دانشگاه های انگلستان از قدمت تاریخی بسیاری زیادی برخوردار هستند. کشور انگلستان یکی از قدیمی‌ترین و اولین کشورهای جهان در زمینه توسعه علم و زیرساخت‌های دانشگاهی در جهان است. دانشگاه های این کشور در زمینه علوم مختلفی درحال‌رشد هستند و دانشمندان زیادی در زمینه‌های علمی، تحقیقاتی و اجرایی این پروژه‌های علمی مشارکت بین‌المللی دارند که برای جامعه علمی جهان بسیار جذاب و امیدوارکننده است.

مزیت های تحصیل در دانشگاه های انگلستان

تحصیل در دانشگاه های بریتانیا یکی از جذاب‌ترین انتخاب‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. تحصیل در این کشور مزیت‌های بی‌شماری را برای دانشجویان به ارمغان خواهد آورد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت. تحصیل در دانشگاه های انگلستان میتواند درهای زیادی را در سرتاسر جهان به روی دانشجویان بین‌المللی باز کند و موفقیت‌های بسیاری را برای آنها رقم بزند.

تحصیل در انگلستان فرصت بسیار مناسبی برای دانشجویان بین‌المللی ایجاد خواهد کرد تا در دانشگاه‌هایی با رتبه بالا در رده‌بندی‌های بین‌المللی رشد کنند. روش‌های تدریس در دانشگاه های کشور انگلستان از جدیدترین متدهای روز دنیا پیروی می‌کند تا بهره‌وری دانشجویان را به شکل حداکثری افزایش دهد. استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا در دانشگاه های این کشور نمونه‌ای دیگر از مزیت‌های تحصیل در بریتانیا است.

کشور انگلستان سابقه بسیار زیادی در امر آموزش علوم دانشگاهی به دانشجویان بین‌المللی دارد. بسیاری از رهبران مهم حال حاضر جهان در کشور انگلستان تحصیل‌کرده‌اند. برخی از چهره‌های مشهور در زمینه کسب‌وکار، هنر، سیاست، ورزش و دیگر زمینه‌های شغلی نیز در این کشور تحصیل‌کرده‌اند. تحصیل در دانشگاه های انگلستان میتواند زمینه‌ساز موفقیت‌های بزرگ برای دانشجویان بین‌المللی باشد.

ویزای تحصیلی انگلستان یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین ویزاهای دانشجویی در سرتاسر جهان است. تحصیل در بریتانیا برای دانشجویان بین‌المللی به معنای دسترسی به بهترین امکانات آموزشی ممکن در کلاس جهانی است. دولت بریتانیا طی چند دهه گذشته سرمایه‌گذاری‌های بسیار زیادی در زمینه توسعه زیرساخت‌های دانشگاهی، تحقیقاتی و علمی کشور انجام داده است که برای دانشجویان بین‌المللی بسیار جذاب است.

انجام پروژه‌های تحقیقاتی برای دانشجویان بین‌المللی یکی از مهم‌ترین مواردی است که میتواند رزومه علمی، رزومه شغلی و تجربیات اجرایی آنها را بسیار بهبود ببخشد. تحصیل در کشور انگلستان به علت زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی بسیار باکیفیت میتواند موفقیت‌های زیادی به دنبال داشته باشد. کیفیت آموزش و دنبال کرده پروژه‌های تحقیقاتی در بریتانیا بسیار بالا است و دانشجویان می‌توانند از مزایای بی‌پایان آن بهره‌مند باشند.

دانشگاه های انگلستان نقش بسیار مهمی در موفقیت شغلی دانشجویان بین‌المللی ایفا می‌کنند. دانشگاه های این کشور با ارائه برنامه‌های تحصیلی کاربردی نقش بسیار مؤثری در آینده شغلی دانشجویان ایفا می‌کنند. سیستم دانشگاهی و آموزش عالی در بریتانیا اهمیت بسیار زیادی به توسعه همه‌جانبه مهارت‌های علمی، تحقیقاتی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی دانشجویان بین‌المللی می‌دهد.

سیستم آموزشی دانشگاه های انگلستان

سیستم آموزشی در دانشگاه های این کشور بسیار پیشرفته و به‌روز است. استانداردهای به‌کاررفته در طراحی و توسعه سیستم‌های دانشگاهی دانشگاه های کشور انگلستان کاملاً بر اساس استانداردهای بین‌المللی است. دانشجویان بین‌المللی در هر مقطعی می‌توانند از دوره‌های کارآموزی موجود در دانشگاه یا مؤسسات وابسته به آن استفاده کنند تا مهارت‌های اجرایی مرتبط با رشته دانشگاهی خود را بهبود ببخشند.

دانشجویان بین‌المللی با شرکت در دوره‌های کارآموزی می‌توانند مهارت‌های بیشتری کسب کنند که در ادامه راه میتواند بسیار کاربردی و مثبت باشد. تقویت مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های ارتباطی، شبکه‌سازی و ایجاد ارتباط با افراد مؤثر در صنایع مرتبط از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در دوره‌های کارآموزی است. کسب درآمد و پوشش هزینه‌های زندگی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در دوره‌های کارآموزی است.

برنامه‌ریزی درسی برای دانشجویان بسیار منعطف است و روند آموزش دروس کاملاً کاربردی و پروژه محور خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی با تحصیل در دانشگاه های کشور بریتانیا می‌توانند از مزیت‌های بی‌شماری بهره‌مند شوند. کسب مهارت‌های علمی و تخصصی فقط نمونه‌ای از این موارد است. توسعه مهارت‌های شغلی، توسعه روابط بین‌فردی و ایجاد شبکه‌سازی با افراد مهم در صنعت دیگر مواردی است که باید به آن اشاره داشت.

هزینه تحصیل در دانشگاه های انگلستان

هزینه تحصیل در انگلستان یکی از مهم‌ترین پارامترهایی است که دانشجویان بین‌المللی نگرانی‌های زیادی بابت آن دارند. هزینه‌های تحصیل در این کشور نسبتاً بالا است؛ اما باید دقت داشت که هزینه تحصیل در ایالات متحده آمریکا و استرالیا به‌شدت بالاتر از انگلستان است. سیستم آموزشی دانشگاه های کشور انگلستان کیفیت مشابه کشورهای مطرح جهان را با هزینه‌های تحصیلی و زندگی کمتر دارد که بسیار ارزشمند است.

طبق بررسی‌ها و تحقیقات انجام شده دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل در دانشگاه های انگلستان بالاترین آمار اشتغال به کار را در سرتاسر جهان دارند که بسیار جذاب و جالب‌توجه است. تحقیقات مختلف و نظرات دانشجویان بین‌المللی فارغ‌التحصیل شده از دانشگاه های این کشور نشان می‌دهد که از هر 10 نفر حدود 7 نفر مشغول به کار شده‌اند و از درآمدهای بسیار بالایی به نسبت به میانگین کشوری برخوردار هستند.

هزینه تحصیل در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان بین‌المللی در نگاه اول بسیار گران‌قیمت دیده می‌شود. دانشجویان بین‌المللی با پرداخت هزینه‌های مربوط به شهریه دانشگاه و هزینه‌های مرتبط با تأمین هزینه‌های زندگی می‌توانند از مزیت‌های بسیار زیادی در آینده برخوردار شوند. تحصیل در بریتانیا سرمایه‌گذاری بسیار خوبی برای آینده دانشجویان بین‌المللی است و موفقیت‌های زیادی را به ارمغان خواهد آورد.

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی بین 11 هزار پوند تا 40 هزار پوند در سال تخمین زده می‌شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی‌ارشد بین 9 هزار پوند تا 30 هزار پوند در سال است. هزینه‌های زندگی برای دانشجویان بین‌المللی در انگلستان بین 900 پوند تا 1400 پوند در ماه است که لندن و شهرهای بزرگ هزینه‌های زندگی بالاتری دارند؛ اما زندگی در اطراف آنها ارزان تر است.

تحصیل آنلاین در انگلستان یکی دیگر از جذاب‌ترین گزینه‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی برای بهره‌مندشدن از سیستم آموزشی بریتانیا می‌توانند نسبت به حضور در آن اقدام کنند. از مهم‌ترین مزیت‌های شرکت در این دوره‌ها می‌توان به کاهش هزینه‌های تحصیلی به علت عدم نیاز به حضور در خاک کشور انگلستان اشاره کرد. شرکت در این دوره‌ها بسیار اقتصادی و کاربردی است و میتواند موفقیت‌های بسیار زیادی ایجاد کند.

بررسی برترین دانشگاه های انگلستان بر اساس رنکینگ بین‌المللی

بورسیه تحصیلی انگلستان یکی از جذاب‌ترین آپشن‌هایی است که دانشجویان بین‌المللی می‌توانند از مزیت‌های آن بهره‌مند شوند. استفاده از این بورسیه‌های تحصیلی میتواند نقش بسیار مؤثری در تأمین هزینه‌های تحصیل و زندگی دانشجویان ایفا کند. برای دریافت این نوع از کمک‌های مالی تحصیلی باید از نمرات بسیار خوبی در مقاطع قبلی برخوردار بود و از رزومه مناسبی در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی برخوردار شد.

بررسی دانشگاه های برتر انگلستان و معرفی هر یک میتواند تأثیر مثبتی در درک دانشجویان بین‌المللی از سیستم آموزشی در بریتانیا ایجاد کند. دانشجویان بین‌المللی پس از آشناشدن با سیستم آموزشی این دانشگاه‌ها می‌توانند تصمیم‌گیری بهتری نسبت به فرایند اپلای و ارائه درخواست تحصیل داشته باشند. آشنایی با دانشگاه‌ها میتواند شرایط دسترسی به بورسیه‌های تحصیلی را تسهیل کند که یکی از مهم‌ترین مزیت‌های آشنایی با این نکات است.

دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)

دانشگاه آکسفورد انگلستان به‌عنوان برترین دانشگاه کشور نقش بسیار مهمی در توسعه علوم و تحقیقات در قلمرو بریتانیای کبیر و انگلستان امروزی داشته است. بررسی‌های بین‌المللی و رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها نشان می‌دهد که آکسفورد رتبه 1 در انگلستان، رتبه 1 در اروپا و رتبه 5 در سرتاسر جهان را به تسخیر خود درآورده است که نشان‌دهنده کیفیت آموزشی و استانداردهای بسیار بالای این دانشگاه در سطح بین‌المللی است.

دانشگاه های انگلستان از تاریخ و تمدن بسیار زیبایی برخوردار هستند؛ اما آکسفورد از تمام آنها بالاتر و به‌نوعی مادر تمام دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی، تحقیقاتی و آموزشی در انگلستان است. شواهد تاریخی نشان می‌دهد که شروع فعالیت علمی و تحقیقاتی در این دانشگاه حداقل از سال 1096 شروع شده است. البته باید در نظر داشت که هیچ یک از شواهد موجود نمی‌تواند به طور دقیق زمان تأسیس و شروع به کار این مجموعه را مشخص کند.

می‌توان گفت سیستم آموزشی طراحی شده در دانشگاه آکسفورد انگلستان تحصیل و تحقیق در تمام رشته‌های تحصیلی را در تمامی مقاطع تحصیلی پوشش می‌دهد. البته باید در نظر داشت که سیاست‌های علمی دانشگاه و زیرساخت‌های موجود در آن در برخی از رشته‌ها و زمینه‌های علمی و تحقیقاتی مانند ریاضیات، فیزیک، پزشکی، علوم اجتماعی و لایف ساینس نسبت به دیگر برنامه‌های تحصیلی اهمیت بالاتری دارد.

دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)

نام دانشگاه کمبریج مانند دانشگاه قبلی بسیار ارزشمند و پرفروغ است. بررسی تاریخچه این دانشگاه نشان می‌دهد که دستاوردهای علمی این مؤسسه نقش بسیار مهمی در توسعه جهانی که امروز در آن زندگی می‌کنیم نقش مستقیم و مؤثری داشته است. دانشگاه کمبریج نامی آشنا در زمینه علم و تحقیقات است و کمتر کسی در دنیا یافت می‌شود که نام این دانشگاه را حداقل یکبار در فیلم‌ها و سریال‌های معروف نشنیده باشد.

سیستم رنکینگ دانشگاه های جهان نشان می‌دهد که رتبه 2 در انگلستان، رتبه 2 در اروپا و رتبه 8 در جهان متعلق به این دانشگاه است. طبق آمار اعلام شده و رتبه‌بندی‌های بین‌المللی می‌توان به خوبی از اهمیت و نقش این دانشگاه در جهان علم مطلع شد. تحصیل در دانشگاه های انگلستان خصوصاً در دانشگاه های تاپی همچون آکسفورد و کمبریج رؤیای بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سرتاسر جهان است.

بررسی تاریخی این دانشگاه نشان می‌دهد که سال تأسیس و شروع این مجموعه حدوداً 1209 بوده است. جالب است بدانید که حدود 20 هزار دانشجو در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. طبق آمارهای موجود حدود 35 درصد از دانشجویان این مجموعه در مقطع کارشناسی و مابقی آنها در مقاطع کارشناسی‌ارشد، دکتری و پست دکتری مشغول به تحصیل و تحقیقات علمی هستند که به نوبه خود دستاورد بزرگی است.

دانشگاه کمبریج انگلستان از شش دانشکده تحصیل شده است که در ادامه از آنها نام خواهیم برد. دانشکده علوم زیستی، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده علوم‌انسانی، دانشکده علوم اجتماعی، علوم پایه و علوم تکنولوژی دانشکده‌هایی هستند که در این دانشگاه فعالیت دارند. تحصیل در هر یک از این دانشکده‌ها میتواند نقش بسیار مهمی در موفقیت‌های شغلی، اجتماعی و اقتصادی دانشجویان بین‌المللی ایفا کند.

کالج دانشگاهی لندن (University College London)

کالج دانشگاهی لندن به‌عنوان سومین دانشگاهی که در کشور انگلستان تأسیس و پایه‌ریزی شده است شناخته می‌شود. البته باید خاطرنشان کرد که این دانشگاه نقش بسیار مهمی در پیشرفت‌های علمی و تحقیقاتی بریتانیا داشته و دارد. بررسی‌های بین‌المللی نشان می‌دهد که رتبه 3 در انگلستان، رتبه 3 در اروپا و رتبه 12 در جهان متعلق به این دانشگاه است که نشان از اهمیت این مجموعه در سطح بین‌المللی دارد.

دانشگاه های انگلستان با فراهم‌سازی و توسعه زیرساخت‌های علمی و تحقیقاتی نقش بسیار مهمی در پیشرفت علمی این کشور و کل جهان ایفا کرده‌اند. کالج دانشگاهی لندن از این موضوع استثنا نبوده و رشد قابل‌توجهی در طی چند دهه اخیر داشته است. کالج دانشگاهی لندن که به UCL نیز شهرت دارد در مرکز شهر لندن واقع شده است و شعبه‌هایی از آن در کشورهای قطر و استرالیا در حال فعالیت هستند.

امپریال کالج لندن (Imperial College London)

این دانشگاه یکی دیگر از برترین دانشگاه های انگلستان و جهان است که مشاهیر زیادی دوران تحصیلی خود را در آنجا سپری کرده‌اند. بسیاری از رهبران و افراد مؤثر در سطح بین‌المللی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند. نکته قابل‌توجه این است که همین نکته به‌تنهایی میتواند اثبات‌کننده کیفیت علمی و تحقیقاتی بالای این دانشگاه در سطوح بین‌المللی باشد.

این مجموعه که یکی از دانشگاه های عمومی انگلستان محسوب می‌شود در سال 1907 تأسیس و راه‌اندازی شده است. طبق آمارهای رسمی بین‌المللی حدود 15 هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی هزینه‌های بیشتری نسبت به دانشجویان بومی انگلستان دارد.

استراتژي علمی این دانشگاه در زمینه‌های مخصوصی تأکید بیشتری نسبت به دیگر زمینه‌های علمی دارد. تأکید این دانشگاه بیشتر بر مطالعه و تحقیق علوم مهندسی، علوم طبیعی، علوم پزشکی و مدیریت کسب‌وکار است. رتبه این دانشگاه در زمینه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی گفته شده در سطح بین‌المللی بسیار بالا است. همین موضوع نشان از اهمیت این حوزه‌ها برای مدیران این مجموعه دانشگاهی عمومی دارد.

تحصیل در امپریال کالج لندن نیازمند ارائه مدارک معتبر زبان انگلیسی و رزومه علمی بسیار سطح بالا است. تحصیل در این دانشگاه برای دانشجویان بین‌المللی از شرایط سفت و سختی برخوردار است. به علت رقابت علمی و تحقیقاتی بالای دانشجویان بین‌المللی در این دانشگاه گرفتن بورسیه‌های تحصیلی برای تأمین هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی در این دانشگاه بسیار سخت اما ممکن است.

لیست برترین دانشگاه های انگلستان

  • دانشگاه آکسفورد (University of Oxford)
  • دانشگاه کمبریج (University of Cambridge)
  • کالج دانشگاهی لندن (University College London)
  • امپریال کالج لندن (Imperial College London)
  • کینگز کالج لندن (King’s College London)
  • دانشگاه ادینبرو (University of Edinburgh)
  • دانشگاه منچستر (University of Manchester)
  • دانشگاه گلاسگو (University of Glasgow)
  • دانشگاه بیرمنگام (University of Birmingham)
  • دانشگاه بریتسول (University of Bristol)

مزیت‌های تحصیل در دانشگاه های برتر انگلستان

تحصیل در دانشگاه های کشور انگلستان از مزیت‌های بسیار زیادی برای دانشجویان برخوردار است؛ اما تحصیل در برترین دانشگاه های این کشور از مزیت‌های بسیار بیشتری نسبت به تحصیل در دانشگاه های عادی این کشور برخوردار خواهد بود. کشور انگلستان سرزمین برترین دانشگاه های جهان است و تحصیل در آنها آرزوی بسیاری از دانشجویان بین‌المللی در سرتاسر جهان است.

دانشگاه های انگلستان از زیرساخت‌ها و امکانات بسیار خوبی برخوردار هستند. دانشگاه های برتر این کشور امکانات فوق‌العاده‌ای دارند که تحصیل در آنها میتواند دانشجویان بومی و دانشجویان بین‌المللی را بسیار موفق کند. تحصیل در انگلستان دارای جذابیت‌های بسیار زیادی است که یکی از آنها را باید وجود برترین دانشگاه جهان در شهرهای مختلف این کشور عنوان کرد که بسیار جالب‌توجه و ارزشمند است.

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مزیت‌های تحصیل در یکی از برترین دانشگاه های انگلستان را باید وجود فضای چندفرهنگی در دانشگاه و سطح جامعه عنوان کرد. دانشجویان بین‌المللی می‌توانند با تحصیل در این دانشگاه‌ها روابط فرهنگی و روابط بین‌فردی خود را توسعه داده و از احساس تنهایی و افسردگی دور باشند. کشور انگلستان و دانشگاه های فعال در سرتاسر کشور بسیار مهاجرپذیر و مردم این کشور بسیار خونگرم هستند.

تحصیل در این دانشگاه‌ها علاوه بر آنچه گفته شد نقش بسیار مهمی در بهبود مهارت‌های زبان انگلیسی برای دانشجویان بین‌المللی خواهد داشت. تحصیل در برترین دانشگاه های انگلستان که برخی از آنها در رتبه برترین دانشگاه‌ها جهان قرار دارند نیازمند ارائه مدارک زبان بسیار سطح بالا است. تحصیل در کشور انگلستان و زندگی در فضای جامعه این کشور میتواند نقش بسیار مهمی در بهترشدن مهارت‌های زبانی دانشجویان ایفا کند.

سوالات متداول

روش تدریس در دانشگاه های انگلستان چگونه است؟

روش‌های تدریس در دانشگاه های کشور انگلستان از جدیدترین متدهای روز دنیا پیروی می‌کند تا بهره‌وری دانشجویان را به شکل حداکثری افزایش دهد.

مزیت دریافت ویزای تحصیلی انگلستان چیست؟

ویزای تحصیلی انگلستان یکی از قدرتمندترین و ارزشمندترین ویزاهای دانشجویی در سرتاسر جهان است. تحصیل در بریتانیا برای دانشجویان بین‌المللی به معنای دسترسی به بهترین امکانات آموزشی ممکن در کلاس جهانی است.

هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد چقدر است؟

هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی بین 11 هزار پوند تا 40 هزار پوند در سال تخمین زده می‌شود. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی‌ارشد بین 9 هزار پوند تا 30 هزار پوند در سال است.

مهم‌ترین زمینه‌های علمی در دانشگاه آکسفورد کدامند؟

برخی از رشته‌ها و زمینه‌های علمی و تحقیقاتی مانند ریاضیات، فیزیک، پزشکی، علوم اجتماعی و لایف ساینس نسبت به دیگر برنامه‌های تحصیلی اهمیت بالاتری دارد.

تعداد دانشجویان دانشگاه امپریال کالج لندن چقدر است؟

طبق آمارهای رسمی بین‌المللی حدود 15 هزار دانشجو از سرتاسر جهان در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

نتیجه‌گیری

دانشگاه های انگلستان از کیفیت آموزشی بسیار خوبی برخوردار هستند و استانداردهای بین‌المللی را در تدریس و پژوهش به خوبی رعایت می‌کنند. تحصیل در انگلستان میتواند شروع موفقیت‌های علمی، تحقیقاتی، اجتماعی و اقتصادی دانشجویان بین‌المللی باشد.

برای تحصیل در انگلستان باید از مجموعه‌های معتبری همچون مؤسسه مهاجرتی مهاجردانش مشاوره بگیرید تا مسیر اپلای تحصیلی شما هموار و تسهیل شود.

5/5 - (1 امتیاز)