آموزش بیوتکنولوژی در انگلستان هر ساله در دانشگاه‌های برتر این کشور انجام می‌شود. در این دوره‌ها دانشجویان با فناوری‌ و تکنیک‌هایی که از سیستم‌های بیولوژیکی و موجودات زنده برای توسعه یا ایجاد محصولات مختلف استفاده می کنند؛ آشنا می‌شوند. علم بیوتکنولوژی که گاهی به آن علوم زیستی هم گفته می‌شود؛ مهارت‌های لازم و پیشرفته برای دستکاری کنترل شده و عمدی سیستم‌های بیولوژیکی برای تولید محصولاتی مانند آنتی‌بیوتیک‌ها، مواد شیمیایی صنعتی و محصولات اصلاح‌شده ژنتیکی را در اختیار دانشجویان این رشته قرار می‌دهد. در انگلستان، دانشجویان بیوتکنولوژی توانایی قرارگیری در هر عنوان شغلی برای گسترش هر چه بیشتر علم را دارند. در اینجا اطلاعات لازم درباره آموزش بیوتکنولوژی در انگلستان را آورده‌ایم.

گرایش‌های آموزشی بیوتکنولوژی در انگلستان

آموزش بیوتکنولوژی در انگلستان شامل چندین گرایش مختلف است.در واقع هر کدام از این گرایش‌ها به یک زمینه دیگر از دانش بیوتکنولوژی می‌پردازد. هر کدام از این گرایش‌ها در صنایع جهانی و کشور انگلستان دخیل هستند که این مسئله به خودی خود باعث تاثیرات گسترده این رشته در سیاست‌های این کشور خواهد شد. در ادامه با یکدیگر گرایش‌های مختلف رشته بیوتکنولوژی و تحصیل در انگلستان را بررسی می‌کنیم.

  • بیوتکنولوژی و مدیریت
  • بیوتکنولوژی محیطی
  • بیوتکنولوژی مواد غذایی
  • علوم دارویی
  • شیمی بیولوژیکی
  • کشف دارو
  • زیست شناسی مولکولی
  • زیست شناسی سلولی
  • کارشناسی پروتئین‌ها و آنزیم‌ها
  • کارشناسی ژن‌ها و ژنومیک
  • ساختار و عملکرد پروتئین
  • ایمنی شناسی و مهندسی بیوشیمیایی
  • شیمی

مشاغل و حقوق فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی

فارغ التحصیلان بیوتکنولوژی در صورت داشتن ویزای تحصیلی انگلستان میتوانند مشغول به کار شوند. این افراد در شاخه‌های زیست شناسی مولکولی، ژنتیک، بیوشیمی، ساخت دارو، ایمونولوژی و سایر علوم نقش خواهند داشت. مشاغل آنها همچنین در زمینه‌های نظارت کیفی، دارو و تولید مواد غذایی جریان پیدا می‌کند. از آنجایی که هزینه تحصیل در انگلستان تا حدودی بالا است؛ شما می‌توانید پس از پایان تحصیلات با کار کردن این هزینه‌ها را جبران کنید.

میانگین حقوق اوایل کار بیوتکنولوژیست حرفه‌ای: ۲۱۰۰۰ پوند

میانگین حقوق ​اوایل کار بیوتکنولوژیست غیرحرفه‌ای: ۱۶۰۰۰ پوند

شرایط تحصیل در رشته بیوتکنولوژی دانشگاه‌های انگلستان

در دانشگاه های انگلستان متقاضیان تحصیل در رشته بیوتکنولوژی باید در کنار ریاضیات، شیمی و یک رشته علمی دیگر (البته در همه دانشگاه ها اجباری نیست) تا حدودی به مباحث خود این رشته هم تسلط داشته باشند. معمولا اگر دانشجویان در رشته شیمی و ریاضیات سابقه تحصیل داشته باشند؛ مشکلی برای ادامه تحصیل آن‌ها وجود نخواهد داشت.

نمره مورد نیاز مدرک بین المللی: ۳۲-۳۵ امتیاز

سطح مورد نیاز : سطح A درس‌هایی مانند زیست شناسی، شیمی، فیزیک یا ریاضیات

نمره آیلتس مورد نیاز: نمره مجموع ۶.۵ - نمره هر بخش حداقل ۶

هزینه تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه‌های انگلستان

هزینه های تحصیل در رشته بیوتکنولوژی کشور انگلستان تقریباً بین ۲۳۷۰۰-۴۳۸۶۴ پوند در سال بر اساس شهریه است. برخی از هزینه های دیگر شامل موارد زیر است:

هزینه درخواست به دانشگاه: ۲۰ پوند
هزینه بیمه درمانی: ۲۶۰ پوند 

دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در انگلستان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته بیوتکنولوژی در انگلستان، جزئیات مربوط به ده دانشگاه برتر در رتبه بندی دانشگاه‌های زیست شناسی (بیوتکنولوژی) گاردین را در ادامه آورده‌ایم:

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو چهارمین دانشگاه قدیمی در جهان انگلیسی زبان است که در سال ۱۴۵۱ تأسیس شده است. دانشگاه گلاسکو که در بزرگترین شهر اسکاتلند قرار گرفته است؛ یکی از ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان است و در حال حاضر دارای ۲۶۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۲۰ کشور مختلف است. گلاسکو همچنین یکی از عضوهای گروه معتبر دانشگاه های تحقیقاتی راسل انگلستان است. گلاسکو در طول تاریخ خود شش برنده جایزه نوبل، یک نخست وزیر، اولین وزیر اول اسکاتلند و اولین زن فارغ التحصیل رشته پزشکی این کشور را دانش آموخته کرده است. ۹۶ درصد از کارکنان پژوهشی فعال دانشگاه گلاسکو در زمینه‌هایی کار می‌کنند که به صورت بین المللی هم از ارزش بسیار بالایی برخوردار هستند. پردیس اصلی دانشگاه گلاسکو در بخش غربی دانشگاه گلاسکو و تنها با سه مایل فاصله از مرکز شهر واقع شده است. گلاسکو بزرگترین شهر اسکاتلند و دوست داشتنی‌ترین شهر جهان است. این شهر اخیراً توسط روزنامه تایم در بین 10 شهر برتر جهان در سال 2019 قرار گرفته است. گلاسکو به عنوان یکی از پر جنب و جوش‌ترین شهرهای اروپا با انبوهی از جاذبه‌های فرهنگی، معماری خیره کننده، پارک‌ها و فضاهای سبز فراوان، مرکز خریدهای فوق العاده، و برنامه‌های فوق‌العاده در تمام طول سال از رویدادها و جشنواره‌های جهانی هم به شدت استقبال می‌کند.

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ یک مرکز علمی مشهور برای تحصیل و تحقیقات در اسکاتلند است و در سال ۱۵۸۳ تاسیس شده است که آن را به یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های انگلستان تبدیل کرده است. همچنین دانشگاه ادینبورگ یکی از بزرگترین و معتبرترین دانشگاه‌های جهان است و ادینبورگ در حال حاضر در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال ۲۰۲۴ در رتبه ۲۵ برتر جهانی قرار دارد. در مجموع ۲۲ دانشکده این دانشگاه را تشکیل می‌دهند که حدود ۶۰۰۰ از ۲۷۵۰۰ دانشجو این دانشگاه در حال حاضر مهاجران بین المللی هستند. از نظر آکادمیک، ادینبورگ در رشته‌های پزشکی و پژوهشی شهرت زیادی دارد و اکتشافات و افتخار ثبت اختراعات متعددی مانند داروهای بیهوشی، پنی سیلین و تلفن را در خود جای داده است. این دانشگاه همچنین دارای قدیمی ترین دپارتمان ادبیات انگلیسی در بریتانیا است که در بین دانشکده‌های علوم انسانی امتیاز بالایی کسب کرده است. مدرسه سلطنتی (دیک) مطالعات دامپزشکی دانشکده مطالعات دامپزشکی سلطنتی (دیک) در حال حاضر رتبه اول علوم دامپزشکی را در رنکینگ دانشگاهی گاردین دارد و همچنین دارای اعتبار بسیار زیادی در هفت سال آینده از نظر شوراهای بین المللی آموزش است. دلیل اعتبار این دانشگاه، برنامه آموزشی قوی و سیستمی است که مبتنی بر کسب تجربه عملی دانشجویان تا زمان فارغ التحصیلی است.

دانشگاه بریستول

دانشگاه بریستول در زمینه آموزش و تحقیقات با کیفیت بالا شهرت بین المللی دارد. دانشجویان این دانشگاه همچنین روحیه‌ای مستقل و آینده نگر دارند. دانشگاه بریستول که در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد؛ یکی از ۲۴ عضو گروه تحقیقاتی راسل است. بریستول یکی از دانشگاه‌های اصلی « نشان قرمز » است که در شهرهای بزرگ صنعتی انگلستان تأسیس شده است. این دانشگاه در رتبه ده برترین دانشگاه‌های کشور انگلستان و در رتبه ۵۵ جهان از نظر رده بندی دانشگاه های جهانی QS 2024 قرار دارد. همچنین این دانشگاه از نظر رده بندی QS Graduate Employability Rankings برای استخدام فارغ التحصیلان پس از تحصیل، در رتبه هفتم مشترک کشور انگلستان قرار دارد.با تکمیل فرم درخواست دانشگاه بریستول، می‌توانید از این دانشگاه پس از مدتی پذیرش بگیرید و همچنین بورسیه تحصیلی انگلستان را دریافت کنید.

دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال کالج لندن همواره در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد و بخشی از «مثلث طلایی» شش دانشگاه نخبه بریتانیا است که شامل آکسفورد و کمبریج هم می‌شود. امپریال از گذشته تا به امروز در رشته‌های علمی، مهندسی و پزشکی در سطح جهانی شناخته شده است. اگرچه اخیرا دانشکده بازرگانی کالج امپریال و دپارتمان علوم انسانی این دانشگاه هم مورد توجه زیادی قرار گرفته است. امپریال کالج لندن بخشی از گروه معتبر راسل است و بر اساس آخرین رده بندی دانشگاهی تایمز در رتبه پنجم بهترین دانشگاه‌ها در بریتانیا قرار دارد. این دانشگاه به طور مرتب به عنوان یکی از ده دانشگاه برتر جهان بر اساس رده بندی جهانی QS رتبه بندی می‌شود. تحقیقات پیشگامانه و پیشرفته‌ای به صورت مداوم در این دانشگاه انجام می شود که نتیجه آن ۱۴ جایزه نوبل و ۸۱ کمک هزینه تحصیلی رشته‌های علوم پزشکی در گذشته بوده است. پردیس اصلی امپریال کالج در کنزینگتون جنوبی در مرکز لندن واقع شده است. کالج امپریال که قبلاً کالج در برگیرنده دانشگاه لندن بود؛ در سال ۲۰۰۷، در صدمین سالگرد تأسیس آن، از دانشگاه لندن مستقل شد.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک یک دانشگاه پیشرو در انگلستان است که تفکرات انتقادی مستقل را از طریق فرهنگ دانشگاهی و تحقیقات پیشگامانه در جامعه ایجاد کرده است. دانشگاه یورک به عنوان عضوی از گروه معتبر راسل، متعهد به آموزش مبتنی بر تحقیق است و تجربه یادگیری حمایتی و فراگیر را برای دانشجویان فراهم می‌کند. خوابگاه‌های اقامت دانشجویان درون دانشگاه یا در نزدیکی آن است. پس از ثبت نام، به یکی از یازده کالج یورک ملحق خواهید شد. همه کالج‌ها از طریق شرکت دادن دانشجویان در فعالیت‌های اجتماعی و ایجاد یک سیستم پشتیبانی که برای همه دانشجویان در دسترس است؛ به دانشجویان حس ارزشمندی و تأثیرگذاری در جامعه را خواهند داد. همچنین تعداد زیادی از باشگاه‌ها و انجمن‌ها در محوطه دانشگاه و اقامتگاه‌های کالج یورک قرار گرفته‌اند که احساس آرامش در خانه بودن را برای دانشجویان جدید در طول تحصیل فراهم میکنند. یورک شهری پر رفت و آمد است که مرتبا به عنوان یکی از بهترین مکان‌ها برای زندگی و بازدید در انگلستان انتخاب می‌شود. این شهر با داشتن مجموعه وسیعی از مغازه‌ها، موزه‌ها، جشنواره‌ها، فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی، رستوران‌ها و کافه‌ها، به اندازه‌ای بزرگ است که در آن احساس سرزندگی داشته باشید و همچنین به اندازه‌ای کوچک است که بتوانید در آن حسی صمیمانه داشته باشید.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر در شمال انگلستان قرار گرفته است و یکی از بزرگترین دانشگاه های انگلستان است که در حال حاضر حدود ۳۸۰۰۰ دانشجو (تقریباً ۹۰۰۰ دانشجوی بین المللی) در کنار ۱۰۰۰۰ کارمند در آن مشغول به فعالیت هستند. این دانشگاه به دلیل برتری علمی و تحقیقاتی خود مشهور است و همچنین یکی از اعضای گروه راسل است. دانشگاه منچستر ۲۵ برنده جایزه نوبل از میان کارکنان و دانشجویان فعلی و سابق دارد. ۹۱٪ از فارغ التحصیلان اخیر دانشگاه منچستر مستقیماً به کار یا ادامه تحصیل می‌پردازند. در رتبه بندی معتبر دانشگاه های جهان شانگهای جیائو تونگ، دانشگاه منچستر در رتبه برتر ۵۰ قرار دارد. پس از آخرین بررسی آژانس تضمین کیفیت، بیان شد که: "به طور منطقی می توان به صلاحیت مدیریت فعلی و احتمالی آینده موسسه دانشگاهی منچستر از نظر کیفیت آموزشی و وجود فرصت‌های یادگیری در دسترس دانشجویان اعتماد کرد" این بیانیه بهترین نتیجه گیری ممکن برای دانشگاه است. علاوه بر ۲۵ جایزه نوبل (ده جایزه برای فیزیک، نه جایزه برای شیمی، سه جایزه برای فیزیولوژی/پزشکی و سه جایزه برای اقتصاد)، تحقیقات پیشگامانه دانشگاه گسترده است و دانشگاه منچستر با وجود یک فضای صمیمانه، مستقل و رو به ارتقا، فرصت‌های قابل توجهی را به دانشجویان کنجکاو ارائه می‌دهد. با وجود باشگاه‌ها و انجمن‌هایی که بیشتر از هر دانشگاه دیگری است و رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی که تاثیر بسیار زیادی در جذب دانشجویان دارد؛ محیط پر جنب و جوش و پویا دانشگاه منچستر می‌تواند منجر به کسب تجربیات بی نظیر و برجسته‌ای  در حین تحصیل و پس از تحصیل شود.

دانشگاه لیدز

دانشگاه لیدز که در سال ۱۹۰۴ تأسیس شد؛ شهرت بین‌المللی از نظر شیوه  تدریس اساتید و تحقیقات دارد. این دانشگاه یکی از اعضای گروه دانشگاه‌های معتبر راسل است. لیدز یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور است که در حال حاضر ۳۸۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۷۰ کشور در آن ثبت نام کرده اند. این در حالی است که محل پردیس ایم دانشگاه با مساحت ۹۸ هکتار، تنها یک مایل از مرکز شهر شلوغ فاصله دارد. امکانات پردیس دانشگاه شامل فضای آموزشی عالی، چهار کتابخانه، یک استخر شنای پیشرفته و یک مرکز تناسب اندام به نام The Edge و همچنین stage leeds است که یک سالن اجرای جدید است. دانشگاه لیدز یکی از پرطرفدارترین رشته‌های موجود در تمامی دانشگاه‌های بریتانیا را ارائه می‌دهد. رشته‌های این دانشگاه از زبان انگلیسی سال اول برای دانشجویان بین‌المللی تا صدها گزینه در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و فرصت‌های دکترا همگی بی نظیر هستند. مدارک تحصیلی از دانشگاه لیدز مورد احترام کارفرمایان و دانشگاه‌های سراسر جهان است و فارغ التحصیلان این دانشگاه را می‌توان در موقعیت های تأثیرگذار در سراسر جهان یافت.

دانشگاه جان مورز لیورپول

دانشگاه جان مورز لیورپول در ابتدا در سال ۱۸۲۵ تأسیس شد و قبل از اینکه در سال ۱۹۹۲ به یک دانشگاه کاملاً معتبر تبدیل شود؛ رویدادهای مختلفی را تجربه کرد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های بریتانیا با تقریباً ۲۲۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور جهان است. لیورپول جان مورز پیشگام آموزش چند رسانه ای است و یکی از پیشرفته‌ترین مراکز رسانه‌ای بریتانیا را دارد. بسیاری از سخنرانی‌ها در این دانشگاه توسط کامپیوتر ارائه می‌شوند و زمان آموزش هر کدام از دانش آموزان را با اساتید خود به حداکثر می‌رساند.

دانشگاه آبردین

دانشگاه آبردین در سال ۱۴۹۵ تاسیس شد و سومین دانشگاه قدیمی اسکاتلند و پنجمین دانشگاه قدیمی در بریتانیا است. پنج برنده جایزه نوبل در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند و دانشجویانی که برای تحصیل در آبردین انتخاب می‌شوند به جامعه متنوع و پر رونقی متشکل از ۱۲۰۰۰ دانشجو در سراسر جهان خواهند پیوست. دانشگاه آبردین مباحث آموزشی درجه یک را در محوطه‌ای زیبا ارائه می دهد. در پردیس اصلی، ساختمان‌های باستانی با آزمایشگاه‌های مدرن و تازه بازسازی شده، امکانات تحصیلی عالی و آخرین تکنولوژی‌های روز در کتابخانه را خواهید دید. امکانات اجتماعی و ورزشی این دانشگاه از استاندارد بالایی برخوردار است و بیش از ۱۵۰ باشگاه ورزشی و انجمن برای پیوستن دانش آموزان به آن‌ها در دسترس هستند. تقریباً نیمی از دانشجویان دانشگاه آبردین در رشته های پزشکی، علوم یا مهندسی تحصیل می کنند و هنر و علوم اجتماعی هم در بین این دانشجویان محبوب هستند. یک جمع بین المللی از دانشجویان اسکاتلندی و انگلیسی در کنار ۱۲۰ ملیت مختلف، زندگی در یک محیط چند فرهنگی و هیجان انگیز را تضمین می کند. همچنین موقعیت جغرافیایی آبردین برای دانشجویان در سراسر جهان جذاب است. فارغ‌التحصیلان دانشگاه آبردین همچنین از بالاترین حقوق اولیه در اسکاتلند برخوردار هستند و این شهر از نظر رده بندی‌های جهانی به عنوان امن‌ترین شهر دانشگاهی اسکاتلند معرفی شده است.

سوالات متداول

آیا انگلستان کشور خوبی برای آموزش بیوتکنولوژی است؟

بله، دانشگاه‌های بیوتکنولوژی انگلستان در سطح جهانی رتبه خوبی دارند. علاوه بر این، شهریه اکثر دانشگاه‌ها مقرون به صرفه است و این دانشگاه‌ها در بین کالج‌های برتر کارشناسی ارشد در جهان رتبه بندی شده‌اند.

درآمد متخصصان بیوتکنولوژی در انگلستان چقدر است؟

حقوق بیوتکنولوژیست‌های با تجربه (بیش از پنج سال تجربه) می تواند بین
۲۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ پوند باشد. حقوق متخصصان بسیار با تجربه (ده سال یا بیشتر) با مسئولیت‌های اضافی می‌تواند تا ۶۰۰۰۰ پوند افزایش یابد.

آیا بیوتکنولوژی شغل خوبی است؟

بیوتکنولوژی یک انتخاب شغلی عالی است؛ زیرا در بخش‌های مختلف مانند مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی ژنتیک، پزشکی و غیره بسیار مورد تقاضا است.

سخن پایانی

فارغ التحصیلان رشته بیوتکنولوژی در انگلستان فرصت‌های فوق العاده‌ای برای کار و ادامه تحصیل در این کشور خواهند داشت. در واقع آموزش بیوتکنولوژی در انگلستان یکی از شاخص‌ترین علوم دانشگاهی در کشور انگلستان است. بنابراین دانشجویان بین‌المللی هم فرصت‌های فراوانی برای تحصیل در این رشته خواهند داشت. اگر به تحصیل در رشته بیوتکنولوژی در دانشگاه‌های انگلستان علاقه مند هستید؛ همین امروز می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجر دانش تماس بگیرید. موسسه مهاجر دانش در زمینه پذیرش دانشجویان و فراهم کردن فرصت آموزش بیوتکنولوژی در انگلستان می‌تواند به دانشجویان تضمین بدهد.

5/5 - (1 امتیاز)