در صورتی که مایل هستید فرزند شما در مدارسی با کیفیت آموزشی بالا مشغول به تحصیل شود، مدارس انگلیس گزینه مناسبی به‌نظر می‌رسند. با تحصیل در مدارس انگلیس، شما می‌توانید شانس خود را برای اخذ پذیرش دانشگاه‌های برتر دنیا بالا ببرید و آینده شغلی خود را تضمین نمایید. برای تحصیل در این مدارس شما می‌بایست مدارک لازم از جمله برگه پذیرش از مدرسه، فرم ویزا، انگیزه‌‌نامه و… را ارائه دهید.  همچنین فرزند شما باید از شرایط سنی لازم برخوردار باشد. والدین فرزندان نیز می‌توانند با دریافت ویزای همراه دانش‌آموزی به انگلیس برای مدت زمانی مشخص مهاجرت کنند.

تحصیل در مدارس انگلیس در مقطع ابتدایی

طبق نظام آموزشی کشور انگلیس، تحصیل دانش‌آموزان از سنین پنج تا شانزده سال یک ضرورت به‌حساب می‌آید. افراد در این سنین می‌توانند در دو دوره ابتدایی و متوسطه به تحصیل بپردازند. امکان تحصیل افراد در مقطع دبستان در مدارس انگلستان، در بازه سنی هفت تا یازده سال وجود دارد. همچنین قبل از اینکه افراد در مدارس ابتدایی مشغول به تحصیل شوند، می‌بایست یک دوره پیش‌دبستانی را پشت سر بگذارند که به افراد در سنین سه تا پنج سال اختصاص دارد. البته گذراندن این دوره ضرورت نداشته و افراد پس از اینکه مقطع ابتدایی را پشت سر گذاشتند، باید در یک آزمون جامع شرکت کنند و در صورت قبولی، می‌توانند به مقطع متوسطه راه پیدا کنند.

 از جمله اصلی‌ترین علل تحصیل در انگلستان می‌توان به برخورداری از سیستم آموزشی قوی در انگلستان اشاره کرد. در شرایطی که فرزند شما در مقطع دبستان در مدارس انگلیس به تحصیل بپردازد، ساده‌تر می‌تواند به زبان انگلیسی تسلط یابد و ارتباطات مؤثری با افراد برقرار کند. بیشتر والدینی که از اقامت دائم انگلیس برخوردار هستند، اقدام به ثبت‌نام فرزند خود از مقطع ابتدایی در مدارس بین‌المللی می‌نمایند؛ اما افرادی که به دریافت اقامت توسط فرزندشان فکر می‌کنند، غالباً مایل هستند که فرزندانشان در مقطع دبیرستان به تحصیل در مدارس انگلیس بپردازند. این مسئله، می‌تواند از هزینه‌های تحصیل افراد بکاهد.

تحصیل در مدارس انگلیس در مقطع دبیرستان

از شرایط تحصیل در مقطع متوسطه در مدارس انگلیس می‌توان به داشتن سن شانزده سال اشاره کرد. در صورتی که دانش‌آموزان در تحصیلات تکمیلی بتوانند نمرات بالایی را کسب کنند، آینده درخشانی خواهند داشت. نمرات این دوره تاثیر مثبتی روی پذیرش شما از دانشگاه برجای می‌گذارد‌. از دوره پایانی دبیرستانی تحت عنوان جی‌سی‌اس‌ای نیز یاد می‌شود و هنگامی که این دوره به پایان می‌رسد، افراد موردسنجش قرار می‌گیرند. دانش آموزان عزیز در مدارس دولتی و خصوصی به تحصیل بپردازند. بیشتر دانش‌آموزان برای اینکه از خوابگاه استفاده کنند، اقدام به ثبت‌نام در مدارس شبانه‌روزی می‌نمایند. در صورتی که دانش‌آموزان در مقطع دبیرستان عملکردی موفق داشته باشند، می‌توانند به اهداف بعدی خود در زندگی نیز نزدیک شوند.

مدارس شبانه روزی

مدارس شبانه‌روزی از جمله بهترین مراکز آموزشی به‌شمار می‌روند که به دانش‌آموزان مهاجر اختصاص دارد. در این مدارس، دانش‌آموزانی از سراسر دنیا با فرهنگ‌های مختلف مشغول به تحصیل هستند. شما با تحصیل در مدارس شبانه‌روزی از امکاناتی همچون خوابگاه نیز بهره‌مند می‌شوید. براساس نظام آموزشی انگلستان، دانش‌آموزان بعد از اینکه مقاطع ابتدایی و متوسطه را پشت سر گذاشتند، موفق به دریافت مدرک جی‌سی‌اس‌ای می‌شوند‌.

هریک از مدارس شبانه‌روزی انگلستان از شرایط به‌خصوصی جهت پذیرش دانش‌آموزان برخوردار هستند. از جمله مدارک لازم برای ثبت‌نام در این مدارس می‌توان به کارنامه، ریز نمرات، شهریه و گواهی تمکن مالی و رضایت‌نامه والدین اشاره کرد. در بعضی از مدارس امکان دارد پیش از ورود دانش‌آموز مصاحبه‌ای از شخص انجام گیرد. مصاحبه‌ها بیشتر کوتاه بوده و در طول محاسبه تنها قصد دارند متوجه نوع رفتار دانش‌آموز شوند. این مسئله در واقع اشاره به میزان حساسیت این مدارس در زمان ثبت‌نام دارد.

مدارک لازم تحصیل در مدارس انگلیس

امروزه بسیاری از خانواده‌ها نسبت‌به تحصیل فرزندان خود در مدارس انگلستان تمایل نشان می‌دهند. اولین قدم در این راستا را می‌توان ارائه درخواست به‌واسطه سایت مدرسه دانست. شما می‌توانید مدارک لازم جهت تحصیل را در سایت مطالعه کرده و نسبت ‌به ارسال مدارک هویتی و تحصیلی اقدام نمایید. پس از آن باید ببینید که آیا درخواست شما موردتایید قرار می‌گیرد یا خیر. در صورت موافقت، شما می‌توانید با انجام اقدامات لازم، ویزای خود را دریافت کنید. ارائه همه مدارک باید بهد‌شکل کامل انجام گیرد تا پروسه اخذ ویزای دانش‌آموزی در سریع‌ترین زمان ممکن انجام گیرد. وجود نقص در مدارک می‌تواند پروسه اخذ ویزا را طولانی‌تر از حالت عادی کند؛ بنابراین، پیش از اقدام برای ارسال مدارک از تکمیل بودن آن‌ها اطمینان حاصل نمایید. از جمله مدارک موردنیاز جهت تحصیل در مدارس انگلیس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه برگه پذیرش از مدرسه مورد نظر
  • ارائه فرم ویزای دانش‌آموزی
  • مدارک تحصیلی همچون کارنامه و ریز نمرات پیشین
  • ارائه انگیزه نامه
  • بیمه درمانی
  • پاسپورت با اعتبار حداقل شش ماهه
  • برخورداری از شرایط سنی جهت اخذ ویزا
  • دریافت ویزای دانش آموزی
  • ارائه برگه تمکن مالی
  • ارسال مدارک هویتی

شرایط سنی تحصیل در مدارس انگلیس

افرادی که قصد تحصیل در مدارس انگلیس را دارند، می‌بایست شرایط سنی را نیز مدنظر قرار دهند. طبق نظام آموزشی انگلستان، دانش‌آموزان در بازه سنی ۵ تا ۱۶ سالگی می‌بایست در دوره‌های آموزشی شرکت داشته باشند و آن‌ها را پشت سر بگذارند. شرایط مناسبی برای تحصیل در مدارس انگلستان وجود داشته و در صورتی که زیر ۱۶ سال دارید، هرگز این فرصت را از دست ندهید.

آشنایی با بهترین مدارس انگلیس

شهر لندن  که پایتخت انگلیس  است و مدارس بین‌المللی بسیاری در آن دیده می‌شود؛ دانش‌آموزان بین‌المللی می‌توانند در مدارس متنوعی  در این شهر مشغول به تحصیل شوند. از آنجایی که مدارس انگلیس از بهترین نظام آموزشی برخوردار هستند، فرزند شما با تحصیل در چنین مدارسی می‌تواند آینده شغلی خود را تضمین کند.

 بهترین مدارس انگلیس در دو دسته کلی روزانه و شبانه جای می‌گیرند و این مدارس نیز در دو دسته دولتی و خصوصی قرار دارند. افرادی که از اقامت دائم انگلیس برخوردار هستند، می‌توانند به‌شکل رایگان به تحصیل در مدارس دولتی بپردازند. در صورتی که مایل هستید فرزند شما در مدارس خصوصی به تحصیل بپردازد، باید شهریه آن را نیز بپردازید. از جمله بهترین مدارس انگلیس می‌توان به مدرسه کالجی شمال لندن، مدرسه دخترانه سنت پل، مدرسه کالج کینگز- ویمبلدون و… اشاره کرد.

آشنایی با مزیت های تحصیل در مدارس انگلیس

در صورتی که فرزند شما در مدارس انگلیس به تحصیل بپردازد، می‌تواند از مزایای زیادی بهره‌مند شود. مدارس کشور انگلیس از نظام آموزشی جدید پیروی می‌کنند و با تحصیل در چنین مدارسی افراد سریع‌تر می‌توانند مراحل موفقیت و پیشرفت را پشت سر بگذارند. زمانی که شما در مدارس انگلیس به تحصیل می‌پردازید، می‌توانید تجربیات متفاوتی را برای خود رقم بزنید، همچنین با تحصیل در مدارس خارجی، زبان را با سرعت بیشتری فرا می‌گیرید.

 در طول تحصیل نیز این فرصت در اختیار شما قرار داده می‌شود که با فرهنگ‌های مختلف آشنا شوید و با کسب مدارک چنین مدارسی ساده‌تر می‌توانید به دانشگاه‌های برتر ورود پیدا کنید. از دیگر مزیت‌های تحصیل در مدارس انگلیس می‌توان به امکان کسب شغل موردنظر و امکان دریافت اقامت دائم این کشور اشاره کرد. در کشور انگلیس الزامی برای فرا گرفتن زبان‌های سخت دیده نمی‌شود و شما تنها با یادگیری زبان انگلیسی می‌توانید به تحصیل و سپس کار در این کشور مشغول شوید.

 اخذ ویزای دانش ‌آموزی جهت تحصیل در مدارس انگلیس

برای اینکه فرزند شما بتواند در مدارس انگلیس به تحصیل بپردازد، ابتدا باید موفق به دریافت ویزای دانش‌آموزی شود. دریافت ویزا نیز مستلزم ارائه مدارک مختلف است که از جمله آن‌ها می‌توان به ارائه برگه پذیرش از مدارس انگلیس اشاره کرد. همچنین باید نسبت به تکمیل فرم درخواست ویزا اقدام نمایید. این نکته را نیز مدنظر قرار دهید که ارائه درخواست شما برای ویزا باید شش ماه پیش از آغاز مدارس انجام گیرد. در مرحله بعدی برای دریافت ویزای دانش‌آموزی، باید نامه رضایت والدین را ارائه دهید. همچنین  مبلغی تحت عنوان بیمه سلامت و آزمایشات باید بپردازید. والدین، قیم یا سرپرست دانش‌آموز می‌بایست این مسئله را به اثبات برسانند که قادر به پرداخت هزینه‌های اقامت فرزندشان در انگلیس هستند؛ از این رو، ارائه گواهی تمکن مالی یک ضرورت به‌حساب می‌آید. زندگی در شهر لندن در مقایسه با دیگر شهرها هزینه بالاتری در پی خواهد داشت.

هزینه تحصیل در مدارس انگلیس

هزینه تحصیل در انگلستان و زندگی در این کشور در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی بالاتر به‌نظر می‌رسد؛ اما فراموش نکنید که این کشور در واقع ثبات اقتصادی داشته و با زندگی در این کشور، شما می‌توانید از سطح زندگی و رفاه خوبی بهره‌مند شوید. از جمله روش‌های راه یافتن به دانشگاه‌های دارای اعتبار همچون آکسفورد نیز می‌توان به تحصیل در مدارس انگلستان اشاره کرد. برای اینکه بتوانید در مدارس بین‌المللی انگلیس به تحصیل بپردازید، ابتدا باید موفق به کسب اپلای شوید. پس از آن، باید ویزای دانش‌آموزی را دریافت کنید و در نهایت شهریه را پرداخت نمایید.

 هریک از این مرحله‌‌ها، هزینه‌‌ای جداگانه در پی خواهد داشت. شهریه مدرسه در واقع بستگی به نوع مدرسه دارد‌. در طول پروسه درخواست ویزای دانش‌آموزی باید مبلغی در حدود ۳۴۸ پوند بپردازید. از دیگر هزینه‌های موجود می‌توان به خرید بلیط سفر به انگلستان اشاره کرد که مبلغی در حدود ۷۵۰ تا ۱۱۰۰ پوند را می‌توان برای آن در نظر گرفت. در یکی از مراحل، مدارک شخص توسط مدرسه موردنظر تحت ارزیابی قرار می‌گیرد که این بخش می‌تواند هزینه‌ای در حدود ۲۵۰۰ پوند داشته باشد. هزینه یک سال زندگی در انگلستان نیز ۱۳۰۰ پوند تخمین زده می‌شود.

مهاجرت به انگلیس از طریق تحصیل فرزند در مدارس

شما به واسطه فرزند خود می‌توانید موفق به اپلای تحصیل در انگلیس شوید. برای دستیابی به این هدف، باید پیش از هرچیزی، اپلای دانش‌آموزی انجام گیرد. در قدم بعدی، نوبت به ارائه مدارک در کنار اپلای جهت اخذ ویزای دانش‌آموزی می‌رسد. در این شرایط، یکی از والدین اجازه دارد که با استفاده از ویزای همراه دانش‌آموزی انگلیس، اقدام به مهاجرت به کشور مقصد نماید. ویزای والدین دانش‌آموز به مدت شش تا دوازده ماه معتبر شناخته می‌شود. پس از اینکه اعتبار آن‌ها به پایان رسید، والدین این اجازه را دارند که به مدت دوازده ماه آن را تمدید  کنند.

 زمانی که این مدت زمان به پایان رسد، والدین دیگر نمی‌توانند ویزای خود را تمدید کنند و مجبور هستند که کشور انگلیس را ترک نمایند. توصیه می‌شود که سه ماه پیش از آغاز سال تحصیلی اقدامات لازم جهت دریافت ویزا صورت گیرد. اعلام نتایج تقریباً به سه هفته زمان نیاز خواهد داشت. شما با مراجعه به سایت ویزا و مهاجرت انگلیس می‌توانید این مدت زمان را مشاهده نمایید. اخذ این ویزا هزینه‌ای در حدود ۵۱۶ پوند داشته که امکان دارد سایر هزینه‌ها نیز به آن افزوده گردد. این نکته را مدنظر قرار دهید که این مدل ویزای همراه دانش‌آموزی را نمی‌توانید به ویزای مهاجرتی تغییر دهید. همچنین در طول این مدت، از کمک‌هزینه‌های دولتی انگلیس نیز بهره‌مند نخواهید شد. برای افرادی که دارای ویزای والدین دانش‌آموز نیز هستند، امکان دعوت سایر اعضا خانواده به انگلیس وجود ندارد.

سوالات متداول

کدام شهر انگلیس دارای بهترین مدارس جهت تحصیل است؟

در شهر لندن مدارس دولتی بسیاری وجود داشته که یکی از آن‌ها مدرسه دخترانه تیفین نام دارد. در این مدارس، امتحانات به‌صورت منظم برگزار شده و شاهد پیشرفت عمومی دانش‌آموزان در هر سال تحصیلی هستیم. این مدل مدارس شرایطی را فراهم می‌سازند تا افراد یادگیری مؤثر و خلاقانه‌ای داشته باشند.

مزایای تحصیل در مدارس انگلیس چیست؟

تحصیل در مدارس انگلیس می‌تواند مزیت‌های بسیاری برای دانش‌آموزان در پی داشته باشد که از جمله آن‌‌ها می‌توان به امکان یادگیری زبان، آشنایی با انواع فرهنگ‌ها، امکان ورود راحت‌تر به دانشگاه‌های برتر، امکان دستیابی به شغل موردنظر و اخذ اقامت دائم اشاره کرد.

آیا تحصیل در مدارس انگلیس دارای شرایط سنی است؟

بله؛ افراد در بازه سنی ۵ تا ۱۶ سال به تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی می‌پردازند. جهت تحصیل در مدارس انگلیس افراد باید حداکثر ۱۴ سال داشته باشند. 

سخن پایانی

امروزه والدین زیادی هستند که نسبت‌به‌ تحصیل فرزندان خود در مدارس انگلیس علاقه نشان می‌دهند؛ چراکه مدارس انگلستان شرایط را برای پیشرفت تحصیلی و کاری فرزندان در آینده مهیا می‌سازد. از مزیت‌های بارز تحصیل در این مدارس می‌توان به یادگیری بهتر زبان انگلیسی، آشنایی با انواع فرهنگ‌ها، ساده‌تر راه یافتن به دانشگاه‌های برتر، دریافت اقامت دائم، تضمین آینده شغلی و… اشاره کرد. برای تحصیل در مدارس انگلیس باید مدارک لازم را ارائه داده و نسبت به دریافت ویزای دانش‌آموزی اقدام نمایید. موسسه مهاجرتی مهاجردانش در این راستا به شما کمک می‌کند تا در کمترین زمان موفق به تحصیل در بهترین مدارس انگلستان شوید.

5/5 - (1 امتیاز)