دانشگاه گلیشیم استانبول، یکی از مؤسسات آموزش عالی برجسته در ترکیه و استانبول است که به برنامه‌های تحصیلی متنوع خود شهرت دارد. این دانشگاه، محیط فرهنگی و آموزشی پویا را برای دانشجویان سراسر جهان فراهم کرده و همین باعث شده تا در بین دانشجویان خارجی که قصد تحصیل در ترکیه را داشته باشند مطرح شود. دانشگاه گلیشیم با داشتن اساتید برجسته و تسهیلات تحصیلی مدرن، فرصت‌هایی بی‌نظیر برای دانشجویان خود فراهم کرده و اگر شما نیز به تحصیل در یک مؤسسه آموزش عالی با کیفیت که دارای  شهرت جهانی است علاقه دارید، دانشگاه گلیشیم استانبول یکی از گزینه‌های جذاب برای شما خواهد بود.

معرفی دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم استانبول در سال 2008 تاسیس شده و با 6 دانشکده، 2 مدرسه حرفه‌ای و موسسه تحصیلات تکمیلی در سال تحصیلی 2008-2009 فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کرد. دانشگاه Gelişim استانبول با همکاری بیش از 130 دانشگاه جهان، دانشجویان کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا را برای عرصه بین‌المللی آموزش می‌دهد.

دانشگاه گلیشیم استانبول یک مجتمع تحقیقاتی عظیم و متشکل از بیش از 140 آزمایشگاه است. همچنین این دانشگاه دارای 20 مرکز تحقیقاتی و 93 باشگاه است که به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا در زمان تفریح به فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، علمی و ورزشی بپردازند.

این دانشگاه با 6 دانشکده، 2 کالج، 2 مدرسه حرفه‌ای، 77 برنامه کارشناسی، 61 برنامه آموزش عادی مقطع کاردانی، 34 برنامه آموزش شبانه مقطع کاردانی، 39 برنامه فارغ‌التحصیلی با پایان نامه و 38 برنامه فارغ‌التحصیلی بدون پایان نامه در محدوده تحصیلات تکمیلی ارائه می‌دهد.

امکانات دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم استانبول به دانشجوان خود امکانات عالی و پیشرفته را ارائه می‌دهد. این دانشگاه دارای بخش‌هایی مانند کتابخانه، آزمایشگاه‌های پیشرفته، تجهیزات مهندسی مدرن و فضاهای آموزشی مجهز است که برای دانشجوان فرصتی عالی برای یادگیری و تحقیق فراهم می‌کند. همچنین، دانشگاه گلیشیم استانبول از تکنولوژی‌های نوین در زمینه آموزش و ارتباطات استفاده می‌کند و به دانشجوان امکان دسترسی به منابع آموزشی آنلاین و کتابخانه‌های دیجیتالی را می‌دهد. از دیگر امکانات این دانشگاه می‌توان به امکانات ورزشی، فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد که باعث تنوع در زندگی دانشجویی شده و تجربه تحصیلی را بهبود می‌بخشد.

در مجموع 65 برنامه در دانشگاه گلیشیم استانبول برگزار می‌شود و با موسسات پیشرو در زمینه خود همکاری می‌کند که برای دستیابی به موفقیت جهانی و توسط هیئت‌های بین المللی منصوب شده توسط سازمان‌های معتبر آلمانی، بریتانیایی و آمریکایی بررسی و تایید شده است. به همین دلیل می‌توان گفت دانشگاه گلیشیم استانبول موفق شده دانشگاهی با معتبرترین برنامه در ترکیه باشد که اقداماتی برای بین المللی شدن برداشته و توجه جهانیان را به خود جلب کرده است.

دانشکده های دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم استانبول دارای چندین دانشکده‌ و واحد آموزشی است که به دانشجوان امکان تحصیل در ترکیه و در زمینه‌های مختلف را فراهم می‌کند. این دانشگاه دارای دانشکده‌های بسیاری است که هر دانشکده با دارا بودن اساتید برجسته در زمینه‌های مرتبط، به دانشجویان فرصتی مناسب برای یادگیری عمیق و توسعه مهارت‌های تخصصی ارائه می‌دهد. این تنوع دانشکده‌ها و واحدهای آموزشی، به دانشجوان این امکان را می‌دهد تا بر اساس علاقه و توانایی‌های شخصی خود رشته تحصیلی مناسب را انتخاب کرده و تحصیلات خود را در یک محیط آموزشی پویا و پیشرفته ادامه دهند. دانشکده‌های دانشگاه گلیشیم عبارتند از:

دانشکده اقتصاد و علوم اداری

دانشکده هنرهای زیبا

دانشکده فنی و مهندسی و معماری

دانشکده دندانپزشکی

دانشکده علمی کاربردی

دانشکده علوم بهداشت

دانشکده تربیت بدنی

هزینه تحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم استانبول به دانشجویان خارجی فرصت‌هایی مناسب برای تحصیل ارائه می‌دهد. هزینه تحصیل در این دانشگاه نسبت به بسیاری از دانشگاه‌های اروپایی معقول و منطقی است. همچنین، دولت ترکیه بورسیه‌های تحصیلی مناسبی را به دانشجوان بین‌المللی ارائه می‌دهد. یکی از مزایای بورسیه تحصیلی در ترکیه این است که دانشجوانی که دارای شرایط بورسیه هستند می‌توانند از تخفیف‌های شهریه بسیار خوبی برخوردار شوند، که می‌تواند تا 50 درصد شهریه تحصیلی را شامل شود. این ویژگی‌ها باعث می‌شود که تحصیل در دانشگاه گلیشیم استانبول برای دانشجوان بین‌المللی جذاب و مقرون به صرفه باشد.

رشته های تحصیلی در دانشگاه گلیشیم استانبول

دانشگاه گلیشیم ترکیه ارائه‌دهنده یک طیف گسترده از رشته‌های تحصیلی مختلف است که شامل علوم انسانی، علوم اجتماعی، علوم پایه، مهندسی، علوم پزشکی، هنر و معماری و بسیاری از رشته‌های دیگر است که به دو زبان ترکی و انگلیسی تدریس می‌شوند. دانشجویان از تمام دنیا می‌توانند در رشته تحصیلی موردنظر خود در این دانشگاه تحصیل کنند و از منابع و تسهیلات پیشرفته تحصیلی بهره‌مند شوند. رشته‌های تحصیلی دانشگاه گلیشیم استانبول عبارتند از:

آموزش مربی

ورزش و علوم ورزشی

مدیریت ورزشی

دندانپزشکی

غذا و هنر آشپزی

گرافیک

معماری داخلی

معماری داخلی و طراحی محیطی

ارتباط و طراحی

رادیو تلویزیون و سینما

اقتصاد و امور مالی

روابط عمومی و تبلیغات

مدیریت حمل و نقل هوایی

زبان و ادبیات انگلیسی

کسب و کار

مدیریت تدارکات

روانشناسی

تبلیغات

علوم سیاسی و مدیریت دولتی

جامعه شناسی

راهنمای گردشگری

زبان و ادبیات ترکی

تجارت بین المللی و مالی

رسانه و ارتباطات جدید

سیستم های مدیریت اطلاعات

مهندسی کامپیوتر

مهندسی الکترونیک

مهندسی صنایع

مهندسی عمران

مهندسی هواپیما

مهندسی نرم افزار

تغذیه و رژیم غذایی

گفتار درمانی

کار درمانی

فیزیوتراپی و توانبخشی

پرستاری

شنوایی شناسی

مدیریت بهداشت و درمان

خدمات اجتماعی

شرایط پذیرش در دانشگاه گلیشیم استانبول

تحصیل در دانشگاه خصوصی گلیشیم استانبول مشمول هزینه است که در حال حاضر  شرایط و شهریه یک سال تحصیلی در سال 2023-2024 به شرح زیر تایین شده است.

در هنگام ثبت نام 10.000.00TL  برای مقطع کاردانی دو ساله و 15.000.00TL  برای مقطع کارشناسی چهار ساله پیش پرداخت می‌شود.

کل شهریه دانشگاه را می‌توان به روش‌ پرداخت نقدی، کارت اعتباری، انتقال پول و EFT پرداخت کرد.

همراه داشتن رسید برای پرداخت‌های حواله و ای اف تی الزامی است.

در پرداخت‌های بانکی نام و نام خانوادگی دانشجو باید مشخص باشد.

سوالات متداول

آیا مدرک دانشگاه گلیشیم استانبول در خارج از کشور معتبر است؟

دانشگاه گلیشیم استانبول اهمیت زیادی در جوامع بین المللی دارد و به دانشجویان و فارغ التحصیلان خود این فرصت را می‌دهد که با مجوز بین المللی و پروتکل‌های امضا شده با دانشگاه‌های خارجی، تحصیلات خود را ادامه دهند و در هر نقطه از جهان شغل داشته باشند.

آیا دانشگاه گلیشیم استانبول دانشگاه خوبی است؟

دانشگاه گلیشیم استانبول شانزدهمین دانشگاه جهان و رتبه اول در ترکیه در زمینه آموزش با کیفیت را دارد.

نتیجه گیری

دانشگاه گلیشیم به عنوان یک مرکز علمی و فرهنگی برجسته در منطقه و جهان شناخته می‌شود و تجربه‌ تحصیل در آن، فرصتی استثنایی برای گسترش دانش، ارتقا مهارت‌های شخصی و ایجاد ارتباطات بین‌المللی خواهد بود. اگر به دنبال یک تجربه تحصیلی کم نظیر در یک دانشگاه پیشرو هستید، دانشگاه گلیشیم استانبول می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

چنانچه به تحصیل در دانشگاه گلیشیم و تحصیل در ترکیه علاقه دارید، می‌توانید با کارشناسان و مشاوران موسسه مهاجرتی مهاجردانش در ارتباط باشید تا همکاران ما با راهنمایی‌های لازم به شما کمک کنند تا در کمترین زمان در دانشگاه مورد نظر تحصیل کنید.

امتیاز