تحصیل دندانپزشکی در انگلستان یکی از رقابتی‌ترین دوره‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی برای آن درخواست می‌دهند. متقاضیان تحصیل در رشته دندانپزشکی نیاز به داشتن نمرات و کارنامه تحصیلی قوی، تعهدات لازم برای به پایان رساندن دوره آموزشی و همچنین مهارت‌های عملی و ذهنی جهت تمرکز بر تحصیل در یک مدت زمان طولانی خواهند داشت‌. فارغ التحصیلان در رشته دندانپزشکی دانشگاه‌های انگلستان پس از دریافت مدرک کارشناسی دندانپزشکی BDS، تحصیلات خود را تکمیل خواهند کرد. همچنین دندانپزشکی تنها رشته‌ای است که فارغ التحصیلان آن تنها شش ماه پس از پایان دانشگاه به درآمد ۳۰ هزار پوندی خواهند رسید. در ادامه اطلاعات کاملی درباره تحصیل دندانپزشکی در انگلستان و دانشگاه‌های این کشور را ارائه کرده‌ایم.


مقاطع تحصیلی رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ های انگلستان

در ادامه مقاطع تحصیلی مختلف رشته دندانپزشکی، که در دانشگاه‌های انگلستان امکان تحصیل در آن‌ها را خواهید داشت؛ معرفی کرده‌ایم. به طور کلی برای تحصیل در انگلستان از لحاظ مقاطع تحصیلی محدودیت وجود ندارد.

لیسانس دندانپزشکی

لیسانس دندانپزشکی یک مدرک دانشگاهی است که دانشجویان با شرکت در مقطع کارشناسی، دانش و مهارت‌های پایه‌ای لازم برای دریافت این مدرک تحصیلی را پیدا می‌کنند. مقطع کارشناسی معمولاً پنج سال زمان می‌برد و این دوره ترکیبی از درس‌های تئوری و آموزش تجربی و عملی دندانپزشکی است. دانشجویان در دوره کارشناسی درباره آناتومی دهان و دندان، متدهایی دندانپزشکی، رادیوگرافی و مراقبت از بیماران آموزش می‌بینند. اساتید در این دوره درباره روش‌های پیشگیری از بیماری‌هایدهانودندان، بازسازی دندان و جراحی دندانپزشکی تدریس می‌کند و فارغ‌التحصیلان را برای تشخیص، درمان و پیشگیری از بیماری‌های دهانی آماده می‌کنند. پس از فارغ‌التحصیلی، دانشجویان معمولا به دنبال دریافت مجوز فعالیت به عنوان دندانپزشک می‌روند یا تحصیلات خودرا در مقاطع تحصیلی تخصصی ادامه می‌دهند.

هزینه تحصیل در انگلستان دوره کارشناسی دندانپزشکی: ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ پوند
مدت دوره: ۴-۵ سال
الزامات پذیرش دانشجویان بین‌المللی:
• نمرات بالا در آزمون‌های شیمی و زیست شناسی
• مدرک دیپلم بین‌المللی
• ویزای تحصیلی انگلستان

فوق لیسانس دندانپزشکی

دانشجویان کارشناسی ارشد دندانپزشکی (MScD) با کسب دانش و مهارت‌های لازم میتوانند فوق لیسانس دندانپزشکی را دریافت کنند. دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد، می‌توانند در تخصص‌های مختلف مانند ارتودنسی، اندودنتیکس، پریودانتولوژی، جراحی دهان و فک، دندانپزشکی کودکان یا پروتز تحصیل کنند. دانشجویان همچنین درباره آخرین پیشرفت‌های تحقیقاتی در رابطه با مواد دندانی، تکنولوژی‌ها و روش‌های درمان آموزش می‌بینند و با مواد بازسازی جدید دندان، دندانپزشکی دیجیتال و سایر تکنولوژی‌های قابل استفاده در رشته دندانپزشکی آشنایی پیدا می‌کنند. دانشجویان کارشناسی ارشد دندانپزشکی همچنین قادر هستند که تحقیقات پیشرفته و تخصصی در زمینه روش‌های نوین دندانپزشکی و فناوری‌های پیشرفته این رشته انجام بدهند و در نهایت یک پایان نامه ارائه کنند که شامل نتیجه تحقیقات آنها است. دانشجویان با استفاده از این مدرک می‌توانند؛ در شغل‌هایی نظیر استاد دانشگاه، محقق رشته دندانپزشکی یا دندانپزشک متخصص مشغول به کار شوند. بسیاری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد دندانپزشکی از همین طریق به دستاوردهای بزرگی در زمینه این رشته دست پیدا کرده‌اند.

هزینه تحصیل در انگلستان دوره کارشناسی ارشد دندانپزشکی: ۱۵٬۰۰۰ تا ۳۵٬۰۰۰ پوند
مدت دوره: ۱ تا ۲ سال
الزامات پذیرش دانشجویان بین المللی:
• مدرک کارشناسی دندانپزشکی
• نمره دیپلم بین‌المللی
• ویزای تحصیلی انگلستان

دکترای دندانپزشکی

تحصیل در مقطع دکترای دندانپزشکی به معنی انجام تحقیقات توسط دانشجویان و همچنین همکاری نزدیک با پژوهشگران ماهر در زمینه این رشته است. دانشجویان در این مقطع تحصیلی با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، یک پایان‌نامه تهیه می‌کنند و نتایج تحقیقات را در ژورنال‌های معتبر به چاپ می‌رسانند. فارغ التحصیلان با استفاده از این مدرک می‌توانند؛ در شغل‌های تحقیقاتی، تدریس یا دندانپزشکی تخصصی مشغول به کار شوند. البته تحصیل در مقطع دکترا مسیری برای تبدیل شدن به یک متخصص علوم دندانپزشکی و همچنین درک عملکردهای جامعه دندانپزشکی است. برای تحصیل آنلاین در انگلستان، مقطع دکترا زمان مناسبی است.

تخصص‌های رشته دندانپزشکی در انگلستان

دندانپزشکان فرصت تحصیل و اشتغال در تخصص‌های دانشگاهی مختلفی را دارند. در ادامه به صورت کامل تخصص‌های رشته دندانپزشکی را لیست کرده‌ایم:

دندانپزشک عمومی: دندانپزشک عمومی مسئول ارائه خدمات اصلی دندانپزشکی از جمله مراقبت بهداشت دهانی، مسئول تشخیص بیماری‌های دهان و دندان، درمان و مدیریت مشکلات دندانی مختلف خواهد بود. همچنین دندانپزشکان عمومی وظیفه معاینه روزانه بیماران، پر کردن دندان، جرم‌گیری دندان‌ها و آموزش دادن به بیماران درباره انجام مراقبت‌های بهداشت دهان را دارند.

مدرس دندانپزشکی: مدرسان دندانپزشکی فرصت کار در مراکز مختلف و ارائه مشاوره به دانشجویان دندانپزشکی را خواهند داشت. در واقع زمانی که وارد سیستم آموزشی می‌شوید؛ شما باید به دانشجویان رشته دندانپزشکی آموزش‌های لازم را بدهید و همچنین در زمینه پیشرفت دانش دندانپزشکی تحقیقات مختلف انجام بدهید تا از این طریق تکنیک‌ها و درمان‌های جدیدی را کشف کنید.

بهداشت دندان: دندانپزشکانی که در شبکه بهداشت کار می‌کنند؛ در زمینه بهبود سلامت جهانی مردم فعالیت دارند. همچنین آنها طراحی و اجرای برنامه‌های بهداشت عمومی دهان و دندان را انجام می‌دهند و از سیاست‌هایی که به بهبود سلامت دهان و دندان کمک می‌کند؛ حمایت می‌کنند. در واقع این افراد مسئول ایجاد برابری در بین بیماران دارای مشکلات دهان و دندان هستند؛ تا خدمات مراقبتی دهان دندان را به اغلب افراد جامعه ارائه کنند.

دستیار دندان‌پزشک: دستیاران دندانپزشک‌ها یکی از اعضای بسیار مهم تیم‌های دندانپزشکی به حساب می‌آیند. این افراد دندان‌ها را جرم‌گیری می‌کنند؛ از دندان تصویربرداری می‌کنند و درمان‌های پیشگیرانه مانند استفاده از دهانشویه و فلورانس را به بیماران توضیح می‌دهند.

دندانساز: دندانسازان وظیفه ساخت پروتز‌ها و سایر وسایل دندانپزشکی مانند قالب و دندان مصنوعی را دارند. به طور کلی این افراد در بخش تجهیزات دندانپزشکی فعال بوده و ساخت انواع سیم، روکش، پروتز و وسایل ارتودنسی را انجام می‌دهند.

دندانپزشکی صنعتی: دندانپزشکان همچنین می‌توانند با شرکت‌های تولید محصولات دندانپزشکی همکاری کنند و در آنجا مشغول به کار به عنوان نماینده فروش، متخصص محصول یا مشاور شوند. دندانپزشکان در صورت همکاری با صنایع، همچنین می‌توانند با متخصصان تولید فناوری‌ها، تجهیزات و مواد جدید مشغول به کار شوند تا به به روز رسانی و افزایش کارآمدی عملکرد دندانپزشکی کمک کنند.

دندانپزشک زیبایی: دندانپزشکان می‌توانند در حوزه زیبایی هم تحصیل کنند. در واقع دندانپزشکانی که در این زمینه مشغول به کار می‌شوند؛ به انجام انواع عمل جراحی زیبایی فک و دهان می‌پردازند. همچنین این دندانپزشکان می‌توانند؛ در آینده مطب شخصی تاسیس کنند و در آنجا به صورت خصوصی مراجعه کنندگان خود را معاینه کنند.

دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور انگلستان

پیش‌تر درباره  تخصص‌های مختلف ارائه شده رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی کشور انگلستان صحبت کردیم. در ادامه لیستی از برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی انگلستان که بر اساس مقاله روزنامه گاردین در سال ۲۰۲۴ منتشر شده است؛ ارائه کرده‌ایم.

دانشگاه پلیموت

دانشگاه پلیموت یکی از بزرگترین دانشگاه های انگلستان است که بیش از ۲۳ هزار دانشجو دارد. در این دانشگاه حدود ۲ هزار دانشجوی بین المللی از بیش از ۱۰۰ کشور هم دارد. ریشه دانشگاه پلیموت به مدرسه ناوبری پلیموت که در سال ۱۸۲۶ تأسیس شده است و در سال ۱۹۹۲ به طور رسمی به دانشگاه تبدیل شد؛ برمی‌گردد.

پلیموت در سال ۲۰۱۲ به دلیل کسب شهرت جهانی خود در زمینه آموزش و پژوهش در حوزه دریانوردی و دریاداری، جایزه سالگرد ملکه را دریافت کرد و ۱۱ دوره‌ی آموزشی دانشگاه پلیموت در جدیدترین بررسی ها بین ده دوره برتر انگلستان از نظر رضایت دانشجویان قرار گرفته است. شهر این دانشگاه هم در رتبه ی ۱۱ شهرهای انگلستان از نظر داشتن جایگاه‌های خوب و مناسب تحصیلی قراردارد.بیش از ۱۲ هزار دانشجوی دانشگاه پلیموت هر سال از موقعیت‌های شغلی مناسبی بهره‌مند می‌شوند.دانشگاه پلیموت در حال حاضر تنها دانشگاه تأسیس شده پس از سال 1992 است که مدرسه پزشکی دارد و با دانشگاه ها و موسسات دیگر در جنوب غرب کشور همکاری قوی دارد. بخش های مختلف دانشکده پزشکی در سال های اخیر توسعه‌ی زیادی داشته‌اند. به خصوص کتابخانه و اتحادیه دانشجویی، دانشکده های بهداشت و آموزش و دانشکده جامعه شناسی و علوم دریایی این دانشگاه جایگاه ویژه‌ای دارند. برنامه‌های آموزشی دانشگاه پلیموت در زمینه علوم کامپیوتر، مهندسی عمران، جغرافیا و علوم محیط زیست و هنر و طراحی هم در لیست برترین‌های ملی قرار دارند.نرخ پذیرش دانشگاه پلیموت ۸۵٪ است و دوره‌های دانشگاه پلیموت شما را برای داشتن یک برنامه کاری غنی و پربار آماده می کند. از جمله جایگاه‌های برتر دانشگاه پلیموت می‌توان به قرار گرفتن در بین ۲۵ دانشگاه برتر انگلستان از نظر کیفیت تدریس اشاره کرد. همچنین مدارک تحصیلی مختلفی در دانشگاه پلیموت به دانشجویان در مقاطع تحصیلی کارشناسی تا دکترا اهدا می‌شود.

دانشگاه Queen’s بلفاست

دانشگاه Queen’s در بلفاست، پایتخت شمال ایرلند قرار گرفته و عضو گروه راسل دانشگاه‌های معتبر است. دانشگاه Queen’s در سال ۱۸۵۴ به شکل اصلی خود تأسیس شد و در سال ۱۹۰۸ وضعیت رسمی یک دانشگاه را به دست آورد. در حال حاضر، از بیش از ۸۰ کشور، ۲۴۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه در حال تحصیل هستند و اخیرا این دانشگاه در رتبه ۲۳  لیست بیست دانشگاه بین‌المللی برتر هفته نامه آموزشی تایمز قرار گرفته است.این دانشگاه پنج بار جایزه یادبود ملکه برای آموزش عالی و پیشرفته را کسب کرده است. در عین حال، این موسسه یکی از ۵۰ مراکزی است که تعداد زنان بیشتری در آن اشتغال دارند و یکی از دانشگاه‌های برتر انگلستان از نظر برقراری تعادل در اختصاص سمت‌های مدیریتی به زنان در حوزه علوم مهندسی است.دانشگاه Queen’s Belfast بطور جدی بر ارائه اموزش‌های عملی به دانشجویان تمرکز دارد و برنامه‌هایی مانند “درجه بالا” را ارائه می‌دهد؛ تا دانشجویان برای کسب مدارج بالاتر و انجام کارهای تحقیقاتی تشویق شوند. این دانشگاه یک دانشگاه بین‌المللی بوده و محبوب‌ترین مقصد تحصیلی برای محققان فولبرایت آمریکایی است. علاوه بر توافق‌هایی که این دانشگاه با دانشگاه‌های آمریکایی دارد؛ باید اضافه کرد دانشگاه Queen’s Belfast با دانشگاه‌های هند، مالزی و چین هم ارتباطاتی دارد.

دانشگاه داندی

دانشگاه داندی در سال ۱۸۸۱ تأسیس شد و شهرت قابل توجهی در بین دانشجویانی که به رشته‌های تحصیلی محبوب قدیمی به خصوص حقوق، پزشکی و دندانپزشکی و همچنین حوزه های نوظهور مانند علوم زندگی علاقه دارند؛ پیدا کرده است. دانشکده هنر و طراحی دانکن جوردانستون یکی از بهترین دانشکده های هنری انگلستان است. این در حالی است که دانشکده پزشکی دانشگاه داندی در رده ۵ دانشگاه برترانگلستان قرار دارد. داندی همچنین براساس مطلب دانشگاه گاردین ۲۰۲۰، در رتبه اول اسکاتلند و چهارم انگلستان در زمینه رشته حقوق قرار دارد.

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو چهارمین دانشگاه قدیمی در جهان غرب است که در سال ۱۴۵۱ تأسیس شد. این دانشگاه با قرار گرفتن در بزرگترین شهر اسکاتلند، بسیار مشهور شده است. دانشگاه گلاسکو یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است و در حال حاضر ۲۶۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۲۰ کشور مختلف در آن ثبت نام کرده‌اند. گلاسکو همچنین عضو گروه برجسته Russell Group از دانشگاه‌های تحقیقاتی بریتانیا است.این دانشگاه در طول تاریخ خود، شش برنده جایزه نوبل، یک نخست وزیر، نخستین رئیس جمهور اسکاتلند و اولین دانشجویان زن پزشکی کشور را فارغ‌التحصیل کرده است. ۹۶٪ از کارکنان دانشگاه گلاسکو در زمینه‌های تحقیقاتی فعال هستند و تحقیقاتی بین‌المللی انجام می‌دهند.محل اصلی دانشگاه گلاسگو در منطقه شهری زنده و متنوع غرب گلاسگو قرار دارد؛ فاصله این دانشگاه تنها سه مایل از مرکز شهر است. گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند است و به عنوان دوستانه‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود. اخیرا هم این دانشگاه به عنوان یکی از “ده‌ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۱۹” توسط مجله Time Out رده‌بندی شده است. گلاسگو به عنوان یکی از پویاترین شهرهای اروپا با
جاذبه‌های فرهنگی، معماری فوق‌العاده، پارک‌ها و فضاهای سبز فراوان، مراکزخرید فوق‌العاده و برنامه‌ای سرشار از رویدادها و جشنواره‌های جهانی، به طور قطع به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی انگلستان شناخته شده است.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول شهرت بین‌المللی در زمینه آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا دارد. سیستم آموزشی این دانشگاه ترکیبی از تلاش برای کسب برتری در علوم دانشگاهی و حفظ روحیه مستقل و خلاقانه را دنبال می‌کند.دانشگاه بریستول در سال ۱۸۷۶ تأسیس شده است و یکی از ۲۴ عضو گروه راسل دانشگاه‌های پژوهشی است. این دانشگاه یکی از دانشگاه‌های اصلی «ملکه سرخ» است که در شهرهای صنعتی اصلی انگلستان تأسیس شده است. این دانشگاه در رنکینگ ده دانشگاه برتر انگلیس قرار دارد و همچنین رده ۵۵ام جهانی را هم به خود اختصاص داده است.(رتبه‌بندی دانشگاه جهانی QS سال ۲۰۲۴). از نظر اشتغال فارغ‌التحصیلان هم، در رده هفتم کشور انگلستان قرار دارد (رتبه‌بندی اشتغال فارغ‌التحصیلان QS سال ۲۰۲۲).برای اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه بریستول و تحصیل در این دانشگاه می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجر دانش تماس بگیرید.

دانشگاه لیورپول

با وجود یک سابقه غنی که به سال ۱۸۸۱ برمی‌گردد؛ دانشگاه لیورپول اولین دانشگاهی است که با سنگ خمیده سرخ بنا شده است. این دانشگاه عضوی از گروه پژوهشی راسل بوده و در بین برترین مؤسسه‌های پژوهشی در بریتانیا قرار دارد. ۹ نفر از برندگان جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و یکی از برترین دانشگاه‌ها در سراسر جهان از لحاظ فعالیت‌های نوآورانه به حساب می‌آید. قدرت تحقیقاتی این دانشگاه در جایگاه نوزدهم کشور انگلستان قرار گرفته است و به همین خاطر ۹۱ درصد از پژوهش‌های دانشگاه لیورپول از نظر جهانی و بین المللی هم پیشگام و شناخته شده هستند‌. به همین خاطر دانشگاه لیورپول برای دانشجویان از نظر آموزشی و الهام بخش بودن انتخاب بسیار خوبی است. دانشگاه لیورپول از نظر بین المللی فرصت‌های متنوعی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و این دانشگاه ترم‌های تحصیلی تابستانه هم دارد. البته میتوانید بورسیه تحصیلی انگلستان را هم برای تحصیل در این دانشگاه دریافت کنید. همچنین این دانشگاه در شهر معروف جهانی لیورپول قرار گرفته است و از این نظر برای دانشجویان بسیار شگفت انگیز خواهد بود. همچنین این دانشگاه در رده‌بندی ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان هم قرار دارد.

دانشگاه Queen Mary لندن

دانشگاه Queen Mary در لندن، سومین و یکی از بزرگترین موسسه‌های آموزش عالی شهر لندن است. این دانشگاه در شرق شهر قرار دارد.دانشگاه کویین ماری عضو گروه راسل از دانشگاه‌های پژوهشی است و تأسیس این دانشگاه به سال ۱۷۸۵ بازمی‌گردد. دانشگاه Queen Mary با بیش از ۳۲٬۰۰۰ دانشجوی دارای ۱۷۰ ملیت مختلف، شهرت جهانی قوی دارد.دانشگاه Queen Mary بیش از ۲۴۰ رشته در مقاطع تحصیلی مختلف ارائه می‌دهد که در سه دانشکده متفاوت قرار دارند. این دانشگاه اولین عضو گروه راسل است که دوره‌های کارآموزی کارشناسی ارشد را هم ارائه می‌دهد. این دانشگاه در بین دانشگاه برتر جهان هم قرار دارد.دانشگاه Queen Mary دارای بزرگ‌ترین دانشکده علوم پزشکی دانشگاهی در جهان است و به خاطر آموزش و انجام تحقیقات پزشکی در مدرسه بارتس و دانشکده پزشکی و دندانپزشکی لندن شهرت دارد. دانشکده‌ی پزشکی دانشگاه Queen Mary دارای بخش‌های ویژه‌ای از جمله کاردیولوژی، بیماری‌های عفونی، جراحی و دندانپزشکی است. دانشکده دندانپزشکی کوئین ماری به تازگی تأسیس شده و امکانات جدید و پیشرفته‌ای هم دارد.

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه بیرمنگام دانشگاهی با آجرهای قرمز زیبا بوده و در یک محیط سرسبز و پر از درختان، واقع در شهر بیرمنگام در شمال لندن قرار گرفته است. این دانشگاه در حدود ۱۵۰ کیلومتری شمال لندن است. دانشگاه بیرمنگام در سال ۱۹۰۰ تأسیس شده است و بیش از یک قرن است که ذهن‌های بزرگ را پرورش و توسعه می‌دهد. این دانشگاه با استفاده از نوآوری در تحقیقات مرزهای جدید دانش را پیش می‌برد و نتایج تحقیقات آن تأثیر زیادی بر زندگی مردم دارد. دانشگاه بیرمنگام عضو بنیادی گروه راسل و یونیورزیتیز ۲۱ است و یک موسسه آموزشی دارای رتبه‌بندی جهانی و مشهور است که دارای سطح علمی بسیار بالایی است.

دانشگاه کاردیف

دانشگاه کاردیف به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و برتر بریتانیا در ارزیابی‌های دولتی مستقل شناخته شده است. این دانشگاه امکانات مدرن و رویکرد جذاب خود در تدریس را با تاریخچه افتخارات و دستاوردهای اخیرش ترکیب کرده است. در حال حاضر تقریباً ۳۰۰۰۰ دانشجو و در حدود ۱۰۰۰۰ دانشجو بین‌المللی در این دانشگاه ولزی ثبت نام کرده‌اند.رشته‌های تخصصی این دانشگاه شامل دندانپزشکی، علوم اجتماعی، مهندسی، فناوری و مشاغل تجاری مختلف است. در حال حاضر این دانشگاه رتبه ۵ام در انگلستان در زمینه کیفیت تحقیقات و رتبه‌ ۱۶۰ جهانی برترین دانشگاه‌ها را به دست آورده است.۹۵٪ از دانشجویان دانشگاه کاردیف پس از فارغ‌التحصیلی وارد بازار کار می‌شوند. همچنین تعدای از دانشجویان هم به تحصیل در مقاطع بالاتر ادامه می‌دهند.

دانشگاه نیوکاسل

دانشگاه نیوکاسل یک مؤسسه برجسته جهانی است که در سال ۱۸۳۴ تأسیس شده است و شهرت بین‌المللی در زمینه تحقیقاتی و آموزش دارد. این دانشگاه عضو بنیادی از گروه راسل بوده و به برتری از نظر خلاقیت و نوآوری متعهد است. این دانشگاه با انجام تحقیقات سعی در ایجاد تغییر در زندگی مردم جامعه و همچنین بهبود وضعیت جهانی دارد. علاوه بر این محیط دانشگاه شامل فضای سبز و یک معماری قدیمی و زیبا است. همچنین دانشگاه در شهر شلوغ و پر رونق نیوکاسل واقع شده است که یکی از ارزان‌ترین شهرهای انگلستان هم به حساب می‌آید.شهر نیوکاسل فضای دوستانه و سیستم حمل و نقل ارزان و کارآمدی دارد.

مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در انگلستان

دوره‌های دندانپزشکی در انگلستان به طور کلی پنج سال طول می‌کشند (در صورت نیاز به یک سال پیش دانشگاهی، شش سال). این دوره‌ها در از نظر سطح علمی و تکنیکی به طور قابل توجهی برتر هستند. دانشجویان دندانپزشکی تشخیص، پیشگیری، مدیریت و درمان بیماری‌های دهان و دندان را مطالعه خواهند کرد. پرکاربردترین نوع مدرک دندانپزشکی درجه BDS (لیسانس دندانپزشکی) است. با این حال، دانشجویانی که می‌خواهند در رشته‌های خاص یا تخصصی تحصیل کنند؛ می‌توانند در مقطع کارشناسی ارشد ادامه تحصیل بدهند.
سال اول تحصیل در رشته دندانپزشکی به تمرکز بر دانش پایه پزشکی و دانش‌های بالینی در زمینه تشریح، فیزیولوژی، زیست شناسی دهان و دارو درمانی تمرکز دارد. این مباحث درسی تا زمان دریافت مدرک ادامه خواهند داشت. اما آموزش‌های بالینی در ترم‌های آخر سال اول تحصیلی آغاز خواهند شد. برای انجام کارآموزی و همچنین تمرین بالینی، دانشجویان باید از لحاظ عملکرد مجاز شده باشند. در سال دوم دانشجویان، دانش سال اول خود را با آموزش‌های عملی تقویت می‌کنند و تمرکز بیشتری بر محیط دندانپزشکی رفتار بیمار و بهداشت دهان و دندان خواهند داشت.

کار دندانپزشکی بعد از فارغ‌التحصیلی در انگلستان

فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی در ابتدا به عنوان کاراموز، در سیستم سلامت دولتی یا بخش خصوصی استخدام می‌شوند. به دلیل مهارت‌های ویژه و تخصصی که فارغ‌التحصیلان دندانپزشکی دارند؛ آن‌ها می‌توانند در ابتدای کار حوزه تخصصی خود را انتخاب کنند و در آینده تغییراتی در آن ایجاد کنند.شغل‌های دندانپزشکان شامل موارد زیر هستند.البته امکان تدریس دندانپزشکی هم در این مقطع تحصیلی وجود دارد.

• پرستار دندانپزشکی

• پزشک بهداشت دهان و دندان

• درمانگران دندانپزشکی

• تکنسین دندانپزشکی

• دندانپزشک عمومی

حقوق دندانپزشکان پس از فارغ‌التحصیلی در انگلستان

متوسط دستمزد سالیانه و شروع کار دندانپزشکان حرفه‌ای در انگلستان تقریباً ۳۱۰۰۰ پوند است. حقوق دندانپزشکان با تجربه بیشتر یا کسانی که در مناطقی با مراجعه کنندگان زیاد فعالیت می کنند؛ ممکن است مبلغ بالاتری باشد. این در حالی است که دندانپزشکان تازه کار ممکن است با بازه حقوقی پایین تری شروع به کار کنند. داشتن مطب خصوصی و مدارک تحصیلی بالاتر، همچنین می توانند تأثیری بر درآمد داشته باشند.

سوالات متداول

مدت زمان دوره دندانپزشکی در انگلستان چقدر است؟

برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک، شما باید برنامه آموزشی پنج ساله در یک دانشگاه معتبر انگلیسی را به پایان برسانید. در طول پنج سال، شما مهارت‌های عملی را یاد خواهید گرفت و در سخنرانی‌ها و سمینارهای آکادمیک شرکت خواهید کرد.

پذیرش در کدام دانشکده دندانپزشکی در انگلستان آسان‌ترین است؟

سخت است بگوییم کدام دانشکده دندانپزشکی در انگلستان گزینه آسان‌تری برای پذیرش گرفتن است زیرا هر دانشگاه استانداردهای مختلفی را برای پذیرش متقاضیان دارد. با این حال، موسسه دندانپزشکی دانشگاه لیدز‌توانا به نسبت درخواست‌های پذیرش دانشجویان دندانپزشکی را سریع‌تر قبول می‌کند.

سه مهارت لازم برای تبدیل شدن به دندانپزشک چه مواردی هستند؟

برای تبدیل شدن به یک دندانپزشک در انگلستان، شما باید دارای مهارت‌های خوبی از نظر ارتباط گرفتن، تمرکز، توانایی کار بلند مدت (معمولاً تحت فشار) و حرکت‌های فیزیکی داشته باشید.

سخن پایانی

تحصیل دندانپزشکی در انگلستان می‌تواند؛ یکی از بهترین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین المللی باشد. در واقع رنکینگ دانشکده‌های دندانپزشکی کشور انگلستان بسیار بالا بوده و همچنین امکانات و تکنولوژی پیشرفته‌ای هم دارند. علاوه بر این، فارغ التحصیلان رشته دندانپزشکی در انگلستان می‌توانند؛ بلافاصله پس از پایان دوران تحصیل مشغول به کار شوند.

همچنین این افراد حقوق بسیار بالایی در سیستم بهداشت و درمان انگلستان دریافت خواهند کرد. بنابراین بهتر از هرچه سریع‌تر نسبت به ارائه درخواست برای تاسیس دندانپزشکی در انگلستان اقدام کنید و در صورتی که برای انجام این کار نیاز به دریافت راهنمایی داشتید؛ می‌توانید با موسسه مهاجرتی مهاجر دانش تماس بگیرید.


5/5 - (1 امتیاز)