تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه می‌تواند به عنوان یکی از انتخاب‌های مناسب ادامه تحصیل در نظر گرفته شود. آیا به فکر تحصیل علوم ورزشی در خارج از کشور هستید؟ اگر قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه را دارید، به بسیاری دیگر که این کشور را به عنوان یک مکان معتبر برای کسب تحصیلات عالی می‌بینند، بپیوندید. با ما همراه شوید تا اطلاعات خود را در زمینه تحصیل علوم ورزشی در ترکیه با شما به اشتراک بگذاریم.

درباره تربیت بدنی و علوم ورزشی

اگر فکر می‌کنید از رشته‌هایی مانند مربیگری در یک تیم بسکتبال لذت می‌برید، تربیت بدنی می‌تواند زمینه‌ای برای فعالیت شما باشد. دوره‌های تربیت‌ بدنی و علوم ورزشی که توسط دانشگاه‌ها و کالج‌های بین‌المللی ترکیه ارائه می‌شوند، شامل یادگیری تکنیک‌های انگیزشی، شیوه‌های حرکت و عملکرد بدن انسان است. علوم ورزشی همچنین شامل مفاهیمی از فیزیولوژی، بیومکانیک، کنترل حرکت و مدیریت آن می‌شود.

حتما بخوانید:

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه

مدرک کارشناسی تربیت بدنی

مدرک لیسانس در تربیت بدنی شامل به‌دست‌آوردن دانش آناتومی، تغذیه همراه با حرکت‌شناسی، روان‌شناسی ورزشی همراه با روش‌های آموزش تربیت بدنی، کمک‌های اولیه و پیشگیری از آسیب است. معلمان تربیت‌بدنی نقش مهمی در حفظ سلامت جسمی و کشف ستارگان آینده ورزشی دارند.

تربیت بدنی و علوم ورزشی، حرکت و ورزش انسان را و همچنین فواید سلامتی ناشی از انجام فعالیت بدنی را مطالعه می‌کند. برنامه‌های آموزشی از طریق سخنرانی‌ها و سمینارها دنبال می‌شوند؛ اما دانشجویان در جلسات عملی در مکان‌های مختلف ورزشی مانند زمین‌ها و سالن‌های ورزشی و استخرها نیز مشغول به یادگیری می‌شوند.

وظایف یک دانش‌آموخته تربیت بدنی

وظایف یک دانش‌آموخته تربیت بدنی شامل ارائه راهنمایی برای یک سبک زندگی سالم همراه با بهبود عملکرد ورزشی دانش‌آموزان مدرسه، ارتقا کار تیمی، همچنین مربیگری و آموزش برای مسابقات، تهیه یک برنامه مناسب آموزشی و اطمینان از اجرا مقررات ایمنی است.

فارغ‌التحصیل رشته تربیت‌بدنی، مفاهیم و دانش مربوط به تربیت‌بدنی و ورزش را می‌داند و می‌تواند از روش‌ها و استراتژی‌های مختلف آموزشی با توجه به تفاوت‌های فردی استفاده کند.

دانشگاه حاجت تپه برای تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه

دانشگاه حاجت تپه به‌عنوان یک دانشگاه دولتی تحقیق محور، متعهد به ارتقا تعالی در آموزش‌ و پرورش و مطابق با ارزش‌های جهانی، مأموریت خود را در این می‌بیند که دانشجویان را به‌عنوان افرادی مجهز به کیفیت و تدبیر در همه زمینه‌های علمی، فنی و هنری، آموزش دهد.

برنامه کارشناسی در علوم و فنون ورزشی در زمینه‌های زیرمتخصص پرورش می‌دهد: ورزش بیوشیمی، فیزیولوژی ورزشی، فعالیت بدنی، تربیت‌بدنی، بیومکانیک ورزشی، تغذیه و متابولیسم ورزشی، تعلیمات ورزشی، روان‌شناسی ورزشی، جامعه‌شناسی ورزشی و علوم تربیتی.

همچنین برنامه کارشناسی فیزیوتراپی ورزشی در سال تحصیلی 1997-1998 در انستیتوی علوم بهداشتی این دانشگاه آغاز به کارکرد.

گروه تربیت‌بدنی و معلم ورزش در دانشکده علوم ورزشی یک دوره آموزشی چهارساله را ارائه می‌کند. این گروه دارای مدرک لیسانس چهارساله است. کار اصلی بخش تربیت‌بدنی، تربیت‌معلم ورزش، پرورش معلمان واجد شرایط برای مهدکودک، دبستان، راهنمایی و دبیرستان است.

برای تحصیل این رشته در دانشگاه حاجت تپه؛ نیازمند کسب امتیاز در آزمون SAT هستید و یا اینکه باید از معدل بالایی در دبیرستان برخوردار باشید.

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه

فرصت‌های شغلی

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه، فارغ‌التحصیلان را به دانش عمومی آموزش ورزش، پیشگیری از آسیب و تجزیه‌ و تحلیل تکنیک‌های موردنیاز برای آماده‌سازی ورزشکاران حرفه‌ای مجهز می‌کند. آنها توانایی برنامه‌ریزی، طراحی و اجرای فعالیت‌های عملی را با استفاده از فنون و رویه‌های مناسب کسب خواهند کرد. آنها همچنین قادر به ایجاد ارتباط بین فعالیت‌های مختلف جسمی و ساختار و عملکرد بیولوژیکی انسان هستند.

بارزترین شغل دانشجویانی که در رشته تربیت‌ بدنی فارغ‌التحصیل می‌شوند، معلم تربیت‌ بدنی در یک مدرسه ابتدایی، راهنمایی یا دبیرستان است. اگرچه درست است که بسیاری از دانشجویانی که در رشته‌های تربیت‌ بدنی تحصیل می‌کنند این مسیر را انتخاب می‌کنند، اما تنها گزینه شغلی آنها نیست. با توجه به مهارت‌های کسب شده، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مشاغل زیر نیز به استخدام مراکز آموزشی، پرورشی و ورزشی در آیند:

  • معلم تربیت‌ بدنی
  • متخصص تغذیه
  • مربی و درمانگر ورزشی
  • مدیر مرکز تناسب‌اندام

تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه به زبان انگلیسی

برای ثبت‌نام در یکی از دانشگاه‌ها، ممکن است به مهارت زبان انگلیسی نیاز داشته باشید. چندین آزمون استاندارد زبان انگلیسی وجود دارد که می‌توانید برای اثبات سطح زبان انگلیسی خود از آن استفاده کنید، مانند:

  • PTE (Pearson Test of English)
  • TOEFL (Test of English as a Foreign Language)
  • CAE (Cambridge Advanced English)
  • IELTS (International English LanguageTesting System)

«آیلتس» از جمله محبوب‌ترین این آزمون‌ها است. شورای بریتانیا بیش از 500 مکان را برای انجام آزمون تدارک دیده است. «آیلتس» توسط بیش از 9000 سازمان در سراسر جهان مورد قبول و پذیرش است. اما متاسفانه اغلب دانشگاههای ترکیه این آزمون را تایید نمی کنند. پیشنهاد ما شرکت در آزمون «تافل» است.

رشته تربیت بدنی در ترکیه

جمع‌بندی

مبانی تربیت‌بدنی مدرن در ترکیه با استفاده از ترتیبات کشورهای اروپایی تعریف شده است. به طور کلی، مشخص شده است که هنگام ارزیابی تربیت‌بدنی، استانداردهای اروپا به‌عنوان معیار در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این، مطالعات زیادی در زمینه‌های مختلف تربیت‌بدنی در ترکیه انجام شده است. در نتیجه، باید پذیرفت که اروپا و ترکیه صاحب‌سبک در رشته تربیت‌بدنی هستند.

ترکیه از نظر تربیت‌بدنی دارای میراثی قوی است. برنامه‌های تربیت‌بدنی و ورزش در دو زمینه اساسی یادگیری و توسعه طراحی شده‌اند:«توانایی تحرک و زندگی فعال و سالم.» ساختار اساسی طرح آموزش درس تربیت‌بدنی بر اساس اصول مهارت‌های جسمی، روانی، فردی، عاطفی و اجتماعی است. وجود این ساختار قوی است که ترکیه را به قطب آموزش این رشته در منطقه تبدیل کرده است؛ بنابراین تحصیل در رشته تربیت بدنی در ترکیه پیشنهاد ما به علاقه‌مندان ادامه تحصیل در این رشته دانشگاهی است.

در ضمن، دانشگاه‌های دیگری نیز در کشور ترکیه وجود دارند که در رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی دانشجو می‌پذیرند. نزدیک به 200 دانشگاه در ترکیه، در شهرهای بزرگ وجود دارد که می‌توانید در مورد آنها کاوش کنید. اکثر ساختمان‌ها و پردیس‌های دانشگاهی مدرن هستند و در شهرهای بزرگ‌تر مانند استانبول، آنکارا و ازمیر واقع شده‌اندکه از میان آنها می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • Ankara University
  • Hacettepeh University
  • Yeditepeh University
  • University of Antalya
  • Gadik University of Istanbul
  • Altinbaş University in Istanbul
  • gazi University in Ankara
  • Bashkent University in Ankara
  • Atilim University in Ankara
  • Bilkent Dramatic University in Ankara
  • Ofuk University in Ankara
  • Eskisehir Technical University
  • Esenyurt University of Istanbul

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانشگاه‌های تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ترکیه،می‌توانید با ما ارتباط برقرار کنید تا بهترین راهنمایی‌ها را از مشاوران حرفه‌ای ما دریافت نمایید.