رویای تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان دور از دسترس نیست! البته پیش از اقدام به تحصیل در این کشور، بررسی رنکینگ دانشگاه های انگلستان اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع رقابت علمی بین دانشگاه‌های کشور انگلستان بالا است و به همین خاطر، انتخاب دانشگاه نهایی برای مهاجرت و تحصیل در انگلستان سخت خواهد بود. ما در اینجا لیست رده بندی و رنکینگ برترين دانشگاه‌های انگلستان‌ در بین بیش از ۱۶۰ موسسه آموزش عالی این کشور را ارائه کرده‌ایم؛ تا علاقمندان به تحصیل در انگلستان انتخاب آسان‌تری داشته باشند.

لیست بهترین دانشگاه‌ های انگلستان بر اساس رنکینگ

در واقع، انتخاب دانشگاهی که فضای علمی سازنده و امکانات خوبی داشته باشد؛ کار چندان سختی نیست. اگر متقاضی تحصیل در انگلستان هستید؛ باید با بهترین دانشگاه‌های این کشور آشنا شوید. امکان آشنایی با دانشگاه‌‌های برتر این کشور، با بررسی جدول رده بندی برترین دانشگاه‌های انگلستان وجود دارد. البته کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجر دانش هم در ادامه لیستی از رنکینگ بهترین دانشگاه‌های انگلستان تهیه کرده‌اند. همچنین شما می‌توانید با مراجعه به سایت موسسه مهاجرتی مهاجر دانش، اطلاعات لازم در این زمینه را کسب کنید.

دانشگاه آندرس

دانشگاه سنت آندرس سومین دانشگاه باستانی انگلیس زبان و بزرگترین دانشگاه اسکاتلند است که در سال ۱۴۱۳ تأسیس شده است. با وجود این که شهر اسکاتلند کوچک است، دانشگاه آندرس به عنوان قلب سیاسی و مذهبی اسکاتلند به شمار می‌آید. این دانشگاه در زمینه ارائه رشته‌های علوم انسانی، به ویژه الهیات و فلسفه، بسیار معروف است. بیش از ۹۱۰۰ دانشجو در این دانشگاه از بیش از ۱۳۰ کشور مختلف در حال تحصیل هستند. به همین خاطر، بخش قابل توجهی از جمعیت شهر را دانشجویان تشکیل می‌دهند. همچنین دانشجویان دانشگاه سنت آندرس در همه جای شهر اسکاتلند، به صورت پراکنده زندگی می‌کنند و برای حضور در دانشگاه، با وسایل نقلیه عمومی رفت و آمد می‌کنند.

شرایط تحصیل در دانشگاه آندرس

در سیستم شهر اسکاتلند، مدت زمان تحصیل دوره لیسانس چهار ساله است و در دانشگاه سنت آندرس بهترین برنامه تحصیلی برای دانشجویان در همین مدت زمان چیده شده است. دانشجویان این دانشگاه در یکی از چهار دانشکده (هنرها، الهیات، پزشکی و علوم) ثبت نام می‌کنند تا درس‌ها را برای کسب مدرک لیسانس یا غیره بگذرانند. دانشجویان در طول این ۴ سال، فرصتی برای ادامه تحصیل یا انصراف از رشته خود را دارند. دانشگاه آندرس به عنوان یک دانشگاه قدیمب، بسیاری از  آداب و رسوم دوران باستان را گرامی می‌دارد. از جمله مراسمات این دانشگاه می‌توان به مهمانی “ارشد‌های دانشگاه” (دانشجویان سال سوم) و “مهمانی ماه مه” که در آن دانشجویان در روز اول ماه مه به دریای شمال می‌‌روند؛ اشاره کرد. به طور کلی دریافت ویزای تحصیلی انگلستان، برای تحصیل در این دانشگاه بسیار ارزشمند است.

افتخارات دانشگاه آندرس

در سال ۲۰۲۰، سایت دانشگاهی تایمز، دانشگاه آندرس را به عنوان دانشگاه سال انتخاب کرد. همچنین این دانشگاه به دلیل برنامه‌های آموزشی که ترتیب داده، عنوان دانشگاه طلایی را کسب کرد. دانشگاه سنت آندرس، برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند؛ فرصت شرکت در برنامه‌های آموزشی تا مدت یکسال در کشورهای مختلف را فراهم کرده است. کلاس‌های آموزشی اقتصاد دانشگاه سنت آندرس، در رده سوم برترین دوره‌های آموزشی اقتصاد رتبه بندی سال گاردین در بریتانیا و در سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.

رنکینگ دانشگاه آندرس

• اولین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• اولین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• ۹۵‌ام در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• ۱۹۳م در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه آکسفورد یکی از دانشگاه‌های شناخته شده انگلیسی زبان در جهان است و به عنوان یکی از برترین مؤسسات آموزش عالی جهان هم شناخته می‌شود. این دانشگاه دارای ۳۸ کالج مستقل و ۶ پردیس خصوصی کامل است. این دانشگاه عضو گروه دانشگاه‌های تحقیقاتی بریتانیا، گروه کویمبرا (مجموعه‌ای از دانشگاه‌های برجسته اروپا)، اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپایی و عضو بنیادی یوروپام است‌.

شرایط دانشگاه آکسفورد

کالج‌های دانشگاه آکسفورد منحصر به فرد هستند و هر کدام با هدفی خاص به دانشجویان خود خدمات ارائه می‌کنند. در واقع همه ساختمان‌های کالج این دانشگاه، از کالج مگدالن (مادلین) که در سال ۱۴۵۸ با هدف ایجاد یک مؤسسه آموزشی بزرگ تأسیس شد؛ تا کالج بالیول که محل اقامت پنج برنده جایزه نوبل بوده است؛ همگی بسیار کارآمد هستند. فارغ التحصیلان دانشگاه آکسفورد هم از شرایط خوبی برخوردار هستند؛ پنج سال پس از فارغ‌التحصیلی، میانگین حقوق فارغ‌التحصیلان آکسفورد تقریبا ۴۳۰۰۰ پوند بریتانیا است. این دانشگاه همچنین بالاترین درصد از دانشجویانی که نمره B و بالاتر دریافت کرده‌اند و بیشترین درصد دانشجویانی که نمره کامل دریافت کرده‌اند، را در بریتانیا دارد. یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه آکسفورد برای دانشجویان، بازدید هفتگی از بخش‌های مهم و قدیمی این دانشگاه همراه با یک کارشناس راهنما است. در این دانشگاه همچنین کتابخانه بادلین قرار دارد که پس از کتابخانه بریتانیا معروفترین کتابخانه این کشور است. در حال حاضر، دانشجویان بین‌المللی از بیش از ۱۴۰ کشور مختلف در این دانشگاه ثبت نام کرده‌اند و در رشته‌های گوناگونی مشغول به تحصیل هستند. دانشجویان بین المللی به طور کلی یک سوم از جمعیت کل دانشجویان این دانشگاه را تشکیل می‌دهند. برای دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان، می‌توانید درخواست خود را به دانشگاه آکسفورد ارسال کنید.

افتخارات دانشگاه آکسفورد

تا به امروز، دانشگاه آکسفورد به عنوان یکی از بهترین دانشگاه‌های بریتانیا در رده‌بندی مجله تایمز و ساندی تایمز در سال ۲۰۲۳ قرار گرفته است. دانشگاه آکسفورد در جدول بهترین دانشگاه‌ها از لحاظ تدریس (TEF) به عنوان دانشگاه طلایی برگزیده شده و از نظر آینده شغلی برای فارغ‌التحصیلان همچنان یکی از بهترین‌ها در بریتانیا است.

رنکینگ دانشگاه آکسفورد

• دومین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• دومین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• سوم در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• اولین در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴
• رتبه ۷ در رده بندی دانشگاه های جهانی سال 2023

دانشگاه کمبریج

دانشگاه کمبریج از لحاظ قدمت، دومین دانشگاه در بریتانیا است و به عنوان یکی از پنج دانشگاه برتر جهان هم شناخته می‌شود. این دانشگاه عضو گروه راسل، مجموعه دانشگاه‌های تحقیقاتی بریتانیا، گروه کویمبرا، انجمن دانشگاه‌های برجسته اروپایی، اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپایی و اتحادیه جهانی دانشگاه‌های تحقیقاتی است. همچنین از لحاظ جغرافیایی هم در منطقه “مثلث طلایی” دانشگاه‌های پژوهشی تحقیقاتی قرار گرفته است.

شرایط دانشگاه کمبریج

مجموعه آموزشی کمبریج به دلیل نداشتن یک محوطه اختصاصی، گروهی از کالج‌ها از جمله ۳۱ کالج خود مختار را تحت عنوان دانشگاه کمبریج گرد هم آورده است. هر کدام از کالج‌ها متعلق به دانشگاه کمبریج است؛ اما در حالت کلی، به صورت مستقل عمل می‌کند. این کالج‌ها به صورت دوره‌ای، گروه‌های آموزشی خود و اساتید دانشگاهی را در هر رشته اعلام می‌کنند و تصمیم می‌گیرند کدام دانشجویان را بپذیرند. بخش آموزش هر کدام از کالج‌های این دانشگاه، مسئول تامین رفاه دانشجویان و تبیین برنامه‌های درسی هستند. همچنین در مجموع، تعداد زمین‌هایی که دانشگاه کمبریج مالک آنها است؛ در رتبه سوم پس از پادشاهی انگلستان و کلیسا قرار دارد.

افتخارات دانشگاه کمبریج

دانشجویان دانشگاه کمبریج تاکنون ۸۹ بار برنده جایزه نوبل شده‌اند. کالج ترینیتی دانشگاه کمبریج، بیشتر از هر دانشگاه دیگری برنده جایزه نوبل داشته است. تعداد برندگان جایزه نوبل از کالج ترینیتی حتی از کشور فرانسه هم بیشتر است. همچنین کمبریج در رنکینگ دانشگاه های انگلستان جایگاه ویژه‌ای دارد. برنامه‌های آموزشی دانشگاه کمبریج جزو بهترین دوره‌های جهان تلقی می‌شوند و این دانشگاه جزو ده دانشگاه برتر در زمینه اشتغال دانشجویان به کار پس از پایان دوره آموزشی هم به حساب می‌آید.

رنکینگ دانشگاه کمبریج

• سومین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• سومین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• دومین در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• پنجمین در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴
• چهارمین در رتبه بندی جهانی دانشگاه های اکادمیک سال ۲۰۲۳

دانشگاه علوم سیاسی و اقتصادی لندن

دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی دانشگاه لندن، به صورت تخصصی در زمینه‌ رشته‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند و یکی از برترین دانشگاه‌های علوم انسانی به صورت بین المللی است. نیمی از دانشجویان این دانشگاه و در حدود ۱۰۰۰۰ نفر دانشجو در این مجموعه بین المللی بوده و در حال حاضر، مشغول به تحصیل در این دانشگاه هستند. مجموعه اصلی دانشگاه لندن هم عضو برجسته گروه راسل است که ۲۴ دانشگاه دیگر انگلیس را نمایندگی میکند.

شرایط دانشگاه لندن

دانشکده علوم اقتصادی و سیاسی لندن به این مسئله افتخار میکند که دانشجویانش در بین بهترین علم آموزان سراسر کشور از نظر سطح علمی و آموزشی قرار گرفته‌اند. کتابخانه این دانشگاه هم جزو بزرگترین کتابخانه‌های تخصصی علوم اجتماعی در دنیا است که چهار برابر کتابخانه‌های دیگر کشور، کتاب در طول سال به امانت داده است. فارغ التحصیلان این دانشگاه هم از بیشترین میزان حقوق پایه و بهترین شرایط استخدام پس از فارغ التحصیلی برخوردار هستند. از آنجایی که این دانشگاه بورسیه‌های مختلفی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است؛ پس از ثبت نام در این دانشگاه، نیازی به پرداخت هزینه تحصیل در انگلستان نیست.

افتخارات دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن

۱۶ برنده جایزه نوبل در دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن تحصیل یا تدریس کرده اند و این دانشگاه به طور منظم در صدر جدول رده بندی‌های ملی و بین المللی قرار میگیرد.

رنکینگ دانشگاه علوم اقتصادی و سیاسی لندن

• چهارمین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• چهارمین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• ۴۵ام در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• ۴۶ام در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴
• رتبه ۱۵۱ تا ۲۰۰ در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها سال ۲۰۲۳

دانشگاه امپریال کالج لندن

امپریال کالج لندن همواره در بین بهترین دانشگاه‌های جهان قرار می‌گیرد و جزو شش دانشگاه برتر بریتانیا با عنوان “تری‌ناژل طلایی” است که دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج هم در این گروه قرار دارند.

شرایط دانشگاه امپریال کالج لندن

دانشگاه امپریال از گذشته تا به امروز به دلیل داشتن برنامه‌های اموزشی و علمی، مهندسی و پزشکی برجسته‌، شناخته شده است. اگرچه در سال‌های اخیر، دانشکده مدیریت و علوم انسانی دانشگاه امپریال هم اسم و رسم خوبی کسب کرده‌اند. دانشگاه امپریال کالج لندن عضو انجمن راسل بوده و جایگاه خوبی هم در بین دیگر دانشگاه‌ها با توجه به رنکینگ دانشگاه های انگلستان دارد.

افتخارات دانشگاه امپریال کالج لندن

این دانشگاه با توجه به رتبه بندی برترین دانشگاه‌های تایمز در مقیاس جهانی، مقام پنجم را در بین دانشگاه‌های بریتانیا کسب کرده است. این دانشگاه به صورت منظم در جایگاه ده دانشگاه برتر جهان (بر اساس رتبه‌بندی جهان‌نگر کوئست) قرار می‌گیرد. در این دانشگاه به صورت پیوسته پروژه‌های پژوهشی نوآورانه و برجسته انجام می‌شود و در گذشته 14 جایزه نوبل و 81 جایزه علوم پزشکی به این دانشگاه اهدا شده است. محل اصلی قرارگیری این دانشگاه در شهر لندن است و در گذشته جزئی از دانشگاه لندن بوده است؛ اما امروزه، به صورت مستقل عمل می‌کند و در سال ۲۰۰۷، صدمین جشن سالگرد تأسیس مستقل خود را گرفته است.

رنکینگ دانشگاه امپریال کالج لندن

• پنجمین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• پنجمین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• ششمین در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• هشتمین در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴
• رتبه ۲۳‌ام رده بندی آکادمیک دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۳

دانشگاه یو سی ال لندن

دانشگاه یو سی ال لندن یکی از قدیمی‌ترین و بزرگترین کالج‌های دانشگاهی شهر لندن است و به عنوان “دانشگاه جهانی لندن” هم شناخته می‌شود.این دانشگاه در سال ۱۸۲۶ تأسیس شده است و در حال حاضر بیش از ۴۰،۰۰۰ دانشجو در آن ثبت نام کرده‌اند که ۵۳٪ از این دانشجویان بین‌المللی هستند. دانشگاه یو سی‌ ال عضو گروه بنیانگذاران آلکساندر راسل از دانشگاه‌های برتر بریتانیا است و همچنین عضو اتحادیه دانشگاه‌های تحقیقاتی اروپا هم هست؛ این اتحادیه به تاثیر گذاری بر سیاست‌های کلی قاره اروپا و همچنین استفاده از تجارب محققان دانشگاهی برای اداره کشورها می‌پردازد. این دانشگاه بر اساس رنکینگ دانشگاه های انگلستان یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تحصیل آنلاین در انگلستان است.

شرایط دانشگاه یو سی ال

دانشجویان دانشگاه یو سی‌ ال با بیمارستان‌های آموزشی بزرگی مانند بیمارستان گریت اورموند اسکریت برای کودکان، بیمارستان رویال فری و بیمارستان چشم مورفیلد همکاری می‌کنند. این دانشگاه در کل، بیش از ۶۵۰ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارد و تقریباً بیش از ۵۰۰۰ مدرک کارشناسی ارشد تا به امروز ارائه کرده است. شانس قبولی در دانشگاه کالج لندن بستگی به نوع رشته و میزان مطالعه دارد؛ اما به صورت تقریبی برای هر نفر ۶۳٪ است. این مسئله بدان معنی است که قبول شدن در یکی از رشته‌های یوسی‌ال چالش برانگیز است. اما اگر هوش و سطح علمی بالایی داشته باشید؛ امکان پذیر است. دانشگاه یو سی ال در حال حاضر بر روی گسترش آموزش‌ها به صورت جهانی و آموزش شهروندان در سراسر دنیا تمرکز کرده است.

افتخارات دانشگاه یو سی ال

دانشگاه یو سی ال در رنکینگ دانشگاه های انگلستان یکی از بهترین موسسه‌های آموزشی به حساب می‌آید و همچنین از نظر جهانی در گروه علوم انسانی، نتایج بی‌نظیری را کسب کرده است.

رنکینگ دانشگاه یو سی ال (UCL)

• ششمین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• هشتمین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• نهم در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• بیست و دوم در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴
• هفدهم در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها در سال ۲۰۲۳

دانشگاه دورهام

دانشگاه دورهام یکی از دانشگاه‌های فعال در زمینه انجام تحقیقات و پژوهش‌های دانشجویی در کشور انگلستان است و در سال ۱۸۳۷ تأسیس شده است. این دانشگاه همچنین دارای دپارتمان‌های آکادمیک و ۱۷ کالج است که مسئولین آموزشی دانشگاه آنها را با توجه به سیاست‌های کلی این دانشگاه اداره می‌کنند. این دانشگاه عضو گروه راسل و دانشگاه‌های تحقیقاتی بریتانیا است. دانشگاه دورهام امکانات بسیار گسترده‌ای را برای دانشجویان فراهم کرده است؛ از جمله این امکانات می‌توان به کتابخانه‌ها، سایت‌های کامپیوتر، امکانات ورزشی و فضاهای مطالعه اشاره کرد. این دانشگاه همچنین امکانات ویژه‌ای همچون آسمان‌شناسی، نگارخانه‌ و باغ بوتانیک دارد. شهر دورهام هم در میراث جهانی قرار گرفته است و قلعه و کلیسای دانشگاه به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌اند.

شرایط دانشگاه دورهام

این دانشگاه بیش از ۲۰۰ رشته درجه یک در مقطع کارشناسی و ۱۹۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد، در گروه هنر و علوم انسانی، مدیریت کسب و کار، علوم اجتماعی و مهندسی و علوم پزشکی ارائه کرده است. مدرسه کسب و کار دورهام دارای سه گواهی‌نامه جهانی و جزو برترین‌ها است. همچنین رشته MBA این دانشگاه در رتبه دوم جهان و رده‌بندی Financial Times با توجه به کاربردی بودن قرار گرفته است. رشته‌های پرطرفدار دانشگاه دورهام شامل فیزیک، اقتصاد، حقوق، روانشناسی و جغرافیا هستند. به طور کلی، دانشکده‌های این دانشگاه در زمینه آموزش و تحقیقات فعال بوده و کالج‌ها هم شرایط زندگی و اسکان دانشجویان را فراهم می‌کنند.

افتخارات دانشگاه دورهام

این دانشگاه جدا از جایگاه برتر در رنکینگ دانشگاه های انگلستان، در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان هم قرار دارد و در حال حاضر رتبه ۷۸ رده‌بندی جهانی QS سال ۲۰۲۴ را به خود اختصاص داده است.کیفیت تدریس اساتید دانشگاه دورهام هم با امتیاز ۱۹ از ۲۵، در بین ۱۰۰ دانشگاه آکادمیک برتر جهان قرار می‌گیرد و بسیار قابل تحسین است.

رنکینگ دانشگاه دورهام

• هفتمین دانشگاه در رتبه بندی تایمز سال ۲۰۲۴
• هفتمین دانشگاه در رتبه بندی گاردین سال ۲۰۲۴
• ۷۸ام در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های QS سال ۲۰۲۴
• ۱۷۴ام در رتبه بندی جهانی دانشگاه‌های times Education سال ۲۰۲۴

دانشگاه باث

دانشگاه باث به عنوان یکی از برترین‌ها در زمینه آموزش و پژوهش، کیفیت برنامه‌های دانشجویی و آمادگی دانشجویان برای بازار کار به شمار می‌آید. این دانشگاه در سال ۲۰۲۳ به عنوان برترین دانشگاه از نظر مجله تایمز و QS قرار گرفت.در واقع این دانشگاه در اطراف شهر تاریخی باث قرار دارد که در فهرست میراث جهانی یونسکو هم ثبت شده است. دانشگاه باث در داخل و خارج کشور به دلیل داشتن کیفیتی بالا‌، به شهرت ملی و بین المللی رسیده است.

شرایط دانشگاه باث

برنامه‌های تحصیلی دانشگاه باث بیشتر بر روی تقویت قوه ذهنی دانشجویان، عبور آنها از شرایط سخت و همچنین ارتباط کامل با دنیای واقعی متمرکز هستند. تحصیل در این دانشگاه به دانشجویان امکان شرکت در پروژه‌های تحقیقاتی و همچنین کسب تجربه‌های علمی بی نظیر را می‌دهد.

افتخارات دانشگاه باث

این دانشگاه در  سال ۲۰۲۳ توسط مجله تایمز و همچنین سایر مجلات بین المللی در رده بندی برترین دانشگاه‌های بریتانیا قرار گرفت. همچنین این دانشگاه از لحاظ سطح علمی فارغ‌ التحصیلان خود، چندین بار موفق به کسب جوایز و افتخارات مختلف شده است.

رنکینگ دانشگاه باث

• دانشگاه سال از طرف مجله تایمز و ساندی تایمز در سال ۲۰۲۳
• جزو ده دانشگاه برتر CUG در سال ۲۰۲۴ 
• رتبه ۱۴۸ام برترین دانشگاه‌های QS

دانشگاه وارویک

دانشگاه وارویک، یک دانشگاه معروف بریتانیایی است که در حومه شهر کاونتری واقع شده و به عنوان یکی از مؤسسات برتر کشور شناخته می‌شود. دانشگاه وارویک در سال ۱۹۶۵ تأسیس شد و بیش از ۲۸،۰۰۰ دانشجو از ۱۴۷ کشور مختلف دارد. با وجود این که دانشگاه وارویک نسبتا جدید التاسیس است؛ در سال ۲۰۲۱ جزو هفت دانشگاه پژوهشی برتر انگلستان از نظر یک مجله تحقیقاتی قرار گرفته است.

شرایط دانشگاه وارویک

دانشگاه وارویک از چندین دانشکده، شامل دانشکده هنر، دانشکده علوم پزشکی، دانشکده مهندسی و دانشکده علوم اجتماعی تشکیل شده است.این دانشگاه دارای مساحتی در حدود ۲۹۰ هکتار است و همچنین ۲۳۶۰۰ دانشجو از سرار دنیا دارد. در این دانشگاه هر ساله مراسمات هنری و دانشجویی مختلفی برگزار می‌شود.

افتخارات دانشگاه وارویک

دانشگاه وارویک در سال ۲۰۲۲ بر اساس رده بندی مجله تایمز و ساندی تایمز، رتبه یک در بین دانشگاه‌های بریتانیا از لحاظ کیفیت تدریس و همچنین رتبه دوم دانشگاه سال را کسب کرده است. این دانشگاه همچنین در رتبه ششم اشتغال فارغ‌ التحصیلان پس از پایان تحصیل قرار دارد.

رنکینگ دانشگاه وارویک

• رتبه نهم دانشگاه‌های تایمز در سال ۲۰۲۴
• رتبه اول کیفیت تدریس بریتانیا در سال ۲۰۲۲
• رتبه نهم دانشگاه‌های برتر گاردین در بریتانیا سال ۲۰۲۴
• رتبه 67 جهانی در سال ۲۰۲۴

دانشگاه لافبورو

دانشگاه لافبورو در شهر لسترشر واقع شده است و با لندن حدود 90 دقیقه فاصله دارد. این دانشگاه از سال 1966 در حال فعالیت است و در حال حاضر بیش از ۱۹۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۳۰ کشور در سطح بین المللی دارد.

شرایط دانشگاه لافبورو

دانشگاه لافبورو با افتخار به تمامی افراد، دانشجویان، فارغ التحصیلان و کادر تدریس خود خدمات با کیفیتی ارائه می‌کند تا از تمام توان خود برای ارتقا سطح علمی دانشگاه استفاده کنند. سطح علمی بالای دانشگاه به دانشجویان امکان فعالیت در حوزه‌های مختلف تحقیقاتی و همچنین کسب جایگاه مناسب در بازار کار را می‌دهد.

افتخارات دانشگاه لافبورو

دانشگاه لافبورو یکی از بزرگترین مجموعه های دانشگاهی در انگلستان است که یکی از بهترین دانشگاه‌ های انگلستات در زمینه تربیت بدنی هم به حساب می‌آید.

رنکینگ دانشگاه لافبورو

• رتبه ۱۰ در رده بندی دانشگاه‌های بریتانیا بر اساس مجله تایمز سال ۲۰۲۴
• رتبه ۱۰ در رده بندی دانشگاه‌های بریتانیا بر اساس مجله گاردین سال ۲۰۲۴
• رتبه ۲۵۱ در رده بندی دانشگاه‌های جهان بر اساس QS در سال ۲۰۲۴
– رتبه ۲۵۱ تا ۳۰۰ در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سراسر جهان بر اساس بررسی times Education در سال ۲۰۲۴

سوالات متداول

۱-شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه‌های انگلستان به چه صورت است؟

شما میتوانید با تهیه انگیزه نامه و رزومه کامل، درخواست خود مبنی بر دریافت بورسیه تحصیلی انگلستان را به دانشگاه مورد نظر ارائه کنید. در مراحل بعدی امکان پذیرش در آن دانشگاه و همچنین مهاجرت تحصیلی را خواهید داشت.

۲-رنکینگ برترين دانشگاه‌های انگلستان بر چه اساسی تهیه میشود؟

مجلات و تیم‌های تحقیقاتی بین المللی اطلاعات لازم درباره دانشگاه‌های سراسر جهان را جمع آوری کرده و سالانه به صورت رنکینگ منتشر می‌کنند.

۳-شانس تحصیل در دانشگاه صدررده بندی به چه میزان است؟

شانس شما برای تحصیل در دانشگاه رتبه ۱ رنکینگ، بستگی به رزومه و همچنین سوابق‌ تحصیلی‌تان دارد.

سخن پایانی

از آنجایی که سطح علمی دانشگاه‌های حوزه بریتانیا بالا است، بررسی رنکینگ دانشگاه های انگلستان پیش از ارسال درخواست به آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. در واقع دانشجویان باید با توجه به نیاز خود و امکانات دانشگاه، انتخاب نهایی را انجام بدهند.

همچنین در نظر داشته باشید که پروژه مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی انگلستان ممکن است چالش برانگیز باشد؛ برای پیشبرد سریع‌تر مراحل ثبت نام در دانشگاه و شروع به تحصیل، می‌توانید از کارشناسان موسسه مهاجرتی مهاجردانش کمک بگیرید. موسسه مهاجر دانش در زمینه مشاوره مهاجرت تحصیلی و اخذ ویزای تحصیلی فعال است. همچنین می‌توانید از طریق سایت یا تماس با تیم این مجموعه، اطلاعات لازم درباره بهترین دانشگاه‌های کشور انگلستان و پذیرش در این دانشگاه‌ها را کسب کنید.

امتیاز