تحصیل در ترکیه در رشته حقوق، تجربه‌ای منحصر به فرد است که به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا دانش حقوقی خود را در یک محیط آموزشی بین‌المللی به چالش بکشند. استانبول، با تاریخ و فرهنگ غنی‌ که دارد، به عنوان مقصدی برای تحصیل حقوق مورد توجه قرار گرفته است. در این شهر، دانشجوان فرصت دارند تا از تدریس اساتید برجسته، کتابخانه‌های فراوان و فضا آموزشی مجهز استفاده کنند.

همچنین، زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم پرکاربرد در دانشگاه‌های استانبول به طور گسترده تدریس می‌شود، که این مزیت را به دانشجویان خارجی می‌دهد تا به راحتی در محیط آموزشی مشارکت کرده و درک عمیقی از مفاهیم حقوق بین‌المللی پیدا کنند.

در نهایت، تحصیل در رشته حقوق در استانبول یک تجربه متنوع و فرهنگی منحصر به فرد است که به دانشجویان این امکان را می‌دهد تا علاوه بر یادگیری حقوق، از تاریخ، فرهنگ و زیبایی‌های این شهر بهره‌مند شوند.

بهترین دانشگاه های استانبول در رشته حقوق

دانشگاه‌ها و دانشکده‌های حقوقی وجود دارند که آموزش با کیفیتی را در کشور ترکیه ارائه می‌دهند. باید بگوییم که گزینه‌های دانشگاهی زیادی برای کسانی که می‌خواهند در رشته حقوق تحصیل کنند به خصوص در شهرهای بزرگی مثل آنکارا، ازمیر و استانبول وجود دارد.

در ادامه لیستی از دانشکده‌های حقوق استانبول و اطلاعات دقیقی در مورد برخی از آن‌ها ارائه می‌کنیم.

دانشگاه‌ های استانبول که رشته حقوق دارند:

  • دانشکده حقوق دانشگاه استانبول
  • بیکنت- دانشکده حقوق دانشگاه
  • دانشکده حقوق دانشگاه دوغوش
  • دانشکده حقوق دانشگاه فاتح سلطان محمت
  • دانشکده حقوق دانشگاه ابن حلدون
  • دانشکده حقوق دانشگاه آیدین
  • دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی
  • دانشکده حقوق دانشگاه آلتین باش
  • دانشکده حقوق دانشگاه کولتور
  • دانشکده حقوق دانشگاه مدیپل
  • دانشکده حقوق دانشگاه صباح الدین زعیم
  • دانشکده حقوق دانشگاه بازرگانی استانبول
  • دانشکده حقوق دانشگاه کدیر هاس
  • دانشکده حقوق دانشگاه کوچ
  • دانشکده حقوق دانشگاه مالتپه
  • دانشکده حقوق دانشگاه  MEF
  • دانشکده حقوق دانشگاه اوکان
  • دانشکده حقوق دانشگاه  Özyeğin
  • دانشکده حقوق دانشگاه یدیتپه
  • دانشکده حقوق دانشگاه  Yeni Yüzyıl

همانطور که می بینید، دانشگاه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها دوره‌های حقوق را بگذرانید.

دانشکده حقوق دانشگاه استانبول

دانشکده حقوق دانشگاه استانبول همواره دانشگاهی است که با کادر علمی مجرب خود در زمینه حقوق تفاوت ایجاد کرده است. دانشکده حقوق دانشگاه استانبول ارائه دهنده آموزش حقوقی برتر در عرصه ملی و همچنین بین المللی، خدمت به عنوان منبع غنی حقوق و تربیت افرادی است که در توسعه موسسات حقوقی و سیستم حقوقی کشور کمک کنند.

دانشکده حقوق دانشگاه کوچ

دانشکده حقوق دانشگاه کوچ یکی دیگر از دانشگاه‌های معروف و معتبر استانبول است که ارائه دهنده آموزش‌های بین‌المللی در سطح بالا با امکانات مناسب برای دانشجویان خارجی است. به عنوان مثال، دانشگاه کوچ با محتوای غنی دروس خود در زمینه‌های حقوق عمومی و خصوصی و برنامه‌های اصلی خود در رشته‌های مختلف علمی را تضمین می‌کند. همچنین کلیه دروس تخصصی و انتخابی بر اساس اصول دانشگاه‌های جهان و دارای محتوای بین المللی به زبان انگلیسی تدریس می شود. این امر دانش آموزان را قادر می‌سازد تا مهارت زبان خود را توسعه داده و در عین حال آن‌ها را در زمینه قانون توانا می‌کند.

دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی

دانشگاه بیلگی استانبول در سال 1996 تاسیس شده که در آن زمان، این دانشگاه دوره‌های موثر و استاندارد بین المللی را برای دانشجویان خود که در بسیاری از رشته‌ها تحصیل می کنند ارائه کرده است. دانشکده حقوق دانشگاه بیلگی دارای امکانات مناسب و اساتید برجسته با هدف پرورش وکلای کارآفرین و خلاق در سطح جهانی است و همین باعث شده تا این دانشگاه در بین دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته حقوق ترکیه را دارند محبوبیت زیادی داشته باشد.

دانشکده حقوق دانشگاه  گالاتاسارای

دانشگاه گالاتاسارای یکی از دانشگاه‌های خصوصی استانبول است که سالانه پذیرای دانشجویان بین‌المللی بسیاری است که قصد ادامه تحصیل در ترکیه را دارند. دانشگاه Galatasaray  در سال 1992 در محدوده توافق نامه دو جانبه امضا شده بین دولت‌های ترکیه و فرانسه تأسیس شده است. برنامه کارشناسی در این دانشگاه هشت ترم است که پس از آموزش مقدماتی آغاز شده و در چهار سال تحصیلی به پایان می‌رسد که هر یک از آن‌ها دو ترم است.

دانشکده حقوق دانشگاه باهچه شهیر

دانشکده حقوق دانشگاه باهچه شهیر به دلیل فراهم کردن امکانات مناسب برای دانشجویان حقوق توانست در مدت زمان کوتاهی، در بین دانشکده‌های حقوق در ترکیه به یک مقام برجسته دست یابد. علاوه بر دوره‌های تخصصی حقوق اساسی، حقوق زنان، حقوق فکری، تجارت دریایی، حقوق بین المللی، تجارت الکترونیکی، رسانه‌های اجتماعی و قانون اینترنت و موضوعات ویژه نیز در بر‌می‌گیرد.

دانشکده حقوق کادیرهاس

دانشکده حقوق کادیر، دانشگاهی است که در سال تحصیلی 2003-2004 آغاز به ثبت نام دانشجویان کرد و اولین فارغ التحصیلان خود را در سال تحصیلی 2006-2007 به عرصه رساند. هدف دانشکده حقوق این دانشگاه آموزش وکلا تحصیل کرده و حرفه‌ای است و شاید مهمترین مزایایی که دانشگاه کادیر را انتخاب می‌کنند، این است که دانشکده حقوق، دارای ارتباطات داخلی و بین المللی است که توسط دانشکده با دانشجویان خود ارائه می‌شود. به این ترتیب ، هدف این است که دانشجویان از فرصت‌های آموزش و پرورش بهره‌مند شوند.

سوالات متداول

آیا تحصیل در رشته حقوق دانشگاه استانبول خوب است؟

دانشکده حقوق دانشگاه استانبول با تمام واحدهای اداری و دانشگاهی خود، اولین دانشکده حقوق ترکیه است که در پردیس مرکزی بیازیت دانشگاه استانبول فعالیت می‌کند. طبق ارزیابی 22 معیاری کانون وکلای ترکیه در مورد دانشکده‌های حقوق، این دانشکده بهترین دانشکده حقوق در ترکیه است.

تحصیل در رشته حقوق 4 سال است یا 5 سال؟

در گروه حقوق، دوره لیسانس 4 ساله است. برای اینکه دانشجویان فارغ التحصیل شوند، باید 240 حقوق ECTS را تکمیل کنند تا شرایط فارغ التحصیلی را داشته باشند. دانشجویانی که تحصیلات 4 ساله خود را به پایان برسانند، یک سال کارآموزی دارند.

بهترین دانشکده حقوق ترکیه کجاست؟

بهترین دانشکده‌های حقوق در ترکیه بر اساس تحقیق شامل دانشکده حقوق دانشگاه استانبول، دانشکده حقوق دانشگاه آنکارا و دانشکده حقوق دانشگاه مرمره است.

آیا زبان تحصیل در دانشکده‌های حقوق استانبول انگلیسی است؟

زبان آموزشی در دانشکده‌های حقوق استانبول ترکی است اما برای دانشجویان بین‌المللی، دروس به زبان آلمانی و انگلیسی هم تدریس می‌شود.

آیا دانشکده‌های حقوق استانبول دارای بورسیه هستند؟

بسته به نوع تحصیل و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید می‌توانید از بورسیه تحصیلی دانشگاه برخوردار شوید. بنیاد دانشکده حقوق IU مانند بنیاد ودات اردها، بنیاد فرهنگ تینسل، بنیاد طاهر تانر و بنیاد کمال هلیل تانیر ارائه دهنده بورسیه‌های تحصیلی در رشته حقوق هستند.

سخن آخر

تحصیل در رشته حقوق در استانبول، تجربه‌ای استثنایی است که دانشجوان را با دنیای چالش‌برانگیز حقوق آشنا می‌کند و همچنین به آن‌ها امکان می‌دهد که در محیطی فرهنگی و تاریخی به رشد و توسعه خود بپردازند. با ترکیب آموزش با کیفیت و فرصت‌های متنوع برای تعاملات بین‌المللی، دانشجویان می‌توانند تخصص حقوقی خود را توسعه دهند و در آینده نقش مهمی در جامعه حقوقی جهانی ایفا کنند.

اگر شما هم قصد ادامه تحصیل در ترکیه و رشته حقوق را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهاجردانش در ارتباط باشید تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان در استانبول که دارای زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی و یک محیط جذاب برای زندگی و تحصیل دانشجویان بین‌المللی است به تحصیل بپردازید.

5/5 - (1 امتیاز)