مجوز اقامت دانشجویی در ترکیه مجوزی است که دانشجویان بین الملل و خارجی که جهت تحصیل در ترکیه حضور دارند در کلیه مقاطع کاردانی، کارشناسی، ارشد و دکتری باید آن را دریافت نمایند. افرادی در ترکیه به عنوان دانشجوی خارجی حضور دارند و قصد دریافت مجوز اقامت را دارند، باید با ویزای آموزشی که از کنسولگری های ترکیه در کشور خود دریافت نموده اند وارد این کشور شده باشند. دانشجویان خارجی تا یک ماه بعد از ورود به ترکیه باید برای مجوز اقامت دانشجویی درخواست دهند. دانشجویانی که در  هریک از دانشگاه های ترکیه ثبت نام کرده اند می توانند مجوز اقامت دوره تحصیلی خود را بصورت کامل که شامل کل سنوات تحصیلشان باشد را دریافت کنند.

مجوز اقامت دانشجویی ترکیه شامل دانش آموزان نیز می باشد. یعنی دانش آموزانی که در مقاطع ابتدایی تا متوسطه قصد تحصیل در ترکیه را دارند نیز باید مجوز اقامت دریافت کنند. این دانش آموزان در هر بار درخواست فقط می توانند حداکثر مجوزی یکساله را دریافت نمایند.

از آنجایی که مجوز اقامت دانشجویی تقریبا معادل با طول دوره تحصیلی دانشجو میباشد و بیشتر از آن نخواهد بود ضروری است افرادی که قصد اقامت بیشتر را دارند به این موضوع مهم توجه داشته باشند.

دانشجویانی که در مقاطع مختلف لیسانس، ارشد و یا دکتری در حال تحصیل هستند و همچنین مجوز اقامت دانشجویی خود را دریافت نموده اند، می توانند نسبت به دریافت مجوز کار اقدام کنند تا بتوانند بصورت مستقیم و بدون واسطه کار کنند (قانون شماره ۶۷۳۵).

دانشجویانی که در مقاطع فوق دیپلم در حال تحصیل هستند حداکثر 24 ساعت در هفته میتوانند مجوز گرفته و کار کنند.

مجوز اقامت دانشجویی ترکیه

مدارک مورد نیاز برای مجوز اقامت دانشجویی

1.تکمیل فرم درخواست مجوز اقامت تحصیلی ترکیه

2.چهار قطعه عکس جدید

3.اصل و کپی گذرنامه (که حداقل یکسال از اعتبار آن باقی مانده باشد) و یا معادل آن

4.اعلام وضعیت مالی در خصوص اینکه درآمد کافی برای طول مدت اقامت و شهریه و زندگی را خواهید داشت. بدیهی است دانشجو باید تعهد دهد همه اطلاعات اعلام شده واقعی است و چنانچه پلیس ترکیه درخواست نماید مستندات را ارائه خواهد نمود. ضمن چنانچه بورسیه تحصیلی دریافت نموده باشید(بورسیه از کشور خودتان و یا بورسیه دولت یا یکی از موسسات در ترکیه) باید اعلام نمایید

5.بیمه سلامت (دانشجویان و دانش آموزان در ترکیه بعد از ثبت نام در دانشگاه و مدرسه و البته در صورت درخواست خودشان، مشمول بیمه سلامت عمومی خواهند شد. فلذا ضروری است نسبت به دریافت بیمه درمان عمومی اقدام نمایید و آن را به اداره پلیس ارائه نمایید.

6.در صورتیکه دانش آموز هستید و یا زیر 18 سال سن دارید، می بایست والدین شما و یا نماینده قانونی ایشان، رضایت نامه ای و همچنین تعهد نامه را امضا نمایند. این رضایت نامه الزامی است.

مجوز اقامت دانشجویی ترکیه

اگر شما به تحصیل در ترکیه علاقمند هستید با همکاران ما در موسسه تماس بگیرید تا در فرآیند پذیرش تحصیل در ترکیه شما را یاری نمایند.

جهت کسب اطلاعات شرایط تحصیل در ترکیه می توانید با مشاورین موسسه تماس حاصل فرمایید.

حتما بخوانید:

5/5 - (8 امتیاز)