شرایط تحصیل آنلاین در انگلستان برای دانشجویان بین المللی هم فراهم شده است.در انگلستان دوره‌های آنلاین در مقطع کارشناسی به مدت ۳ سال و دوره‌های کارشناسی ارشد به مدت ۱ سال در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود. اگر شما دانشجوی بین المللی هستید که تسلط کافی به زبان انگلیسی ندارید یا برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان مشکل دارید؛ دوره‌های آنلاین و دانشگاه‌های غیر حضوری می‌توانند به شما در راه رسیدن به اهداف‌تان کمک کنند. در ادامه توضیحات کامل‌تری در رابطه با نحوه برگزاری دوره‌های آموزشی آنلاین در انگلستان و همچنین نحوه شرکت در این دوره‌های آموزشی ارائه کرده‌ایم.

تحصیل در انگلستان به صورت آنلاین

پس از این که ویروس کرونا جهان را تحت تأثیر قرار داد؛ مردم شروع به انجام فعالیت‌های آنلاین کردند. اگر در حال حاضر در حال تحصیل هستید؛ ممکن است در سال‌های گذشته‌ در دوره‌های آموزش آنلاین شرکت کرده باشید. در برخی موارد، بسیاری از امکانات به شکل آنلاین قابل دسترس هستند. خدمات آنلاین کار را برای افراد ساده‌تر کرده است. به عنوان مثال، می‌توانید در خانه بمانید و نگران پرداخت هزینه‌های سفر نباشید. اما آیا می‌شود در آنسوی جهان به صورت آنلاین تحصیل کرد؟ بله خوشبختانه امکان پذیر است.البته شرایط تحصیلات آنلاین، امکان دریافت ویزای تحصیلی انگلستان را برای شما فراهم نمی‌کنند. با این حال، شما می‌توانید در رشته‌های مختلفی اقدام به تحصیل آنلاین کنید.

شرایط تحصیل آنلاین در دانشگاه های انگلستان

با انتخاب یک دوره آموزشی به صورت آنلاین، می‌توانید اوضاع زندگی خود را هم سر و سامان بدهید.دوره‌های یادگیری به صورت آنلاین به دانشجویان امکان می‌دهند تا بدون نیاز به درخواست ویزای تحصیلی یا هزینه‌های بالای زندگی در انگلستان، به صورت آنلاین و با کیفیت بالا در خانه خود تحصیل کنند. تعدادی از دانشگاه‌های انگلیس این نوع دوره‌های آموزشی منحصر به فرد را ارائه می‌دهند که دانشجویان با شرکت در این دوره‌ها میتوانند؛ حتی با وجود اشتغال و در کنار خانواده خود به تحصیل ادامه دهند. در دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های انگلستان، تمامی مواد آموزشی از طریق یک پورتال آنلاین ارائه می‌شود؛ این موضوع در حالی است که بسیاری از دانشگاه‌ها امکان برقراری ارتباط با آن‌ها از طریق پست الکترونیک را به شما می‌دهند. در این دانشگاه‌ها همچنین دوره‌ها و سمینارها هم به صورت آنلاین برگزار می‌شوند. همچنین توجه کنید که در طی دوره جلساتی  هم با یک مشاور تحصیلی اختصاصی خواهید داشت که برگزاری این جلسات به معنای دریافت هدایت و پشتیبانی مستقیم خواهد بود. همچنین در صورتی که از لحاظ موقعیت جغرافیایی به مشاور تحصیلی خود نزدیک باشید؛ امکان برگزاری جلسات رو در رو هم وجود خواهد داشت.

مزایای تحصیل به صورت آنلاین در دانشگاه‌های انگلستان چیست؟

به طور کلی تحصیل آنلاین در انگلستان مزایای بسیار زیادی دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین آن‌ها، امکان تنظیم تقویم امور تحصیلی خود و عدم نیاز به ویزای تحصیلی است. در ادامه به مهم‌ترین مزایای تحصیل به صورت آنلاین اشاره کرده‌ایم.

• زمان‌بندی تحصیلی را میتوانید خودتان تنظیم کنید.
• با عدم نیاز به ترک خانه خود در زمان صرفه جویی کنید.
• محل زندگی و موقعیت جغرافیایی شما در جهان اهمیتی ندارد.
• در دوره‌های آموزشی آنلاین می‌توانید کمتر از یک دوره تمام وقت حضوری هزینه کنید.
• بزرگ‌ترین مزیت آموزش به صورت آنلاین این است که امکان دنبال کردن شغل خود را در کنار درس خواهید داشت. همچنین این دوره‌ها به صورت کاملا رسمی برگزار میشوند و مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشدی که شما دریافت می‌کنید؛ با مدرک یک دوره حضوری ارزش یکسانی دارد.

در کدام دانشگاه‌های انگلستان می‌توان به صورت آنلاین تحصیل کرد؟

تقریباً تمام دانشگاه‌های انگلستان از جمله دانشگاه‌های برجسته جهانی مانند دانشگاه کالج لندن، امکان تحصیل آنلاین را ارائه می‌دهند. بنابراین اگر شما می خواهید؛ تحصیلات خود را ادامه بدهید یا این که مدرک خود را ارتقا دهید و فرصت های کاری خود را افزایش بدهید؛ اما نمی توانید زندگی خود را در جای دیگری از جهان متوقف کنید یا کار خود را رها کنید و از خانواده خود دور باشید؛ آن گاه شرکت در دوره‌های آنلاین راه حل مناسبی برای شما خواهد بود. دانشگاه های انگلستان تعدادی از بهترین برنامه‌های آموزش از راه دور در اروپا و جهان را ارائه می‌دهند. سیستم آموزشی انگلستان به دلیل کیفیت بالای خود در سراسر جهان شناخته شده است و بسیاری از مردم رویای فارغ التحصیلی در یک دانشگاه انگلیسی را دارند. امروزه، این رویا آسان‌تر برآورده می شود. آموزش از راه دور راه حلی برای رفع همه نیازهای آموزشی دانشجویانی است که قادر به اقامت و تحصیل در یک کشور خارجی نیستند.

برترین دانشگاه‌های ارائه دهنده دوره‌های آموزشی آنلاین

حتما شما هم به دنبال دانشگاه‌هایی هستید که در کشور انگلستان دوره‌های آنلاین برگزار کنند؛ به طور کلی اکثر دانشگاه‌های انگلستان در برخی از رشته‌های خاص دوره آنلاین برگزار می‌کنند؛ اما ما در موسسه مهاجرتی دانش بر اساس اطلاعات رتبه‌بندی‌های بین‌المللی معتبر از جمله رتبه‌بندی QS و رتبه‌بندی بین‌المللی مجموعه تایمز برترین دانشگاه‌های برگزار کننده دوره‌های آنلاین در انگلستان را لیست کرده‌ایم. دانشگاه‌های این لیست ممکن است در تمام مقاطع تحصیلی یا فقط برخی از آن‌ها دوره آموزشی آنلاین برگزار کنند. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا این دانشگاه‌ها را مورد بررسی قرار بدهیم.

یونیورسیتی کالج لندن

یونیورسیتی کالج لندن مجموعه‌ای گسترده از رشته‌های کارشناسی ارشد و کارشناسی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. دانشجویان می‌توانند از بین رشته‌هایی مانند MSC، MI و MBA و علوم دانشگاهی از قبیل علوم اعصاب، آموزش، امنیت، ورزش و بسیاری موضوعات دیگر انتخاب کنند. به طور کلی یونیورسیتی کالج لندن یا همان UCL به دلیل سیستم آموزشی و پژوهش‌های گسترده‌اش متمایز است و متعهد است تا همواره در جایگاه برتر قرار گرفته و در دنیای واقعی تاثیرگذار باشد.

دانشگاه ادینبورگ

دانشگاه ادینبورگ دوره‌های آنلاینی را ارائه می‌کند که مدارک آن‌ها معادل مدارک دوره‌های حضوری هستند. بنابراین مدرک شما به گونه ای نخواهد بود که بیان کند که شما دروس را به صورت آنلاین کامل کرده‌اید.این مسئله همچنین به این معنی است که مدرک دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های انگلستان دقیقا همان میزان کاری را می طلبد که برای دریافت یک مدرک عادی نیاز دارید. این دوره‌ها معمولاً سه سال طول می‌کشد، اما دانشگاه در مورد این موضوع سخت گیر نیست. به علاوه، شما به مشاوران شغلی و پشتیبانی IT هم در طول دوره آنلاین دسترسی خواهید داشت.

دانشگاه منچستر

دانشگاه منچستر یکی از مشهورترین و پیشروترین دانشگاه‌های بریتانیا است که سابقه‌ای غنی و ۱۸۰ ساله داشته و برنامه‌های هیجان‌انگیزی برای آینده دارد.
امروزه، پژوهش همچنان در مرکز فعالیت‌های این دانشگاه قرار دارد و کیفیت، گستردگی و حجم فعالیت تحقیقاتی این دانشگاه در بریتانیا بی‌نظیر است. همچنین این دانشگاه ارتباطات نزدیکی با مراکز صنعتی و جوامع عمومی تحت نظر دانشگاه هم دارد.

دانشگاه کینگز کالج لندن

دانشگاه کینگز کالج لندن به خاطر انجام پژوهش‌هایی که منجر به کشف‌های نوآورانه در دنیا شده است؛ شهرت دارد. در واقع شما می‌توانید در یک دانشگاه با ۱۲ فارغ‌ التحصیل دارای نوبل و اساتید با تجربه که آن‌ها هم به این موفقیت‌ها دست یافته‌اند؛ آموزش آنلاین بی‌نظیری ببینید.کینگز کالج دوره‌های آنلاین در رشته‌هایی مانند مدیریت کسب و کار، علوم غذا، تاریخ، حقوق، فلسفه و بسیاری از رشته‌های دیگر را ارائه می‌دهد.این دانشگاه همچنین در حوزه‌های علمی متعددی شناخته شده است. شما هر سال شش فرصت برای تقدیم درخواست و گرفتن پذیرش در دوره‌های آنلاین دارید. همچنین این امکان را خواهید داشت که از ترم تحصیلی که با برنامه‌های شما هماهنگی دارد؛ تحصیل خود را آغاز کنید.

دانشگاه وارویک

دانشگاه وارویک گزینه‌های جذابی را برای تحصیل در دوره‌های آنلاین ارائه می‌دهد. موفقیت دوره‌های رشته MBAs به صورت آنلاین در دانشگاه وارویک هر ساله برگزار می‌شوند و فارغ‌التحصیلان این رشته جایگاهی بین ۱۰ دانشگاه برتر انگلستان کسب کرده‌اند. همچنین دانشگاه وارویک به گسترش دسترسی مردم سراسر جهان به آموزش عالی متعهد است.

دانشگاه گلاسکو

دانشگاه گلاسکو نقش مهمی در شکل دادن آینده دانشجویان بین المللی و دیگر دانشگاه ها از طریق همکاری با آن‌ها داشته است.این دانشگاه مجموعه ای از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی آنلاین و دوره های کوتاه آموزشی را ارائه می دهد و مجموعه گسترده ای از دوره های آنلاین رایگان MOOC (دوره های آموزشی آنلاین گسترده) را در اختیار دانشجویان قرار داده است. شما در این دانشگاه بیشترین دوره‌های آموزشی آنلاین رشته های مرتبط با پزشکی، علوم تربیتی و مدیریت کسب و کار را پیدا خواهید کرد.

دانشگاه بیرمنگام

دانشگاه بیرمنگام به دانشجویان بین المللی خود فرصتی می‌دهد که در کنار اساتیدی و متخصصان جهانی رشته‌های مختلف فعالیت کنند. این دانشگاه رتبه “طلایی” بر اساس تدریس و یادگیری عالی 2016/17 (TEF) را کسب کرده است که نشان دهنده تجربه آموزشی و یادگیری برجسته‌ای برای دانشجویان است.شما میتوانید دوره آنلاین مورد نظر خود را در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و در رشته‌های علوم انسانی، علوم اجتماعی، آموزش، هنر، تجارت، پزشکی و غیره انتخاب کنید.

دانشگاه شفیلد

دانشگاه شفیلد انگلستان به دانشجویان فرصتی برای بهره‌وری از استعدادهای خود و پیشرفت در بازار مشاغل جهانی را داده است.دانشجویان بین‌المللی می‌توانند در این دوره از آموزش‌های کاملا رایگان و اختصاصی  بهره مند شوند و همچنین جلسات مشاوره تحصیلی در طول دوره آموزشی با متخصصان مختلف را تجربه کنند. شما می‌توانید در رشته‌هایی مانند علوم انسانی، پزشکی، فناوری اطلاعات و غیره دوره‌های آنلاین این دانشگاه را پیدا کنید.

دانشگاه لیدز

دانشگاه لیدز یکی از بزرگترین مؤسسات آموزش عالی در انگلستان است و به خاطر سیستم آموزشی با کیفیت خود در سراسر جهان شهرت دارد. دانشگاه لیدز شما را به سمت گستره‌ای از فرصت‌های شغلی هدایت می‌کند و همچنین دانشجویان خود را برای تأثیرگذاری در جهان آماده می‌سازد. شما ميتوانيد از بین تعداد زیادی از دوره‌های آموزشی مختلف در رشته‌های مهندسی، علوم انسانی، کسب و کار، علوم تربیتی و غیره، دوره مورد نظر خود را انتخاب کنید.

دانشگاه ناتینگهام

دانشگاه ناتینگهام یک دانشگاه دیگر بزرگ و معتبر در انگلستان است که به ایجاد فضای همکاری و تبادلات علمی با دانشگاه‌های بین‌المللی در سراسر جهان متعهد است. در این دانشگاه، دانشجویانی با ذهن‌های درخشان در رشته‌های مختلف فعالیت می‌کنند. همچنین دانشجویان این دانشگاه با انجام پژوهش‌های جسورانه، مطالب زیادی را یاد می‌گیرند. دانشگاه ناتینگهام جوایز خود را به بهترین اساتید که در کسب رضایت کامل دانشجویان از نظر آموزشی توانا بوده‌اند؛ اهدا می‌کند.

دانشگاه‌های انگلستان یکی از بهترین ارائه دهندگان مدارک آنلاین

این ۱۰ دانشگاه برتر در انگلستان که در آنها دوره‌های آنلاین هم ارائه می‌شود؛ فقط چند نمونه از ‌کلیه دانشگاه‌های برجسته انگلستان هستند. حتما دانشگاه‌های برتر دیگر انگلستان را در رده‌بندی کامل QS و رده‌بندی Times Higher Education (THE) بررسی کنید.هر برنامه آموزشی یا دوره‌ آنلاینی که شما به دنبال آن هستید را حتما یکی از این دانشگاه‌ها ارائه خواهد کرد. اگر برای تحصیل در یک رشته خاص دانشگاه‌های انگلستان به صورت آنلاین یا دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان به دنبال راهنمایی هستید؛ می‌توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی دانش تماس بگیرید.

ویزای دانشجویی انگلستان در دوره‌های آنلاین

سازمان مهاجرت و ویزای انگلستان (UKVI) به دارندگان ویزای دانشجویی اجازه نمی‌دهد که به صورت آنلاین تحصیل کنند. زیرا ویزای دانشجویی برای تحصیل در بریتانیا اعطا می‌شود و مطابق شرایط مهاجرتی بریتانیا نیاز است که شما در کلاس‌ها، سخنرانی‌ها و جلسات برگزار شده در دانشگاه حضور داشته باشید.مجوز‌هایی که به دانشجویان در دوران ویروس کووید-۱۹ امکان تحصیل از راه دور را می‌داد؛ توسط UKVI لغو شده است. بر اساس شرایط و الزامات ویزای دانشجویی، دانشجویان حق ندارند تا در خارج از کشور درس بخوانند؛ مگر اینکه مجوز تغییر محل تحصیل را دریافت کرده باشند.

هزینه تحصیل در دوره‌های آنلاین دانشگاه‌های انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان به صورت عادی بسیار بالا است. اگرچه با شرکت در دوره‌های آنلاین شما برای محل اقامت و سایر موارد دیگر نیازی به پرداخت هزینه ندارید؛ اما به طور معمول برای شرکت در دوره آنلاین دانشگاه‌های انگلستان احتمالا هزینه‌های مختلفی از جمله شهریه و تهیه منابع آموزشی باید صرف کنید.اگر آموزش شما شامل کلاس‌های عملی یا پروژه‌های تجربی باشد؛ دانشگاه به شما در این مورد کمکی نخواهد کرد. برای انجام این وظایف، شما نیاز به خرید تجهیزات مشخصی دارید و این وسایل ممکن است مقداری هزینه داشته باشد. توجه داشته باشید که ممکن است برخی از جلسات دوره‌های آنلاین به صورت حضوری و در محل دانشگاه برگزار شوند.اگر شما هم در این شرایط قرار بگیرید؛ به طور معمول دانشگاه به شما اجازه می‌دهد که از آزمایشگاه‌ها برای انجام پروژه‌های خود استفاده کنید.علاوه بر این، اگر شما یک دانشجو خارجی هستید؛ می‌توانید به انگلستان بروید تا دانشگاه خود را ببینید‌. حتی اگر دوره انتخابی شما به طور کامل آنلاین برگزار شود؛ به شما اجازه داده می شود از آزمایشگاه‌های دانشگاه استفاده کنید. با این حال، بسیار سخت است یک مبلغ مشخص برای هزینه دریافت مدرک آنلاین در انگلستان تعیین کرد. میزان شهریه دانشگاه‌ها برای دوره‌های آنلاین بین ۲,۵۰۰ تا ۱۵,۰۰۰ پوند است و حداکثر هزینه میانگین حدود ۸,۵۰۰ پوند است. لازم به ذکر است که در برخی از دانشگاه ها ممکن است هزینه های بالاتری برای دوره‌های خاص وجود داشته باشد. به عنوان مثال، برای دریافت مدرک MBA در یکی از بهترین دانشگاه های انگلیس یعنی دانشگاه اسکس، برای یادگیری به صورت آنلاین، هزینه شهریه دریافت مدرک MBA به ۱۹,۰۰۰ پوند می‌رسد.

سوالات متداول

چگونه مباحث درسی از راه دور تدریس می‌شوند؟

تمامی مطالب و دروس و منابع مورد نیاز شما از طریق محیط یادگیری مجازی در دوره‌ی یادگیری از راه دور در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

طرز ارائه آموزش‌های آنلاین به چه شکل است؟

دو نوع آموزش آنلاین وجود دارد؛ آموزش‌های ضبط شده و آموزش‌های تعاملی. در آموزش‌های ضبط شده، معلم اطلاعات و ایده‌ها را در ویدیو‌ها یا پنل‌های صفحه نمایش نشان می‌دهد. آموزش‌های تعاملی به صورت زنده در مجموعه‌‌ای از صفحات وب برگزار می‌شوند و این جلسات شامل ترکیبی از صدا، تصاویر، متون، ویدیوها و سوالات خودآزمایی هستند.

آیا در طول دوره باید در دانشگاه حضور پیدا کنم؟ آیا برخی از جلسات به صورت حضوری برگزار می‌شوند؟

دوره‌های یادگیری از راه دور تنها از طریق ویدیوهای ضبط شده یا آموزش‌های تعاملی آنلاین ارائه می‌شوند.

چگونه می توانم به منابع درسی خودم دسترسی داشته باشم؟

دوره‌های یادگیری از راه دور در دانشگاه‌های انگلستان عموماً از طریق محیط یادگیری مجازی برگزار می‌شوند و دانشجویان از آنجا منابع درسی را هم دریافت می کنند.

محیط یادگیری مجازی به چه شکل است؟

محیط یادگیری مجازی یک صفحه مبتنی بر وب برای ارائه مطالب و فعالیت‌هایی مانند برگزاری کلاس درس و انجام آزمون‌ها در چارچوب یک دوره آموزشی است.

سخن پایانی

مزایای بسیار زیادی برای تحصیل آنلاین در انگلستان وجود دارد. اما باید چالش‌هایی که وجود دارد را هم در نظر بگیرید.توجه کنید که مدیریت موثر زمان و کمبود تعامل اجتماعی از جمله ویژگی‌های دوره‌های آنلاین است. اما اگر شما ترجیح می‌دهید؛ تحصیل خود را در یک محیط حضوری با پشتیبانی اساتید انجام دهید؛ می‌توانید بسیاری از رشته‌های تحصیلی را با حضور در دانشگاه‌های شناخته شده بگذرانید.

اما به هر حال دوره‌های یادگیری آنلاین به شما امکان می‌دهد در هر جایی که هستید درس بخوانید و فعالیت‌های تحصیلی خود را در اطراف محل کار یا زندگی خود انجام دهید. اینگونه شما با استفاده از منابع و مواد آموزشی آنلاین درس می‌خوانید و همچنین می‌توانید از طریق محیط یادگیری مجازی (VLE) با دیگر دانشجویان سراسر جهان ارتباط برقرار کنید. در هر صورت، اگر تمایل دارید که تحصیلات آنلاین خود در انگلستان را با همراهی یک تیم مهاجرتی حرفه‌ای آغاز کنید؛ موسسه مهاجرتی دانش خدمات اخذ پذیرش تحصیلی در دانشگاه‌های برتر انگلستان را ارائه می‌دهد.

5/5 - (1 امتیاز)