قوانین کشور انگلستان برای اتباع این کشور شناخته شده هستند. در واقع اکثر مردم در انگلستان از هر آنچه که قانونا نمی‌توانند انجام دهند؛ آگاه هستند. با این حال، در انگلستان قوانین مختلفی وجود و حتی تعدادی از قانون‌ها در طول سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند. به همین خاطر، مردم انگستان یا مهاجران و مسافران ممکن است برخی از کارهای غیرقانونی را بدون این که بدانند انجام بدهند. ما به همین خاطر لیستی از قوانین حساسیت برانگیز کشور انگلستان برای اتباع و حتی قوانین فراموش شده تهیه کرده‌ایم تا دیگر در طول سفر در دام قانون نیفتید!

قوانین عجیب کشور انگلستان

همانطور که توضیح دادیم؛ قوانینی برای زندگی و تحصیل در انگلستان وجود دارد که احتمالا تا به امروز نمی‌دانستید. در واقع این قوانین به دلیل تبصره‌های تا حدودی عجیب و غریب به دست فراموشی سپرده شده‌اند. حتی شاید مراجع قانونی هم دیگر به این موارد رسیدگی نکنند.اما شما به عنوان یک مسافر یا مهاجر، باید نسبت به رعایت این قوانین حساسیت به خرج دهید. در ادامه تیم دفتر مهاجرتی مهاجر دانش قوانین فراموش شده و عجیب کشور انگلستان و دانشگاه‌های انگلستان را لیست کرده‌ایم.

۱. مست بودن در میخانه غیرقانونی است!

این قانونی است که بسیاری مایل به شنیدن آن نیستند و برخی از ما قبلا ناآگاهانه آن را زیر پا گذاشته ایم. اما بله، مست شدن در یک میخانه در انگلستان در واقع غیرقانونی است! این قانون تا حدودی تعجب آور و فراموش شده، از سال ۱۸۳۹ وجود داشته است. اگر در یک میخانه، بزرگراه یا مکان عمومی دیگر مست شوید؛ ممکن است با جریمه ۲۰۰ پوندی روبرو شوید!

۲. راه رفتن گاو در خیابان در طول روز ممنوع است.

اگر به طور اتفاقی یک روز صبح از خواب بیدار شدید و فکر کردید که روز خوبی برای پیاده روی گاوتان است… این کار را فورا متوقف کنید! راه رفتن گاو در خیابان در طول روشنایی روز، به ویژه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر، غیرقانونی است. این قانون در اصل اولین بار در اساسنامه متروپولیتن تعریف شد. پس از آن، عبور و مرور گاوها در آیین نامه سال ۱۹۸۰ انگلستان و جا ماندن بقایای زیستی گاوها در جاده‌ها هم ممنوع شد. همچنین خوابیدن یا غلت زدن گاو شما در جاده هم جریمه خواهد داشت.

3. پرداخت هزینه سفارش فست فود خیابانی با تلفن همراه در خودرو

استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی ممنوع است و ممکن است شما گاهی اوقات به خاطر پرداخت هزینه غذای خیابانی قانون را زیر پا بگذارید! بسیاری از ما عاشق فست فودهای ماشینی هستیم. به سادگی می‌توان در ماشین بدون مشکل جای پارک یا توقف طولانی مدت، فست فود دریافت کرد و با ورود تکنولوژی موبایل بانک، استفاده از آنها آسان‌تر شده است. همچنین به نظر شما استفاده از تلفن همراه برای پرداخت هزینه فست فود ماشینی در حال حاضر امری عادی است و برای پرداخت هزینه سفارش شما گزینه کاملا مناسبی است. با این حال، هنگام انجام این کار، ممکن است قانون را زیر پا بگذاریم! اگر هنگام استفاده از تلفن همراه برای پرداخت هزینه فست فود، ماشین شما روشن است و ترمز دستی را نکشیده‌اید؛ از نظر فنی در حال استفاده از وسیله نقلیه در حین استفاده از تلفن همراه هستید. همانطور که مطمئنا شما از قوانین آگاه هستید؛ این کار در انگلستان خلاف قانون است. بنابراین، اگر گرفتار مامور پلیس شوید؛ ممکن است نمره منفی بگیرید و ۲۰۰ پوند هم جریمه شوید. البته غذای خوشمزه ارزش بیشتری دارد!

۴. قمار در کتابخانه غیرقانونی است

شاید قمار کردن کاری نباشد که انتظار داشته باشید در طول بازدید از یک کتابخانه خود آن را انجام بدهید؛ اما قمار کردن در کتابخانه‌های عمومی انگلستان بر اساس قانون تخلفات کتابخانه ای ۱۸۹۸ غیرقانونی است؛ زیرا به نظر می‌آید باعث اختلال در کار افرادی می‌شود که از کتابخانه برای مطالعه استفاده می‌کنند. همچنین در ‌کتابخانه استفاده از الفاظ رکیک هم غیرقانونی است. بنابراین، زمانی که در تایم استراحت مطالعه، به گوشی خود سرک میکشید؛ بهتر است برای خرید بلیط بخت آزمایی هفتگی خود وسوسه نشوید زیرا قانون را زیر پا خواهید گذاشت! همچنین توجه کنید که در صورت تخلف، ممکن است ویزای تحصیلی انگلستان را از دست بدهید.

۵. فرش خود را در خیابان نتکانید!

قانون پلیس متروپولیتن سال ۱۸۳۹ کوبیدن یا تکان دادن فرش یا حصیر در فضای باز خیابان بعد از ساعت ۸ صبح را غیرقانونی تلقی کرده است. با این حال، اگر می‌خواهید گرد و غبار حصیر درب منزلتان را بتکانید؛ خیالتان راحت! این کار قبل از ساعت ۸ صبح مجاز است.

۶. در زدن و فرار کردن

شاید شما هم وقتی کودک بودید درهای همسایه را میکوبیدید و فرار میکردید؛ اما این کار کاملا ممنوع است. شاید فکر کنید که فقط کودکان این کار را انجام می‌دهند؛ اما نه قانونی همیشه نه است و در هر صورت، این بازی در واقع غیرقانونی است. قانون اساسی کشور انگلستان بیان می‌کند که زدن درب ورودی یک فرد و فرار بلافاصله پس از آن خلاف قانون است.

7. پوشیدن لباس پلیس ممنوع است

اگر به یک مهمانی با تم لباس دعوت شده‌اید و فکر می‌کنید باید لباس پلیسی بپوشید؛ در تصمیم خود تجدید نظر کنید. طبق قوانین بریتانیا، جعل هویت افسر پلیس، همانطور که در قانون پلیس ۱۹۹۶ آمده است؛ غیرقانونی است. پوشیدن لباس سرباز نیروهای مسلح هم به همین شکل غیرقانونی است. به هر حال شما باید این قوانین را جدی بگیرید زیرا ممکن است به دلیل زیر پا گذاشتن این قانون کشور انگلستان به زندان فرستاده شوید.

۸. ماهی مشکوک حمل نکنید!

بهتر است دفعه بعد که از سوپر گوشت محله خود خارج شدید،  به پلاستیک حاوی ماهی‌ها دست نزنید. یا حداقل چهره شما شک برانگیز نباشید. مطابق یک قانون در اساسنامه ۱۸۳۹ کشور انگلستان، حمل ماهی با حالت مشکوک غیر قانونی است. همچنین همه ماهی‌های آب شیرین از جمله قزل الا، ماهی آزاد و مار ماهی هم در زمره این قانون قرار دارند. بنابراین به این مسئله کاملا دقت کنید. با وجود این قوانین تعجب آور بهتر است تحصیل آنلاین در انگلستان را انتخاب کنید!

۹. صف بستن در خطوط مترو غیرقانونی است.

صف بستن یکی از بهترین راه‌های رعایت حقوق شهروندان در کشور انگلستان است. اما صف بستن در مترو کشور انگلستان در همه شهرها غیرقانونی بوده و دلایل خاص خود را دارد. در واقع شاید شما فکر کنید با قرارگیری در یک صف تا خط مترو خیلی بهتر بتوانید خودتان را به قطار برسانید؛ اما توجه کنید که این کار کاملاً غیرقانونی است. زیرا امکان هول دادن افراد جلوی صف به زیر قطار وجود خواهد داشت. قانونگذار هم به خاطر پیشگیری از مرگ و میر یا حوادث این چنین صف بستن در خطوط مترو را غیرقانونی کرده است.

۱۰. مست کردن برای سرپرستان گاوها ممنوع!

حتماً شما هم تا به حال درباره قوانینی که مست کردن هنگام رانندگی یا حضور در اماکن اجتماعی را ممنوع می‌کند شنیده‌اید. اما دامپروران و سرپرستان گاوها هم به هیچ وجه هنگام نگهداری از گاو نمی‌توانند مست کنند. شاید این قانون کشور انگلستان برای شما عجیب و غریب به نظر برسد؛ اما این قانون هم مثل سایر قوانین دلایل قانع کننده‌ای دارد. در واقع گاوها حیوانات بزرگ و طبعاً خطرناکی هستند که ممکن است گاهی اوقات به مردم عادی صدمه بزنند. بنابراین صاحبان گاوها باید هنگام نگهداری از آنها هوشیاری کامل داشته باشند. در غیر این صورت مجازات زندان یا جریمه در انتظار آنها خواهد بود.

قوانین رایج کشور انگلستان

علی رغم وجود قوانین عجیب و غریب یا حتی فراموش شده، برخی از قوانین هم در بریتانیا وجود دارند که در همه جای دنیا پذیرفته شده هستند. این دست از قوانین حتی از طرف سازمان‌های حقوقی ملل هم مشروعیت دارند و به طور کلی رعایت آن‌ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است‌. بنابراین شما باید به عنوان یک فرد ساکن کشور انگستان، نسبت به رعایت این قوانین حساسیت به خرج دهید.

خرید و فروش مشروبات الکلی

الکل در بریتانیا به عنوان یک ماده مخدر طبقه بندی شده است و قوانینی وجود دارد که فروش آن را به افراد در سنین خاص ممنوع می‌کند. همچنین کودکان زیر ۱۶ سال می‌توانند به هر جایی مانند میخانه بروند؛ البته تا زمانی که زیر نظر یک بزرگسال باشند. خرید مشروبات الکلی برای افراد زیر ۱۸ سال در یک میخانه غیر قانونی است. همچنین این کار در سوپرمارکت یا سایر فروشگاه‌ها و مغازه‌های خرید مشروبات الکلی برای افراد زیر ۱۸ سال غیر قانونی خواهد بود.

خرید و فروش و استفاده از مواد شیمیایی حلال

در بریتانیا قوانین خاصی در مورد حلال‌های شیمیایی وجود دارد. اگر مغازه داران حلال را به افراد زیر ۱۸ سال که فکر می‌کنند قصد سوء استفاده از آنها را دارند بفروشند؛ قانون را زیر پا می‌گذارند. آنها همچنین می‌توانند از فروش این مواد شیمیایی به افراد بالای ۱۸ سال اگر معتقد باشند که آن شخص آنها را برای افراد زیر ۱۸ سال می‌خرد؛ خودداری کنند.

خرید و فروش تنباکو

کودکان زیر ۱۸ سال نمی‌توانند هیچ نوع تنباکویی بخرند. این کار در انگلستان کاملا ممنوع است زیرا ممکن است از آن برای کارهای خلاف قانون یا آسیب زا استفاده کنند. همچنین امکان خرید دخانیات هم به دلیل ممنوعیت تنباکو برای کودکان کمتر از ۱۸ سال وجود ندارد.

حمل سلاح سرد مانند چاقوها

بسیاری از افراد در حین کار خود چاقو حمل و استفاده می‌کنند و این وسیله برای آن‌ها لازم است. با این حال، حمل چاقویی که دارای تیغه یا نوک تیز است با خود جرم است. در واقع حمل یک چاقوی جیبی با لبه برش بیش از 7.62 سانتی متر یا 3 اینچ ممنوع است. اگر مشخص شود که چاقو را در یک مکان عمومی حمل می‌کنید؛ دستگیر خواهید شد.

جنایات نفرت پراکنی

جنایت ناشی از نفرت پراکنی یک جرم کیفری جدی است که افراد ممکن است به دلیل نفرت از جنسیت، نژاد، مذهب، رنگ، قومیت، ناتوانی یا گرایش جنسی آن شخص یا دارایی دیگران انجام بدهند. افرادی که این گونه کارها را انجام می‌دهند؛ ممکن است در دادگاه محاکمه شوند. کسانی که به دلیل جنسیت، ناتوانی، جنسیت، نژاد یا مذهب خود به دیگران حمله می‌کنند؛ ممکن است برای مجازات از خانه‌های خود اخراج شوند؛ جریمه شوند؛ مشمول دستورات رفتاری ضد اجتماعی شوند یا به زندان بیفتند. مقاماتی مانند پلیس، مقامات محلی و مدارس وظیفه دارند از شما در برابر این افراد و مجرمان محافظت کنند. همچنین اقدامات مهمی وجود دارد که آژانس‌ها می‌توانند برای کمک به مقابله با آزار و اذیت و حمایت از قربانیان انجام دهند.

سیگار کشیدن در امکان عمومی

سیگار کشیدن در همه مکان‌های عمومی در کشور انگلستان، از جمله بارها، رستوران‌ها، مغازه‌ها، سینماها، ایستگاه‌ها و وسایل نقلیه عمومی مجاز نیست. می‌توانید بیرون از ساختمان سیگار بکشید. سن قانونی برای خرید تنباکو و دخانیات در بریتانیا ۱۸ سال است.

نوشیدن مشروبات الکلی

سن قانونی برای نوشیدن مشروبات الکلی در بریتانیا ۱۸ سال است. برخی از بارها و کلوپ‌های شبانه دارای حد و مرز «۲۱ سال به بالا» هستند. مصرف الکل در وسایل نقلیه عمومی ممنوع است. نوشیدن مشروبات الکلی در هر جای مدرسه ممنوع است. خرید مشروبات الکلی برای افراد زیر ۱۸ سال غیرقانونی است. همچنین دادن مشروبات الکلی به کودکان زیر پنج سال غیرقانونی است؛ اما تحت نظارت پزشک در مواقع اضطراری ایرادی ندارد.علاوه بر این، کودکان زیر ۱۶ سال هم نمی‌توانند نوشیدنی الکلی مصرف کنند. جوانان ۱۶ یا ۱۷ ساله می‌توانند در صورتی که یک فرد بزرگسال مشروب خریداری کند و همراه با خود فرد بزرگسال، همراه با غذا آبجو، شراب یا آب سیب بنوشند. اما نوشیدن الکل در میخانه‌ها حتی با یک وعده غذایی برای این گروه سنی غیرقانونی است. همچنین افراد زیر ۱۸ سال در میخانه یا مکان‌های عمومی هم نمی‌توانند مشروبات الکلی مصرف کنند و این کار خلاف قانون است. همچنین برخی از شهرها و محله‌های کشور انگلستان هم قوانین مختلفی دارند که نوشیدن الکل را در اماکن عمومی ممنوع می‌کند.

حمل و استفاده از مواد مخدر

حمل کردن و استفاده از مواد مخدر در اوقات فراغت غیرقانونی است. مجازات حمل مواد مخدر ممکن است تا ۷ سال زندان یا جریمه نقدی باشد. اکیدا به شما توصیه می‌کنیم که در طول اقامت خود از داروهای غیرقانونی استفاده نکنید.

سلاح‌ها

حمل هرگونه سلاح برای دفاع از جمله گاز و اسپری غیرقانونی است. اگر پلیس شما را متوقف کند و چاقو داشته باشید؛ دستگیر خواهید شدمجوز دوربین هوشمند

هر ملکی که دوربين هوشمند دارد باید دارای مجوز دوربین باشد. اگر اتاقی اجاره کردید یا در یک آپارتمان هستید و متوجه شوید در آن دوربين وجود دارد؛ باید از صاحبان آن مجوز دوربين هوشمند درخواست کنید.

مالیات شورا

مالیات شورایی یک مالیات محلی است که از هر ملک اخذ می‌شود. هر منطقه (محله) در لندن نرخ مالیاتی خاص خود را دارد. همچنین از آن جایی که هزینه تحصیل در انگلستان زیاد است؛ گاهی اوقات تخفیفات ویژه برای دانشجویان در نظر گرفته می‌شود.

قوانین راهنمایی و رانندگی

در انگلستان افراد در سمت چپ رانندگی می‌کنند. پس لطفا در هنگام عبور از جاده مراقب باشید. سن قانونی برای رانندگی ۱۷ سال است. اگر می‌خواهید ماشین کرایه کنید؛ میانگین حداقل سن ۲۳ سال است.

دوچرخه سواری

شما نمی‌توانید در یک پیاده رو یا کنار خیابان پیاده روی انجام بدهید. اگر در شب دوچرخه سواری کنید؛ باید چراغ روشن داشته باشید. داشتن کلاه ایمنی اجباری نیست اما اکیدا توصیه می‌شود.

مسائل حقوقی

برخی از جرایم مانند سرقت، دزدی از مغازه، کلاهبرداری، حمله به افراد یا مکان خاص، حمل یا سفر با مواد مخدر غیرقانونی یا آسیب رسانی به دیگران ممکن است منجر به اخراج فوری شود. بنابراین در صورتی که بورسیه تحصیلی انگلستان را دریافت کرده‌اید؛ به شدت مراقب رعایت این قوانین خاص باشید.

سوالات متداول

حقوق عمومی کشور انگلستان چیست؟

حقوق عمومی از اصلاحات قانونی پادشاه هنری دوم در قرن دوازدهم سرچشمه گرفت و “حقوق مشترک” نامیده می‌شود. این حقوق به طور مساوی در سراسر کشور اعمال می شد.

سیستم حقوقی انگلستان به چه صورت است؟

بریتانیا دارای سه نظام حقوقی مجزا است. هر کدام از آن‌ها به صورت جداگانه در انگلستان و ولز، اسکاتلند و ایرلند شمالی برقرار شده‌اند. این سیستم نشان دهنده ریشه‌های تاریخی آن و این واقعیت است که اسکاتلند و ایرلند، و بعدا ایرلند شمالی، سیستم‌های حقوقی و سنت‌های خود را تحت قوانین اتحادیه ۱۷۰۷ و ۱۸۰۰ حفظ کرده‌اند.

چرا سیستم حقوقی انگلستان شهرت دارد؟

انگلستان به دلیل داشتن سیستم حقوقی با استاندارد بالا شناخته شده است و به همین خاطر شهروندان در انگلستان از شرایط بسیار خوبی برخوردار هستند.

سخن پایانی

همانطور که متوجه شدید کشور انگلستان قوانین مشخصی دارد که هر کدام از آنها به خودی خود بسیار تعیین کننده هستند. در واقع حتی رعایت نکردن قوانین ساده هم ممکن است برای شما در آینده مشکل زا شود. در صورتی که در انگلستان تحصیل یا زندگی می‌کنید؛ باید با این قوانین آشنایی پیدا کنید و همچنین در طول دوران سکونت در کشور انگلستان همه این قوانین را رعایت کنید. به طور کلی توجه داشته باشید که رعایت قوانین کشور انگلستان به معنای جلوگیری از هرگونه ناهنجاری و همچنین اعتراض مراجع قانونی این کشور است‌. بنابراین با رعایت قوانین کشور انگلستان تجربه به یاد ماندنی را برای خود بسازید. همچنین بهتر است قبل از سفر به این کشور در رابطه با قوانین انگلستان با کارشناسان دفتر مهاجرتی مهاجر دانش مشورت کرده و سپس به قصد سفر کشور خود را ترک کنید.

5/5 - (1 امتیاز)