تحصیل رادیولوژی در ترکیه دارای مزایا و امتیازات بی شمار است که باعث شده در سال های اخیر توجه بسیاری از دانشجویان ایرانی به این رشته مهم جلب شود. تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه می تواند شرایط ادامه تحصیل دانشجویان در سایر کشورها و یا حتی فرصت های کاری فارغ التحصیلان را فراهم کند. اگر علاقمند تحصیل پزشکی در ترکیه هستید می توانید رشته رادیولوژی در ترکیه را به زبان انگلیسی انتخاب کنید.

[lwptoc]

رادیولوژی در ترکیه

گرفتن تخصص رادیولوژی در ترکیه، دریچه‌های جدیدی را در زندگی حرفه‌ای به رویتان خواهد گشود. برای گرفتن تخصص می‌توانید فاند و بورسیه دانشگاه‌های معتبر ترکیه را نیز دریافت کنید. تنها کافیست که رزومه معتبر خود را به دانشگاه مقصد بفرستید. در این راستا برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در آرتان بورس تاپ تماس بگیرید. حساسیت این رشته به خاطر اینکه کوتاه‌ترین اهمال در گرفتن تصاویر رادیولوژی و کار با دستگاه‌های تصویربرداری می‌تواند عواقب بدی در پی داشته باشد، سبب شده که ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته رادیولوژی اهمیت دو چندان پیدا کند.

شما برای گرفتن تخصص باید تمام مدارک مقاطع قبلی خود را به همراه ترجمه آنها، ریزنمرات، سوابق پژوهشی و علمی (چنانچه دارید)، مدرک معتبر زبان انگلیسی، توصیه‌نامه، انگیزه نامه، پاسپورت، مقالات چاپ‌شده یا ارائه شده و … را به دانشگاه ارائه دهید. هرچه رزومه شما پربارتر باشد، شانس گرفتن بورسیه‌های تحصیلی تخصص رادیولوژی در ترکیه بالاتر می‌رود. طول دوره تخصص رشته رادیولوژی ۴ سال است.

حتما بخوانید:
تحصیل رادیولوژی در ترکیه

مدارک لازم جهت تحصیل رادیولوژی در ترکیه

دانشگاه های ترکیه هرکدام شرایط و مدارک خاصی را برای اخذ پذیرش دانشجویان در نظر می گیرد. به طور کلی، مدارکی که دانشجویان باید به دانشگاه ارائه دهند به شرح زیر می باشد:

  • تکمیل فرم درخواست آنلاین
  • ارائه مدرک دیپلم و ترجمه آن
  • ریز نمرات تحصیلی به همراه ترجمه رسمی
  • گذرنامه معتبر
  • چند قطعه عکس
  • انگیزه نامه
  • ارائه مدرک زبان معتبر
  • قبولی در آزمون ورودی
  • تمکن مالی

کارشناسی ارشد رادیولوژی در ترکیه

طول دوره تحصیل رشته رادیولوژی در ترکیه در این مقطع دو ساله خواهد بود که دانشجویان باید در حدود 120 واحد درسی را با موفقیت پشت سر بگذارند. گرایش های ارائه شده در این مقطع تحصیلی شامل فیزیک پزشکی، رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی، مهندسی پزشکی، نانوتکنولوژی، انفورماتیک پزشکی، اپیدمیولوژی، مدیریت دارو و غیره می شود. دانشجویان می توانند در این مقطع به زبان انگلیسی تحصیل کنند.

هزینه رادیولوژی در ترکیه

هزینه های تحصیل بسته به این که دانشجویان در دانشگاه دولتی تحصیل می کنند یا دانشگاه خصوصی، متفاوت خواهد بود. از طرف دیگر هزینه تحصیل به زبان انگلیسی گران تر از هزینه تحصیل به زبان ترکی است. به طور میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی 3.500 لیر و هزینه تحصیل در دانشگاه های خصوصی 35،000 لیر می باشد.

رادیولوژی در ترکیه

کار رادیولوژی در ترکیه

بازار کار رادیولوژی در ترکیه بسیار خوب است. هرچه سابقه کاری شما بیشتر باشد (بیشتر از ۸ سال) و مدرک بالاتری (تخصص) داشته باشید، درآمدتان بیشتر خواهد بود. برای یک دکتر رادیولوژی درآمد میانگین ۲۱۰ لیر در ساعت است. کار فارغ‌ التحصیلان رادیولوژی، تشخیص بیماری‌های داخل اعضای بدن، استفاده از پرتودرمانی، پزشکی هسته‌ای، ام آر آی و اشعه ایکس است. آنها تصاویر اشعه ایکس را با دیگر آزمایش‌ها و یافته‌ها بررسی می‌کنند تا ساختار دقیق و علت بیماری مشخص شود. برای همین کوچک‌ترین اشتباه می‌تواند به تشخیص اشتباه منجر شود.

درآمد رادیولوژی در ترکیه

درآمد رادیولوژی در ترکیه برای فردی که تازه فارغ‌ التحصیل شده و یک تا سه سال تجربه کاری دارد، معادل 25 هزار لیر در سال است. برای یک رادیولوژیست با سابقه کاری بیشتر از ۸ سال درآمد رادیولوژی به 50 هزار لیر در سال می‌رسد؛ یعنی می‌توان گفت که میانگین درآمد یک رادیولوژیست در ترکیه 35 هزار لیر در سال است.

با توجه به میانگین درآمد رادیولوژی در ترکیه می‌توان گفت که هر رادیولوژیست میانگین ۱۸۲ لیر در ساعت درآمد کاری خواهد داشت و این خیلی خوب است. خوب‌تر اینکه برآورد شده است که تا سال ۲۰۲۵ درآمد رادیولوژی حدود ۴۶ درصد رشد خواهد کرد و میانگین آن به 55 هزار لیر در سال خواهد رسید. پس نباید نگرانی بابت آینده کاری خود این رشته داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)