امنیت در ترکیه به دلیل اینکه هر ساله میزبان توریست ها و مسافرانی که به این کشور سفر می کنند بسیار موضوع مهمی شده، و این امر باعث شده است که دولت ترکیه به امنیت شهرها خصوصا شهرهای توریستی نظیر استانبول و آنتالیا بسیار اهمیت دهند. این روزها مبحث مهاجرت به یکی از داغ‌ ترین و پرطرفدارترین موضوعات تبدیل شده است. یکی از گزینه های جالب توجه که اخیراً نام آن زیاد به گوش می رسد مهاجرت تحصیلی به ترکیه است. در ادامه به راه های ساده برای امنیت در ترکیه خواهیم پرداخت.

به طور کلی توجه ترکیه به امنیت باعث شده است امنیت در شهرهایی مثل استانبول به خوبی برقرار باشد. در ترکیه اکثر مناطق به استثنای چند منطقه آن دارای برچسب سبز هستند که این برچسب­ ها  نشان دهنده امنیت می باشند.

امنیت در استانبول

کشورهای توریستی عموما امنیت گردشگران خود را تضمین می کنند، امنیت در شهر استانبول در حد استاندارد و متعارف خود است و بیشتر مناطق آن دارای امنیت بسیار بالا هستند.

با توجه امنیت زیاد در این شهر مسئولین استانبول برای رفاه گردشگران، یک دفتر گردشگری گردآوری کرده اند که افسران پلیس در این دفتر به چند زبان زنده دنیا تسلط کامل دارند و آماده خدمت رسانی به مسافران و گردشگران می باشند.

امنیت در استانبول به قدری زیاد است که اکثر ماطق  شهر، توسط دوربین های امنیتی ۲۴ ساعته نظارت می شوند تا امکان خطر را تا جای ممکن کاهش دهند.

حتما بخوانید:

نکاتی در مورد امنیت در ترکیه

اصولا در مناطقی که جمعیت زیادی متراکم است بایستی دقت بیشتری به خرج دهید. سعی کنید از توقف در مکان های پر تردد و شلوغ پرهیز کنید. با وجود حضور پلیس در اکثر نقاط شهر توصیه می شود در مکان های شلوغ مراقب کیف، گوشی همراه ، کودکان و از همه مهم تر مدارک شناسایی خود باشید .

پلیس ترکیه

شماره تماس پلیس

برای تماس با پلیس در شهرها می‌توانید با شماره ۱۵۵ کاملا رایگان و از هر تلفنی استفاده کنید. در مناطق روستایی و مناطقی که در محدوده پلیس نمی‌باشد می‌توانید با ژاندرمری با شماره ۱۵۶ تماس بگیرید.

در شهرهای استانبول، آنکارا، ازمیر و آنتالیا می‌ توانید برای مواردی چون دزدی، گم شدن پاسپورت و یا دیگر موارد از پلیس توریسم کمک بگیرید.

با توجه به مواردی که گفته شد، اگر حتی می خواهید در ترکیه مشغول به کار شوید نیز، خیال خانواده تان را از امنیت ترکیه راحت کنید.

آمبولانس ترکیه

شماره تماس آمبولانس

با شماره 112 می توانید از هر مکان و با هر تلفنی به صورت رایگان با آمبولانس تماس بگیرید.

5/5 - (4 امتیاز)