تحصیل در رشته پزشکی یا دندانپزشکی در ترکیه می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش رو برای دانشجویان ایرانی باشد. کشور ترکیه با در اختیار داشتن امکانات مختلف در زمینه پزشکی و دندانپزشکی و تحصیل در این رشته ها امروزه به یکی از مقاصد برای تحصیل تبدیل شده است. اما یکی از مهم ترین مزایای تحصیل پزشکی در ترکیه را می توان دریافت اقامت و مهاجرت از کشورهای اروپایی و آمریکایی دانست. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی امکان مهاجرت بعد از تحصیل پزشکی در ترکیه بپردازیم و بیشتر در زمینه تحصیل در ترکیه اطلاعات در اختیار شما قرار دهیم.

دانشگاه های پزشکی در ترکیه بیشتر با دانشگاه های معروف پزشکی در اروپا و آمریکا در حال فعالیت می باشند و بسیاری از این دانشگاه ها از اساتید مجرب و حرفه ای برای پزشکی استفاده می کنند. رشته های پزشکی در ترکیه یکی از مهم ترین و پر تقاضا ترین رشته های تحصیلی برای دانشجویان خارجی در این کشور می باشد و همه ساله دانشجویان ایرانی بسیاری از کشورمان برای ادامه تحصیل پزشکی در ترکیه راهی این کشور می شوند. دانشگاه هایی با کیفیت که امکانات رفاهی زیادی در اختیار شما قرار می دهند و همچنین شما پس از تحصیل در ترکیه می توانید برای دریافت اقامت از کشورهای دیگر اقدام کنید. در ادامه با ما همراه باشید.

[lwptoc]

2

تحصیل پزشکی در ترکیه، پذیرش بگیرید

پیش از اینکه بخواهیم نسبت به امکان مهاجرت بعد از تحصیل پزشکی در ترکیه به کشورهای دیگر و شرایط مهاجرت پس از تحصیل پزشکی در ترکیه بپردازیم، بهتر است شما را با تحصیل پزشکی در ترکیه بیشتر آشنا کنیم. باید بدانید که ترکیه یک کشور بسیار محبوب برای دانشجویان به خصوص دانشجویان پزشکی می باشد. شما پیش از اینکه به کشور ترکیه سفر کنید و مشغول به تحصیل شوید، باید بر اساس مدارک خودتان اعم از ریز نمرات و نوشتن درخواست دریافت پذیرش، نسبت به دریافت پذیرش پزشکی در ترکیه اقدام کنید.

این فرآیند به شما کمک می کند تا دانشگاه مورد نظرتان از علاقه شما نسبت به تحصیل مطلع شده و درخواست شما مبنی بر تحصیل را قبول یا رد نماید. بهتر است در این مرحله از موسسه ای با تجربه که در زمینه تحصیل در ترکیه اطلاعات لازم را دارند کمک بگیرید و نسبت به دریافت پذیرش اقدام نمایید. این گروه همچنین می تواند به شما در انتخاب یک دانشگاه با کیفیت کمک کند تا بتوانید شانس خود را برای مهاجرت پس از تحصیل بالاتر ببرید. لازم به ذکر است که با دریافت پذیرش از یک دانشگاه برای تحصیل پزشکی در ترکیه، شما برای تحصیل به این کشور عازم می شوید و ویزای شما از نوع تحصیلی می باشد. شما پس از تحصیل، چنانچه قصد اقامت در ترکیه را نداشته باشید، باید به کشور خودتان برگردید.

حتما بخوانید:

قصد مهاجرت دائم دارم، چه کار کنم؟

در جواب به این سوال باید بدانید که برای سفرهای تفریحی به کشور ترکیه نیازی به دریافت ویزا ندارید و با پاسپورت ایرانی می توانید به مدت سه ماه برای تفریح به کشور ترکیه سفر داشته باشید. این در حالی است که برای اقامت دائم، کار و تحصیل شما نیازمند دریافت ویزا از کشور ترکیه می باشید. دانشجویان پزشکی در ترکیه می توانند پس از دریافت پذیرش از این کشور نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. محدودیت های ویزای تحصیلی برای ایرانیان شامل محدودیت های کار تمام وقت و اقامت دائم می شود.

به این معنا که پس از تحصیل در کشور ترکیه باید به کشور خود باز گردید. این در حالی است که شما پس از تحصیل پزشکی در ترکیه می توانید به وزارت امور خارجه این کشور درخواست کار و اقامت دائم داده و به عنوان یک پزشک برای همیشه ساکن کشور ترکیه شوید. البته باید در نظر داشته باشید که در مدت زمان ارائه درخواست به کشور ترکیه برای اقامت دائم پس از تحصیل پزشکی در ترکیه، این کشور از لحاظ نیروی کار پزشکی نیازمند افراد خارجی باشد.

3

مهاجرت دائم به کشورهای اروپایی و آمریکایی

در صورتی که پس از تحصیل پزشکی در ترکیه به این نتیجه برسید که قصد بازگشت به ایران یا ماندن در کشور ترکیه را ندارید، می توانید درخواست مهاجرت دائم به کشورهای اروپایی، کانادا و یا آمریکا ارائه کنید و برای ادامه زندگی به یکی از این کشورها مهاجرت داشته باشید. در این صورت شما می توانید پس از دریافت مدرک پزشکی در ترکیه، یکی از کشورهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و با بررسی نیازمندی این کشور به نیروی کار پزشکی نسبت به ارائه درخواست اقامت دائم در این کشورها اقدام کنید.

در این مرحله از سوی سفارت کشورهای ثالث شما به عنوان یک ایرانی شناخته می شوید ولی اعتبار مدرک شما در صورتی که بالا باشد می توانید شانس خودتان را برای دریافت اقامت دائم بیشتر کنید. همچنین در کشورهای ترک زبان مانند قبرس شمالی به دلیل تسلط بر زبان ترکی می توانید شانس بیشتری داشته باشید و به راحتی به این کشورها درخواست دریافت اقامت را ارائه نمایید. در صورتی که سوالی در این زمینه داشته باشید، می توانید با کارشناسانی که در زمینه دریافت پذیرش پزشکی در ترکیه به شما کمک کرده اند ارتباط برقرار کرده و مشورت داشته باشید.

چگونه شانس خود را افزایش دهیم؟

برای اینکه بتوانید شانس دریافت اقامت دائم از ترکیه یا کشورهای ثالث را افزایش دهید، به شما پیشنهاد می کنیم که هر دانشگاهی را برای تحصیل پزشکی در ترکیه انتخاب نکنید. این فرآیند می تواند کمی چالش بر انگیز باشد ولی می توانید با دریافت مشاوره بهترین دانشگاه های تحصیل در رشته پزشکی در ترکیه را انتخاب کرده و پذیرش تحصیلی را از این دانشگاه ها دریافت کنید. البته یکی دیگر از مواردی که می توان گفت مهم است، آن است که شما نباید دانشگاه هایی را انتخاب کنید که از دید وزارت بهداشت ایران مورد تایید نیستند. شما به هر دلیلی ممکن است که قید زندگی در آن سوی مرزها را بزنید و در این صورت باید بتوانید به عنوان یک پزشک در ایران فعالیت داشته باشید.

از این روی توصیه می شود که تمامی فرآیند پیش از دریافت پذیرش و تا پس از دریافت ویزای اقامت تحصیلی در ترکیه را به گروه ما بسپارید و در این زمینه مشورت دریافت کنید. این خدمات با قیمتی مناسب در دسترس شما می باشد و شما می توانید در سراسر کشور با مشاورین ما ارتباط برقرار نمایید.

5

کلام آخر

تحصیل پزشکی در ترکیه می تواند یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما باشد و تمامی دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی در ترکیه را دارند می توانند نسبت به دریافت پذیرش از این کشور اقدام کنند. تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ترکیه یکی از بهترین راه های پیش روی شما می باشد و همچنین می توانید از این شیوه برای دریافت اقامت دائم از ترکیه یا کشورهای دیگر اقدام کنید. در صورتی که سوالی در زمینه تحصیل پزشکی در ترکیه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

خدمات رفاهی و تحصیلی که کشور ترکیه به دانشجویان خارجی خود ارائه می دهد را می توان یکی از بهترین خدمات در میان کشورهای منطقه ای دانست. از این روی بسیاری از دانشجویان ایرانی برای تحصیل در رشته های مهم همچون پزشکی در ترکیه به این کشور مهاجرت تحصیلی می کنند. آب و هوا و مردم ترکیه دوست داشتنی هستند و شما می توانید دوران خوبی از تحصیل در این کشور را تجربه نمایید. در صورتی که سوالی در زمینه ادامه تحصیل در کشور ترکیه داشته باشید می توانید با کارشناسان ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را در این زمینه بپرسید.

5/5 - (1 امتیاز)