کشور انگلستان همواره از مهاجرین استقبال می‌کند و به همین علت، این کشور به عنوان یکی از مقاصد برتر برای مهاجرین سراسر دنیا شناخته می‌شود. پیش از اقدام برای انتخاب کشور انگلستان برای زندگی، بهتر است که از مواردی همچون فرهنگ، شرایط اقامت، تحصیل، وضعیت کار، مشاغل پرتقاضا، وضعیت حمل‌ونقل و… اطلاع یابید. کشور انگلستان با داشتن اقتصاد قوی گزینه مناسبی برای افرادی است که دارای تخصص هستند. هزینه زندگی در کشورهای بزرگ انگلستان همچون لندن بالا است؛ از این رو، بهتر است که کشورهای کوچک‌تر انگلیس را برای زندگی انتخاب کنید. شما با انتخاب انگلستان برای زندگی می‌توانید از خدمات درمانی و تحصیل فرزندان به‌‌صورت رایگان بهره‌مند شوید.

اقامت در انگلستان

پس از انتخاب کشور انگلستان برای زندگی شاید به‌سادگی نتوانید یک خانه بزرگ با قیمت مناسب جهت خرید پیدا کنید؛ اما در بیشتر مناطق بریتانیا ‌خانه‌های زیادی وجود دارد که شما می‌توانید برای اجاره یا خرید آنها اقدام کنید. براساس اینکه قصد دارید در کدام شهر از انگلستان زندگی کنید، می‌توانید خانه یا آپارتمان را خریداری کنید. در شهر لندن و دیگر شهرهای بزرگ، آپارتمان‌هایی بزرگ دیده می‌شود که در گذشته یک خانه تراس‌دار بوده‌اند. خانواده‌های مهاجر بیشتر به خانه‌ها یا باغ‌های خصوصی علاقمند هستند.

 توصیه می‌شود که همواره برای جابجایی و حمل‌ونقل اثاثیه آماده باشید تا به محض مشاهده املاک موردنظرتان بتوانید در آن سکونت یابید؛ چرا که رقابت بالایی برای املاک اجاره خوب دیده می‌شود و امکان دارد که مجبور شوید در نخستین بازدید آمادگی لازم را داشته باشید. مدت زمان اجاره‌های استاندارد شش تا دوازده ماه محاسبه می‌شود. شما می‌بایست یک اجازه شش هفته‌ای برای سپرده تهیه کنید و و همچنین نیازمند نامه‌های مرجع از شخص کارفرما و صاحبخانه پیشین خود هستید. پرداخت قبوض گاز، برق، آب، تلفن، اینترنت و مالیات شورا نیز غالباً بر عهده مستاجران است.

فرهنگ محلی در انگلستان

کشور انگلستان برای زندگی گزینه خوبی به‌حساب می‌آید؛ چرا که تنوع بسیاری میان شهرهای بریتانیا دیده می‌شود. این مسئله سبب شده که مهاجران، به‌خصوص افرادی که به زبان انگلیسی مسلط هستند، کمتر با شوک فرهنگی مواجه شوند. با این، وجود امکان دارد که هزینه بالای زندگی و شلوغی شهرهای بزرگتر برای شما سخت باشد. در نخستین مواجهه امکان دارد به‌سختی بتوانید لهجه‌های قوی منطقه‌ای را درک کنید. انگلیسی‌ها ارتباطات چندانی برقرار نمی‌کند و این مسئله بدان معنا نیست که آنها دارای احساسات قوی نیستند؛ بلکه تنها آن را در فضاهای عمومی بروز نمی‌دهند.

 توصیه می‌شود که از افراد انگلیسی سوالات شخصی یا بحث در زمینه امور مالی یا روابط شخصی نپرسید. انگلیسی‌ها به حریم شخصی خود اهمیت زیادی می‌دهند؛ از این رو، بهتر است در نخستین برخورد تنها به یک دست دادن بسنده کنید. وقت‌شناسی برای جلسات کاری و مناسبت‌های اجتماعی یک ضرورت به حساب می‌آید، در صورتی که در این موارد تاخیر داشته باشید، یک نوع بی‌احترامی به‌حساب می‌آید؛ بنابراین در شرایطی که مجبور به تاخیر شدید، اطلاع دادن را فراموش نکنید.

شرایط انگلستان برای تحصیل  

مدارس بریتانیا از نظر کیفیت آموزش و امکانات با یکدیگر تفاوت بسیاری دارند و امکان تحصیل در انگلستان به‌صورت رایگان در مدارس دولتی برای فرزندان مهاجران وجود دارد. همچنین در شرایطی که مایل هستید فرزند شما در مدارس خصوصی و بین‌المللی تحصیل کند می‌بایست هزینه‌های بالای آن را بپردازید. برنامه درسی مدارس انگلستان تا حدودی با کشورهای اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی تفاوت دارد. سال تحصیلی تمامی این کشورها بین ماه‌های سپتامبر تا ژوئیه بوده و ماه‌های تعطیل آن شامل دسامبر مارس، آوریل، جولای و آگوست می‌شود. کودکان ۵ ساله تا افراد ۱۶ ساله می‌بایست به مدرسه بروند و این مسئله یک ضرورت به‌حساب می‌آید.

مدارس دولتی

دولت بریتانیا برای مدارس دولتی بودجه خاصی در نظر گرفته و شهروندان بریتانیایی و افراد مهاجر این کشور می‌توانند به صورت رایگان در این مدارس به تحصیل مشغول شوند. مدارسی که بهتر هستند غالباً در طقبه مرفه‌تر پیدا می‌شوند و تنها افرادی می‌توانند موفق به پذیرش مدارس محبوب شوند که در نزدیکی آن سکونت دارند. پرداخت هزینه لباس، لوازم التحریر و سفرهای مدرسه نیز برعهده شما است. آموزش در مدارس دولتی از لحاظ استاندارد متفاوت بوده و شما با مطالعه گزارش‌های دفتر استانداردهای آموزش می‌توانید از کیفیت تدریس و امکانات مدارس در هر منطقه خاص اطلاع یابید.

مدارس خصوصی

در کشور انگلستان مدارس خصوصی نیز دیده می‌شود که از آنها به عنوان مدارس مستقل یاد می‌شوند. بیشتر آن‌ها از برنامه درسی ملی انگلستان پیروی می‌کنند؛ اما در این مدل مدارس شاهد ارائه طیف وسیع‌تری از مسائل هستیم. تدریس در مدارس خصوصی در سطح عالی بوده و کلاس‌ها ابعاد کوچکی دارند. جدای از مسئله هزینه بالا، شما باید هزینه لباس، لوازم التحریر و سفرهای خارج از کشور را نیز بپردازید.

مدارس بین المللی

یک سری مدارس هستند که برنامه‌های درسی آمریکایی، فرانسوی، استرالیایی، کانادایی یا ژاپنی را دنبال می‌کنند و مدرک بین المللی لیسانس را ارائه می‌دهند. کشور لندن دارای بیشترین جمعیت مهاجر بوده و در این شهر، مدارس بینا‌لمللی بسیاری دیده می‌شود. هزینه مدارس بین المللی بالا است؛  بنابراین فراموش نکنید که در قرارداد کاری خود کمک هزینه تحصیلی را نیز درج نمایید.

وضعیت کار در انگلستان

انگلستان به دلیل اقتصاد قوی خود  از جمله بهترین کشورهای دنیا برای مهاجرت است و از نظر نرخ بیکاری تنها ۳.۷ درصد از افراد بیکار هستند؛ بنابراین، می‌توان نتیجه گرفت که فرصت‌های شغلی پیش‌روی همه افراد قرار دارد. اگرچه که هزینه زندگی با گذر زمان افزایش پیدا می‌کند اما این نکته را مدنظر قرار دهید که حداقل دستمزد در ایتالیا ۱.۰۴۲ پوند است. نزدیک به ۱۴ و پنج دهم درصد از جمعیت بریتانیا متشکل از مهاجرین بوده و این درصد تعدادی در حدود ۹.۶ میلیون نفر است. بنابراین شما در هر شهر این کشور سکونت یابید، با یک جامعه بین‌المللی مواجه خواهید شد. در صورتی که اقامت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید از خدمات بهداشتی ملی بهره‌مند شوید و این مسئله تضمینی برای رفاه شما خواهد بود.

چه مشاغلی در انگلستان مورد استقبال قرار می گیرد؟

انگلستان در واقع یک نیروگاه اقتصادی با فرصت‌های شغلی زیاد به‌حساب می‌آید. یک سری بخش‌ها هستند که صاحبان در جستجوی متخصصان بین‌المللی بوده و تقاضا برای این رشته‌ها بالاست. از جمله رشته‌های پرتقاضا می‌توان به مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت کسب‌وکار اشاره کرد. برای اینکه گزینه‌های پیش روی خود را افزایش دهید می‌توانید به‌سراغ حرفه‌هایی بروید که با کمبود کارگر ماهر مواجه هستند. از جمله حیطه‌هایی که نیازمند افراد ماهر و متخصص هستند، می‌توان به حیطه پزشکی، داروسازی، مراقبت‌های بهداشتی آموزش و مراقبت‌های اجتماعی اشاره کرد.

سیستم مراقبت های بهداشتی در انگلستان

مراقبت‌های بهداشتی در انگلستان برای مهاجرین به صورت رایگان ارائه می‌شود و ارائه این خدمات به کمک خدمات بهداشت ملی انجام می‌گیرد. کشور انگلستان از لحاظ امکانات پزشکی در سطح استانداردی قرار داشته اما امکان دارد برای دریافت این خدمات مجبور شوید که مدت زمان طولانی در انتظار باشید. تمامی مهاجران نیاز دارند که درمان اضطراری رایگان را دریافت کنند؛ اما امکان دارد جهت درمان‌های بستری خاص و خدمات دندانپزشکی مجبور به پرداخت هزینه شوید.

شما ابتدا می‌بایست در ان‌اچ‌اس ثبت‌نام نمایید‌. برای بیشتر مسائل پزشکی خود ابتدا با پزشک عمومی ارتباط برقرار می‌کنید. شما به ندرت می‌توانید به قرار ملاقات‌های یک روزه دسترسی یابید. جهت انجام چکاپ‌های روزانه، شما می‌بایست از پیش نسبت به رزرو آن اقدام نمایید. این اقدامات تنها در شرایط اضطراری به‌ سرعت و به صورت مؤثر انجام می‌گیرد. در بیمارستان‌های خصوصی و کلینیک‌های تخصصی نام افراد کمتری را نسبت به ان‌اچ‌اس در لیست انتظار مشاهده می‌کنید؛ اما هزینه‌ها امکان دارد بسیار بالا در نظر گرفته شده باشد. در صورتی که مایل هستید به مراکز درمانی خصوصی مراجعه نمایید بهتر است که از بیمه درمانی برخوردار باشید. غالباً در محدوده جراحی یا بیمارستانی که پزشک عمومی مشغول به فعالیت است، داروخانه نیز دیده می‌شود. بیشتر این داروخانه‌ها تا نیمه شب نیز مشغول به فعالیت هستند. در موارد ضرورت برای دریافت کمک و مشاوره در زمینه پزشکی می‌توانید با شماره‌های ۹۹۹، ۱۱۲ یا ۱۱۱ تماس حاصل فرمایید.

سیستم حمل و نقل در انگلستان

حمل‌ونقل عمومی کشور انگلستان از لحاظ استاندارد در سطح بالایی قرار دارد. انتقادهای بسیاری در زمینه تاخیر و شلوغی افراطی در ساعات اوج مصرف به گوش می‌رسد؛ اما با این وجود، شهروندان همچنان سفر ریلی را بهترین شیوه برای رفت‌ و آمد در انگلستان می‌دانند.  امکان تهیه بلیط به‌صورت آنلاین برای افراد وجود دارد. همچنین شما می‌توانید به سراغ بلیط فصلی بروید که اعتبار آن به مدت یک سال است. اتوبوس‌ها نیز از محبوبیت ویژه برخوردار هستند و غالباً به‌ هنگام شب در شهرها مشغول به خدمات‌رسانی هستند. اتوبوس‌های راه دور نسبت به قطارها کندتر حرکت می‌کنند و کرایه کمتری را از شما دریافت می‌کنند.

تاکسی‌ها در بیشتر شهرها و شهرک‌ها دیده می‌شوند. تاکسی‌های مشکی متری در خیابان طرفداران زیادی داشته و برای استفاده از مینی‌کابین‌ها شما باید از پیش نسبت ‌به رزرو آن‌ها به‌شکل آنلاین یا تلفنی اقدام نمایید. تاکسی‌ها گران قیمت به حساب می‌آیند و بیشتر مردم تنها به هنگام مسافرت‌های کوتاه‌دمدت یا آخر شب مجبور به استفاده از آن می‌شوند. همواره بررسی نمایید که آیا شماره گواهینامه تاکسی فرد راننده را بر داشبورد آن قرار دارد یا خیر و کنتور نرخ نیز باید صحیح باشد. کشور انگلستان از خدمات سوارکاری نیز برخوردار است.

نگهداری از جاده‌های کشور انگلستان به‌ خوبی انجام می‌گیرد و جاده‌های آن در لیست ایمن‌ترین جاده‌های اروپا قرار دارند. پارکینگ‌های آن امکان دارد گران به نظر برسند  و به سختی بتوانید آنها را پیدا کنید. در شهر لندن رانندگانی که به مرکز شهر ورود پیدا می‌کنند، می‌بایست هزینه شلوغی روزانه توسط آن‌ها پرداخت شود. بعضی از شهرها از طرح‌های پارک و سواری برخوردار بوده و پارکینگ‌های خودرویی دیده می‌شود که در اطراف شهر قرار گرفته و اتوبوس‌هایی دیده می‌شوند که به‌صورت ارزان می‌توانند شما را به مرکز شهر ‌برسانند‌. بیشتر شهرها دارای خطوط دوچرخه سواری معینی هستند، در شهر لندن بالغ بر ۱۱ هزار دوچرخه وجود داشته که امکان کرایه کردن آنها از بیشتر از ۷۵۰ ایستگاه در کل پایتخت وجود دارد. آکسفورد و کمبریج در مقایسه با دیگر شهرها از تعداد دوچرخه‌سواران بیشتری برخوردار است. 

به طور کلی هزینه زندگی در انگلستان در شهرهای بزرگ همچون لندن بالا بوده و بعضی از آنها دارای بالاترین قیمت‌های اجاره در دنیا هستند. این در حالی است که هزینه اجاره خانه در شهرها و شهرک‌های کوچک‌تر مناسب‌تر به‌نظر می‌رسد. در مناطق شهری شما می‌توانید حقوق‌های بالاتری دریافت کنید و به این صورت هزینه بالای زندگی جبران می‌شود. سکونت یافتن در یک خانه، حمل‌ونقل و تفریحات را می‌توان بزرگترین هزینه شما در طول زندگی در انگلستان دانست البته مراقبت‌های بهداشتی به‌صورت رایگان بوده و شما می‌توانید با بودجه دولتی به تحصیل بپردازید.

سوالات متداول

آیا تحصیل در انگلستان رایگان است؟

مدارس انگلستان از لحاظ امکانات با یکدیگر متفاوت هستند؛ اما به صورت کلی از کیفیت آموزش بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. فرزندان شهروندان و مهاجران می‌توانند به ‌صورت رایگان در مدارس انگلستان مشغول به تحصیل شوند. در صورت تمایل برای ثبت ‌نام در مدارس خصوصی یا بین‌المللی می‌بایست هزینه بالایی بپردازند.

آیا کشور انگلستان گزینه خوبی برای زندگی است؟

طبق یک نظرسنجی که در میان ۲۴ ملیت انجام گرفته شده است، کشور انگلستان برترین کشوری است که افراد مهاجر دارای تخصص به آن مهاجرت کرده و از نظر اقتصادی گزینه بهتری برای مهاجرت به حساب می‌آید و شما می‌توانید در این کشور از خدمات پزشکی به ‌صورت رایگان بهره‌مند شوید. همچنین فرزندان شما به ‌صورت رایگان در مدارس دولتی آن به تحصیل بپردازند.

هزینه زندگی در انگلستان چقدر است؟

هزینه زندگی در انگلستان امکان دارد در مقایسه با دیگر کشورهای دنیا بالاتر باشد. میانگین هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره را می‌توان مبلغ ۳۱۳۵ دلار در نظر گرفت که معادل ۲۲۶۸ پوند است. البته در محاسبه این مبلغ، اجاره خانه در نظر نگرفته شده است. شخص دانشجو در حال تحصیل در انگلستان نیز بدون محاسبه کرایه خانه می‌بایست مبلغ ۹۰۰ دلار را به‌صورت ماهیانه بپردازد.

سخن پایانی

انگلستان یکی از مقاصد برتر مهاجران به‌حساب می‌آید که با وجود هزینه بالا زندگی در این کشور، همچنان گزینه‌ای عالی برای زندگی محسوب می‌شود. از جمله مزیت‌های بارز زندگی در انگلستان می‌توان به کیفیت بالای زندگی، سیستم آموزشی عالی، شرایط کاری فراوان، حمایت اجتماعی دولت اعم از خدمات درمانی رایگان و مدارس رایگان جهت تحصیل فرزندان، فرهنگ غنی و اصیل و… اشاره کرد. در صورتی که در حیطه‌های مراقبت‌های بهداشتی، مهندسی فناوری اطلاعات و مدیریت کسب‌وکار مشغول هستید، کشور انگلستان گزینه‌ای عالی برای شما خواهد بود، به شرطی که بی‌گدار به آب نزنید!  اما نگران نباشید موسسه مهاجرتی مهاجردانش با مشاوران کاربلد و دلسوز خود برای رسیدن به آمال و آرزوهای شما در مسیر مهاجرت به انگلستان در کنار شما خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)