از رشته‌ها، زمینه‌های علمی و هنری مختلف را برای تحصیل در مقاطع تحصیلی گوناگون ارائه می‌دهد. دانشجویان آنکارا می‌توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل در  رشته مورد علاقه‌ خود بپردازند. از گزینه­‌های این دانشگاه می‌­توانیم به امکان تحصیل از راه دور برای دانشجویانی که امکان حضور در کلاس‌های درسی را ندارند، اشاره کنیم.

دانشگاه یدی تپه

دانشگاه یدی تپه یکی از بهترین دانشگاه­‌های خصوصی در کشور ترکیه است. این دانشگاه بزرگ­ترین هدف خود را مسئولیت پذیری در قبال آینده دانشجویان خود می‌­داند. اگر به دنبال تحصیل در رشته­‌های محبوب از جمله گرایش‌­های پزشکی ترکیه مثل دندان­پزشکی، داروسازی، رشته­‌های مهندسی و هنری هستید، باید گفت این دانشگاه گزینه­‌های مورد نظر شما را ارائه می‌کند. تحصیل در دانشگاه یدی تپه یعنی تحصیل در یکی از برترین دانشگاه­‌های استانبول که جز 1000 دانشگاه برتر جهان است. این دانشگاه هر ساله دانشجویان زیادی را از ایران جذب می­‌کند. شما با اخذ مدرک از دانشگاه‌ یدی تپه می‌توانید در بهترین دانشگاه‌ها کشورهای اروپایی و آمریکایی تحصیل کنید. حتی می‌توانید در ترکیه زندگی کرده و صاحب یکی از مشاغل پردرآمد این کشور شوید.

دانشگاه بیلکنت

دانشگاه بیلکنت که به آن شهر علم و یادگیری نیز می­‌گویند، یکی از معدود دانشگاه‌های کشور ترکیه است. این دانشگاه دروس خود را تنها به زبان انگلیسی ارائه می‌کند. این دانشگاه حدود یک هزار نفر دانشجوی خارجی فعال دارد که در دروس مختلف مشغول به تحصیل­ هستند. این دانشگاه خصوصی در کشور ترکیه با هدف افزایش کیفیت آموزش عالی تاسیس شده است. بیلکنت مرکزی برای فعالیت‌های دانشگاهی فرهنگی و اجتماعی است. وجود محققان و پژوهشگران ممتاز در دانشگاه و امکانات عالی رفاهی همگی باعث افزایش جذب دانشجویان شده است. این دانشگاه در ترکیه گزینه بسیار جذاب و مناسبی برای متقاضیان است.

هزینه تحصیل کارشناسی در ترکیه

اگر بخواهیم هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ترکیه را بررسی کنیم، باید دانشگاه­‌های دولتی و خصوصی را در نظر بگیریم. زیرا هزینه تحصیل در دانشگاه­‌های دولتی کمتر از خصوصی است. ما در ادامه هزینه هر دو نوع دانشگاه را شرح خواهیم داد. هزینه دانشگاه‌­های دولتی در مقطع کارشناسی به صورت ذیل است:

نام دانشگاه شهریه سالانه مقطع کارشناسی
دانشگاه بغازچی ۱,۵۲۹ الی ۳,۰۵۸ دلار
دانشگاه خاورمیانه ۳۲۲ الی ۵۳۷ دلار
دانشگاه استانبول ۲۶۹ الی ۸,۲۰۲ دلار
دانشگاه آکدنیز ۴۴۵ الی ۱۰۷۲ دلار
دانشگاه حاجت تپه ۳,۶۹۶ الی ۸,۲۰۳ دلار
دانشگاه آنکارا ۱,۶۰۷ الی ۸,۸۳۸ دلار

هزینه دانشگاه‌­های خصوصی در مقطع کارشناسی به صورت زیر است:

نام دانشگاه هزینه سالیانه در مقطع کارشناسی
دانشگاه بیلکنت ۱۴,۷۰۰ دلار
دانشگاه کوچ ۱۹,۵۰۰ دلار
دانشگاه یدی تپه ۸,۵۰۰ الی ۱۲,۵۰۰ دلار
دانشگاه ایستینه ۴,۳۲۰ الی ۵,۴۰۰ دلار
دانشگاه آیدین استانبول ۴,۵۰۰ الی ۶,۰۰۰ دلار
دانشگاه باشکنت ۴,۳۹۵ الی ۷,۰۷۵ دلار

همانطور که در قسمت بالا مشاهده می­کنید، هزینه در دانشگاه­‌های دولتی نسبت به دانشگاه‌های خصوصی کمتر است. این جدول به شما برای برآورد هزینه تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه کمک می‌کند. پس اگر توانایی اخذ پذیرش از دانشگاه‌های دولتی را دارید، حتما این کار را انجام دهید. زیرا باعث کاهش هزینه کلی شما می‌شود. سایر هزینه­ها در ترکیه تقریبا مانند ایران است. هزینه زندگی در کشور ترکیه بین 300 الی 500 دلار در ماه متغیر است. البته ممکن است این مبلغ در شهرهای بزرگ­ مثل استانبول به 900 دلار افزایش یابد.

دریافت فول فاند در مقطع کارشناسی

بسیاری از متقاضیان تحصیل در ترکیه با بورسیه‌­های دانشگاه­‌های این کشور آشنا هستند. به همین دلیل، خواهان دریافت بورسیه برای ادامه تحصیل هستند. اگر دانشجو موفق به اخذ بورسیه تحصیلی این کشور شود، می‌تواند هزینه‌های زندگی خود را کاهش دهد. حتی ممکن است موفق به اخذ امتیاز تحصیل رایگان شود.

در کل، کشور ترکیه برای جذب دانشجو از کشورهای در حال توسعه بورسیه‌­های متنوعی اعطا می­کند. از بهترین این بورسیه­‌های تحصیلی فول فاند ترکیه بورسیه بورسلاری است. دانشجویانی که قصد دریافت بورسیه دارند باید یکی از معیارهای لازم را داشته باشد. این معیارها شامل  قبولی در آزمون ورودی (یوس یا ست) دانشگاه­ مورد نظرشان با نمره بالا، داشتن مدرک زبان ترکی، سابقه تحصیلی بسیار خوب، داشتن مدرک CGPA است.

بورسیه فول فاند بهترین و کامل‌ترین بورسیه است که اگر دانشجو موفق به اخذ آن شود، همه هزینه‌های دانشجو را دولت پرداخت می­کند. از جمله این هزینه‌ها می‌توان به هزینه­ تحصیل، هزینه‌ حمل‌ونقل، پزشکی و بیمه درمانی اشاره کرد. دانشجویانی که بتوانند این بورسیه را دریافت کنند امکان تحصیل در بهترین­ دانشگاه­‌های ترکیه را خواهند داشت.

حداقل معدل کارشناسی برای اپلای در دانشگاه

برای اخذ پذیرش معدل شما بسیار تاثیرگذار است. هرچقدر معدل شما بیشتر باشد شانس شما برای دریافت آن افزایش پیدا می‌کند. شرط معدل برای اخذ اپلای با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه مورد نظر متفاوت است.

در مقطع کارشناسی ارشد نمره مقطع قبلی یعنی کارشناسی اهمیت زیادی دارد. اغلب دانشگاه‌ها به مقاطع تحصیلی قبل­ی یعنی دیپلم اهمیت نمی‌­دهند. اما اگر بخواهید در مقطع کارشناسی تحصیل کنید ریزنمرات و معدل دیپلم اهمیت دارد. البته مدرک دیپلم و سوابق تحصیلی جزء مدرک لازم برای ترجمه و ارائه به دانشگاه مورد نظرتان هستند.

اکثر اوقات ملاک اصلی برای دانشگاه­‌ها مقطع آخر است. نمرات کارشناسی برای گرفتن اپلای مهم­تر از دیپلم و سوابق تحصیلی است. البته اولویت درس‌­های تخصصی اهمیت بیشتری برای دانشگاه پذیرنده دارند. افرادی که دوره کاردانی خود را پشت سر گذاشته‌‌اند، به این نکته توجه کنند که نمرات این مقطع و نمره‌های دوره کارشناسی بررسی خواهد شد. سپس میانگین نمرات ملاک قرار داده می‌شود.

شرط معدل برای گرفتن اپلای در اکثر کشورها بالای ۱۵ است. اما معدل مورد نیاز برای پذیرش در مقطع کارشناسی هر دانشگاه متفاوت است. این موضوع با توجه به سطح کیفی دانشگاه مورد نظر شما متفاوت است. هر چقدر سطح دانشگاه بالاتر باشد و متقاضیان بیشتری داشته باشد، معدل مورد نیاز برای پذیرش هم بالاتر خواهد بود. در کل هر چقدر شما معدل خود را بالاتر ببرید و مدرک زبان معتبرتری با نمره خوبی ارائه دهید، پذیرش برای شما آسان­تر می‌­گردد.

سوالات متداول

آیا از طریق تحصیل در مقطع کارشناسی می‌­توان به آمریکا رفت؟

اگر شما در دانشگاه‌­های برتر ترکیه تحصیل کنید، می‌­توانید پلی برای خود به سوی کشورهایی مثل آمریکا، کانادا بسازید.

آیا دانشجویان مقطع کارشناسی در هنگام تحصیل اجازه کار دارند؟

دانشجویان مقطع کارشناسی در دو سال اول تحصیل خود اجازه کار کردن را ندارند. ولی پس از آن می­‌توانند به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار شوند.

نتیجه کنکوری که در ایران برگزار می‌­شود، روی پذیرش دانشگاه تاثیری دارد؟

خیر، نتیجه کنکور هیچ تاثیری در اخذ پذیرش دانشگاه مدنظرتان ندارد. البته، برای اخذ برخی بورسیه‌ها می‌تواند تاثیرگذار باشد.

زبان تدریس دانشگاه‌­های ترکیه چیست؟

در اغلب دانشگاه­‌ها ترکیه تدریس دروس به زبان ترکی یا انگلیسی صورت می­گیرد.

آیا با دیپلم ریاضی یا انسانی می‌­توانم در رشته­‌های پزشکی یا پیراپزشکی ترکیه ادامه تحصیل دهم؟

ترکیه محدودیتی برای تحصیل در رشته پزشکی ندارد و متقاضی فقط باید مدرک دیپلم معتبری داشته باشند.

سخن پایانی

ترکیه به خاطر هزینه­‌های کم­، دانشگاه­‌های بسیار خوب و مجهز به مدرک معتبر در سطح جهانی و کیفیت آموزشی بسیار بالا دانشجویان زیادی را مشتاق به تحصیل کرده است. متقاضیان زیادی هر ساله درخواست پذیرش خود را برای دانشگاه مورد نظرشان ارسال می­کنند. پس اگر خواهان تحصیل کارشناسی در ترکیه­ هستید، به شما پیشنهاد می‌­کنیم از مشاورین پرتجربه ما در این زمینه کمک بگیرید. به این ترتیب، کلیه مراحل، راه‌­ها و اطلاعات مورد نیاز شما در اختیارتان قرار می‌گیرد. مجموعه مهاجرت دانش به شما کمک می‌کند مراحل مهاجرت تحصیلی خود را با ریسک کمتر و آرامش‌ بیشتر سپری کنید. فقط کافی است فرم مشاوره رایگان موجود در سایتمان را پر کنید تا ما بتوانیم شما را راهنمایی کنیم.

5/5 - (3 امتیاز)