ترکیه نه تنها از نظر موقعیت جغرافیایی بلکه از نظر فرهنگی، اجتماعی و سیاسی پلی بین آسیا و اروپا است. با توجه به این موقعیت منحصر به فرد در قلمرو کشور که در سراسر آناتولی (آسیا) و تراکیه (اروپا) گسترش یافته است ، تمدنهای بسیار زیادی در طول تاریخ قیام کرده اند و این تمدنها محلی برای ثروت و تنوع فرهنگی و قومی بوده است. بسیاری از چیزها در ترکیه حاوی ترکیبی از غرب و شرق، قدیمی و جدید، سنتی و مدرن است. هنگامی که بازدیدی کوتاه حتی از کوچکترین شهر ترکیه و بدون توجه به جمعیت آن می کنید، و سبک زندگی در ترکیه را بررسی کنید، متوجه خواهید شد عناصر مختلف فرهنگی، سنت ها، اعتقادات، زبان ها یا گویش ها زندگی می کنند.

بسیاری از ریشه های مذهبی، قومی و فرهنگی زندگی بشر در سرزمین های ترکیه که محل زندگی بسیاری از جوامع و امپراطوری هایی بوده است که اثری از خود برجای گذاشته اند و در مسیرهای مهاجرت و تجارت واقع شده اند. شاید در نتیجه این تنوع است که مردم در ترکیه هماهنگ، دوستانه، مهمان نواز و کمک کننده هستند.

نیکوکاری

از اولین برداشت های بیشتر دانشجویان بین المللی درباره ترکیه این است که مردم ترکیه همواره کمک کننده و دارای روابط دوستانه هستند. در ترکیه، در شرایطی که شما به کمک نیاز دارید، برقراری ارتباط حتی با شخصی که به یک زبان خارجی صحبت نمی کند دشوار نیست. در یک وضعیت دشوار ممکن است در اطراف کمک بخواهید.

بسیاری از دانشگاه های ترکیه تیم هایی را تشکیل می دهند که دانشجویان محلی داوطلبانه برای حمایت از روند سازگاری دانشجویان جدید بین المللی کار می کنند. مطمئن باشید این داوطلبانی که در طول ترم دوست شما خواهند بود نکات ارزشمندی راجع به زندگی در دانشگاه جدید و شهر شما به شما ارائه می دهند.

مهمان نوازی

در جامعه ترکیه دیدارهای خانوادگی، دوستان و دیدارهای همسایگان بسیار متداول است. می توانید به عنوان یک مهمان شبانه روزی به یک دوست نزدیک و نزدیکان خود بروید. میهمان برای مردم ترکیه تقریبا مقدس است و مردم هر کاری که می توانند را انجام میدهند تا مهمان سرگرم شود و آرامش داشته باشد. هنگامی که شما میهمان یک خانواده سنتی ترک هستید، آنها با غذا یا میان وعده های غذایی پذیرایی می کنند، همچنین اصرار دارند که مدت طولانی تری بمانید و حتی در صورت تمایل اتاق ها / تختخواب های خود را در اختیارتان میگذراند تا در صورت اقامت راحت باشید.

در جامعه ترکیه همدلی مشترک بین دانشجویان نیز وجود دارد. اگر به عنوان دانشجو یا کارمند در یک خانه در ترکیه زندگی می کنید، ممکن است یک شب همسایه شما در را بزند و بخواهد با شما غذا میل کند. این مهمانی ها یک نوع سبک زندگی در ترکیه هستند.ترکیه که درهای خود را برای میلیون ها پناهنده که به دلیل جنگ مجبور به ترک کشور خود شده اند، باز کرد، بهترین مهمان نوازی ترکیه را نشان می دهد.

حتما بخوانید:

مردمان گرم و راحت

این علاقه به بیگانگان و کنجکاوی نسبت به آنان در ترکیه بسیار شایع است. مردم از برقراری ارتباط با افراد جدید دریغ نمی کنند و می توانند در مدت زمان کوتاهی با آنها صمیمی شوند. به عنوان ساکن جدید شهر، دانشگاه یا خانه خود، افرادی خواهید دید که می خواهند با شما ملاقات کرده و با شما صحبت کنند.

1

در مقایسه با بسیاری از جوامع دیگر، متوجه خواهید شد که ارتباط کلامی در ترکیه کاملاً “پر سروصدا” است. وقتی کسی را مشاهده کردید که ناگهان شروع به اظهار نظر یا خندیدن با صدای بلند کرد نگران نشوید. این یک مباحثه یا تعارض نیست، بلکه نشانگر هیجان زده شدن طرف مقابل است! همچنین، وقتی می بینید افرادی که در حال گفتگو هستند یا از نظر جسمی با یکدیگر تماس می گیرند ، عجیب به نظرتان می آید ولی خوب است بدانید تماس فیزیکی اغلب بخشی از تعامل است.

روابط قدرتمند خانوادگی و دوستانه

خواه برای همبستگی یا ادب باشد، برای جامعه ترکیه معمول است که ظروف، لباس، احساسات، اسرار را به اشتراک بگذارند. مردم ترجیح نمی دهند از بسیاری جهات تنها باشند و از این نظر روابط خانوادگی و دوستی بسیار مهم است. اگر از هرکسی در ترکیه در خصوص روابط دوستانه اش بپرسید، فارغ از سن، جنسیت، موقعیت اجتماعی، پاسخ خواهد داد که وی دوستان  نزدیکی از همسایگی یا مدرسه، و یا به خصوص از دانشگاه دارد. این در واقع سبک زندگی در ترکیه است.

سبک زندگی در ترکیه

دوستان گاهی از نظر آشنایی و عمق اشتراک، از اعضای خانواده خود جلوتر می روند. اگر تصمیم به تحصیل در ترکیه گرفتید، تنها یک مدرک تحصیلی نمی گیرید، می توانید دوستانی مادام العمر داشته باشید که باعث اعتماد و آرامش نیز می شوند.

تعطیلات مذهبی و تعطیلات عمومی

در حالی که ترکیه یک کشور سکولار است، مردم به تعطیلات مذهبی اهمیت می دهند و تلاش می کنند در این تعطیلات با خانواده و در کنار هم باشند. در زیر می توانید لیستی از تعطیلات ملی و مذهبی و تعطیلات عمومی که در ترکیه جشن گرفته می شود و مرتبط با سبک زندگی در ترکیه است را مشاهده کنید.

سال نو: اول ژانویه

حاکمیت ملی و روز کودک: 23 آوریل

روز کار و همبستگی: اول ماه مه

روز بزرگداشت جوانان و ورزش آتاتورک: 19 مه

روز دموکراسی: 15 ژوئیه

روز پیروزی: 30 اوت

روز جمهوری: 29 اکتبر

جشن ماه رمضان: سالانه تغییر می کند

جشن فداکاری: سالانه تغییر می کند

سبک زندگی در ترکیه

5/5 - (8 امتیاز)